کارخانه ژنراتور سازی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

ژنراتور سازی خرم آباد  :

 خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: کارخانه ژنراتور سازی لرستان دیگر پای ثابت جلسات ستاد تسهیل استان لرستان شده و این در حالیست که با وجود برگزاری جلسات مختلف هنوز این واحد صنعتی استان تعطیل است.

شامگاه شنبه باز هم مشکلات کارخانه ژنراتور سازی لرستان به جلسه ستاد تسهیل واحدهای تولیدی استان آمد تا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به مشکلات کارخانه ژنراتور سازی خرم آباد اشاره کرده و بگوید: این کارخانه تا کنون فعالیت مؤثری نداشته اما از تجهیزات خوبی برخوردار است و تجهیزات آن توسط بانک صنعت و معدن نگهداری می شود.

صفی خانی تصریح کرد: تا کنون برای تعیین تکلیف وضعیت ژنراتور سازی چندین جلسه با سرمایه گذار آن انجام شده و بنا داریم با فروش زمین آن در این کارخانه تغییر کاربری ایجاد و ژنراتور سازی را به یکی از سوله های تحت تملک بانک صنعت و معدن به شهرک صنعتی منتقل کنیم.

وی افزود: برای این اقدام مهلت زمانی مشخصی به سرمایه گذار کارخانه ژنراتور سازی داده شده است ولی تا کنون این سرمایه گذار موفق به فروش زمین و مستحدثات کارخانه نشده و استاندار لرستان ماموریت تعیین تکلیف این واحد صنعتی را به سازمان صنعت و معدن داده است.

صفی خانی با بیان اینکه ما نمی خواهیم ژنراتور سازی را از دست بدهیم، ادامه داد: با توجه به اینکه موقعیت مکانی این کارخانه مناسب نبوده و سرمایه گذار آن بدهی بالای حدود ۱۷ میلیارد تومان دارد باید هرچه زودتر آن را تعیین تکلیف کرد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این جلسه تعطیلی کارخانه ژنراتورسازی خرم آباد را غیر قابل قبول دانست و بیان داشت: با توجه به اینکه این کارخانه حداقل ۲۰۰ فرصت شغلی ایجاد می کند باید تحت هر شرایطی احیا شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که پیش از این در  جلسه ستاد ظرفیتهای راکد استان لرستان واگذاری کارخانه ژنراتورسازی به بانک برای تملک به تصویب رسیده بود.

استاندار لرستان در جلسه واگذاری این صنعت با بیان اینکه کارخانه ژنراتور سازی لرستان بیش از هشت سال بوده که تعطیل است اظهار داشت: این ظرفیت متعلق به همه مردم لرستان و جوانان بیکار آن است.

بازوند با بیان اینکه عدم فعالیت واحدهای اقتصادی لرستان ظلم به مردم این استان است عنوان کرد: اینکه برخی افراد اقدام به خریداری یک واحد اقتصادی در استان کرده و آن را راکد و تعطیل رها می کنند ظلم در حق مردم این استان است.

وی با بیان اینکه راکد ماندن واحدهای اقتصادی لرستان از سوی برخی افراد با هدف استفاده از ارزش افزوده از آن ظلم بزرگی در حق مردم این استان است عنوان کرد: در این راستا با توجه به اینکه سرمایه گذار کارخانه ژنراتور سازی اقدام خاصی برای فعال کردن آن انجام نمی دهد بانک نسبت به تملک این واحد اقدام کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

کارخانه ژنراتور سازی سال‌ها مغفول بود و فعالیت موثری نداشت اما تجهیزات خوبی دارد که توسط بانک صنعت و معدن نگهداری می‌شود.
وی با بیان این‌که این بانک سرمایه واحد را دراختیار دارد، گفت: با برگزاری جلسات متعدد مقرر شده زمین کارخانه فروخته و با تغییر کاربری، تجهیزات آن به یکی از سوله‌های بانک صنعت و معدن در شهرک‌های صنعتی منتقل شود.
به گفته صفی خانی بدهی این کارخانه به بانک حدود 170 میلیارد ریال است و سرمایه گذار تاکنون موفق به فروش زمین آن نشده است.
این کارخانه از 7 سال گذشته به دلیل مشکلات متعدد از جمله بدهی‌های مالی تعطیل شده است.1395/03/10

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.