آزادراه خرم آباد-کرمانشاه

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

 آزادراه خرم آباد -کرمانشاه:

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر امینی در نشست با استاندار کرمانشاه، اظهار کرد: خوشبختانه شرکت ایتالیایی اهتمام جدی برای این کار دارد و مذاکرات تا اینجای کار به خوبی پیش رفته و تا روز شنبه (هشتم خرداد) این مذاکرات و قرارداد پروژه نهایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایتالیایی‌ها برای ساخت آزادراه از بازرگان تا بندرامام(ره) وارد مذاکره شده‌اند که مسیر کرمانشاه-خرم آباد نیز در دل این آزادراه قرار دارد.

امینی اظهار کرد: قرار است این سرمایه گذاران با سازمان راهداری توافق کنند تا در نهایت بتوانیم بصورت BOT یا BLT این پروژه را احداث کنیم.  95/3/7

  •  مسیر کرمانشاه – خرم آباد چهاربانده می شود 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به در دست ساخت بودن مسیر میاندوآب به کرمانشاه به طول ۴۵۰ کیلومتر، افزود: این مسیر به قطعات مختلفی تقسیم شده و کار در همه آن ها با سرعت خوبی در حال اجراست.
وی اظهار داشت:کرمانشاه در محور کریدور شمال به جنوب قرار دارد که این کریدور از بندر بازرگان در شمال آغاز و به بندر امام خمینی (ره) در جنوب وصل می شود.
آخوندی با بیان این که این کریدور، ایران را به راه های بین المللی وصل می کند، افزود: در عین حال باید برای حمل و نقل ریلی این مسیر در آینده نیز چاره اندیشی شود.
وی پروژه در دست اجرای دیگر را جاده هرسین به نورآباد بیان کرد و افزود: با بهره برداری این پروژه نیز مسیر کرمانشاه به خرم آباد چهار بانده می شود.95/12/28 – روز نامه اطلاعات .
  • ساخت آزاد راه خرم آباد – کرمانشاه :یکی از خواسته های دیرینه مردم منطقه و ضرورتی انکار ناپذیر است که گامی در جهت تکمیل مهمترین کریدور غرب و شمال غرب ـ جنوب کشور به شمار می رود .
    به گفته استاندار لرستان، این طرح هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که چهار هزار میلیارد ریال آن در حوزه لرستان است که در داخل این کریدور محور ارتباطی نورآباد – خرم آباد و نورآباد به کرمانشاه قرار خواهد گرفت .
    استان لرستان به سبب قرار گرفتن در مسیر زاگرس میانی و در کریدور شمال و جنوب ،غرب به شرق و شمال غرب و غرب به جنوب کشور ، یکی استانهای مهم تـرانزیتی است که محورهای ارتباطی آن از پرترددترین محورهای ارتباطی کشور به شمار می رود .
    با توجه به تجربه موفق آزاد راه خرم آباد – پل زال در لرستان ساخت آزاد راه خرم آباد – کرمانشاه نقش مهمی را در رشد اقتصاد لرستان خواهد داشت.
    احداث این کریدور فرصت جدیدی را برای توسعه لرستان فراهم می کند که از جمله می توان به افزایش اهمیت ارتباطی لرستان به عنوان مرکز ثقل ارتباط شمال و جنوب و شمال غرب به جنوب کشور اشاره کرد و علاوه بر آن ساخت این کریدور دسترسی لرستان را به مرزهای غربی و شمال غرب کشور را تسهیل می کند.
    شکی نیست محور اسلام آباد – پلدختر و محور نورآباد – کرمانشاه با توجه به حجم عظیم تردد خودروها و سوانح دلخراش رانندگی احداث آزادراه خرم آباد – کرمانشاه را به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل کرده است .
    این آزاد راه در حقیقت می تواند ادامه دهنده آزاد راه خرم آباد – پل زال به غرب و شمال غرب کشور باشد که با به بهره برداری رسیدن آزاد راه خرم آباد- پل زال ، محورخرم آباد – کرمانشاه اهمیت دو چندان یافته بطوریکه بسیاری از ترددهای غرب و شمال غرب با جنوب کشور به این محور انتقال یافته است .
    محورخرم آباد- کرمانشاه بخشی از کریدور شمال و شمالغرب – جنوب کشور محسوب می شود که ازمرز بازرگان شروع که به موازات نوار غربی کشور پس ازعبور از میاندوآب ، سقز سنندج ، کرمانشاه دلفان ، خرم آباد ، پل زال به جنوب کشور ختم می شود.   95/3/7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.