زیرساخت های خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 11 دقیقه

زیر ساخت های خرم آباد

    زیر ساخت ها ی خرم آباد، مجموعه شبکه های آموزشی ، شبکه های زمینی(آزاد راه ،بزرگراه ،اتوبان )، شبکه های ریلی (راه‌آهن‌ها- مترو)،شبکه های هوایی (فرودگاه) کانال‌ها، سدها، شبکهٔ های مخابرات و ارتباطات(پست، تلفن ، موبایل و تلگراف)، شبکه های انرژی ( نیروگاه برقی-هسته ای-گازی) ، صنایع ، دامپروری، صنعت گردشگری و …زیر ساخت های خرم آباد هستند.زیرساخت ها ی خرم آباد عبارت هستند از امکانات، سامانه‌ها و بناهایی که به یک شهر یا کشور خدمت‌رسانی می‌کنند . زیرساخت ها ی خرم آباد را می‌توان در هر عرصه‌ای تعریف نمود، مثلاً‌در عالم حقوق وجود قوانین بالادستی مناسب، حقوق مترقی، معماری صحیح قانون، حقوق قوی، دستگاه نظارت سالم و تعاریف درست می‌تواند زیرساخت مناسبی برای تدوین یک قانون باشد.

 در فناوری اطلاعات، در دسترس بودن ملزومات شبکه با کیفیت بالا، استفاده از نرم افزارهای اصیل، وجود پروتکل اتصال مراکز به یکدیگر و همچینین ارتباط میان سیستم‌ها و سامانه‌های به عنوان زیرساخت تعریف می‌گردد.

مهندسان اغلب واژه زیرساخت را برای توصیف دارایی‌های فیزیکی به کار می‌برند که در قالب یک شبکه بزرگ هستند. به عبارت دیگر، زیرساخت‌های سخت مانند  شبکه راه‌ها، شبکه ریلی ،پل ها، زیرگذر ها ،شبکه آب و شبکه فاضلاب را در نظر دارند. زیربنای اقتصادی به معنای وسیع و گستردهٔ آن حتی شامل افراد تحصیل کرده، تکنیسین‌ها، کارگران فنی، پرستارها، نیروهای پیراپزشکی از قبیل بهورز، بهیار و غیره می‌گردد. سرمایه‌گذاری در زیربنای اقتصادی، نخستین شرط توسعه و رشد اقتصادی است و امکانات سرمایه‌گذاری‌های پسین بخش خصوصی را فراهم می‌کند.در بیشتر کشورهای توسعه‌یافته بیشتر زیرساخت‌ها پس از جنگ‌های جهانی ساخته شده‌اند؛ بنابراین، از دهه ۱۹۹۰ و با سرعت گرفتن روند زوال زیرساخت‌ها مدیریت زیرساخت از اهمیت خاصی برخوردار شد. در برخی کشورها، مانند کانادا و استرالیا، برنامه‌های مدیریت زیرساخت شهری برای شهرداری‌ها اجباری شد.امروزه روش‌های گوناگون از جمله تحلیل‌های آماری و روش‌های یادگیری ماشین در مدیریت زیرساخت‌ها کاربرد دارند. با این وجود به‌طور کلی می‌توان گفت که زیرساخت ها تشکیلات ساختاری را فراهم آورده و سامانه یا سازمان خادم را حمایت می‌کند، خواه این سامانه یک شهر، یک ملت، یا یک اجتماع باشد. زیرساخت‌های عمومی از دیرباز وجود داشته‌اند اما گسترش سریع و همه‌جانبه آن‌ها پس از جنگ‌های جهانی و مسائل مدیریتی به وجود آمده باعث شد اهمیت بیشتری پیدا کنند.

 

 فرودگاه خرم‌آباد

فرودگاه خرم‌آباد یکی از زیر ساخت های خرم آباد  می باشد که در جنوب این شهر واقع شده است.اولین هواپیما در سال ۱۳۰۴ در این فرودگاه به زمین نشست.پس از انقلاب ۱۳۵۷ هیچ‌گاه پروازهای منظمی در این فرودگاه صورت نگرفته و در برخی مواقع این فرودگاه به صورت کامل تعطیل شده است. خطوط هوایی فعال در فرودگاه خرم‌آباد عبارتند از:

خط هوایی خرم‌آباد، فرودگاه مهرآباد

خط هوایی خرم‌آباد، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد

خط هوایی خرم‌آباد، فرودگاه عسلویه

خط هوایی خرم آباد عراق

 

آزاد راه ها

 آزادراه خرم آباد پل زال

آزادراه خرم‌آباد – پل زال یکی از زیر ساخت های خرم آباد است . عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۴ آغاز شده بود در حد فاصل دو شهر خرم‌آباد و اندیمشک به طول ۱۰۴ کیلومتر قرار گرفته است. از جمله اهداف ساخت این آزادراه کاهش تصادفات، کاهش زمان سفر و همچنین صرفه جویی سالانه ۴۰۰ میلیارد ریال در مصرف سوخت، کاهش ۶۰ کیلومتری طول آزاد راه نسبت به مسیر قدیمی خرم‌آباد – پلدختر – اندیمشک، کاهش بار ترافیکی و افزایش سرعت مطمئن در این محور عنوان شده است.

آزادراه خرم زال دارای ۱۴ دهنه تونل دوقلو به طول ۲۵ کیلومتر (که طولانی ترین آنها دارای طول تقریبی ۲/۵ کیلومتر است)، ۱۴۰ دهنه پل کوچک، دو تقاطع غیرهمسطح و ۲۸ پل بزرگ به طول ۲ هزار و ۶۰۰ متر. ساخت این آزادراه حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته است که ۵۰ درصد هزینه آن توسط دولت و ۵۰ درصد بقیه آن توسط بخش خصوصی تامین شده است. عوارض دریافتی از خودروها در این آزادراه طی ۱۸ سال پس از بهره‌برداری به بخش خصوصی تعلق خواهد داشت.این آزادراه به صورت چهار خطه و با عرضی در حدود ۲۶ متر احداث شده است. آزادراه در فاصله ۱۸ کیلومتری جنوب غربی خرم‌آباد آغاز شده و در ۳٫۵ کیلومتری روستای پل زال واقع در حدود ۶۰ کیلومتری شهر اندیمشک خاتمه می‌یابد.

این آزادراه به طول ۱۰۴ کیلومتر بوده و برای آن ۱۴ تونل به طول مجموع ۲۵ کیلومتر و ۲۸ دهنه پل بزرگ به طول مجموع ۲۸۰۰ متر ساخته شده است. همچنین ساخت ۲ تقاطع غیر همسطح نیز از دیگر سازه‌های آن به حساب می‌آید. هزینه ساخت کل پروژه ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است که نیمی از آن توسط بخش خصوصی تامین شده است. در زمان ساخت این طرح عظیم، ۴۰۰۰ نفر مشغول به کار احداث این پروژ] بودند

این آزادراه در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۸۹ با حضور محمود احمدی‌نژاد و حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری وقت به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

آزاد راه خرم آباد-اراک

  • وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح آزادراه خرم آباد – اراک از طرح های مهم و بسیار خوب کشور است، افزود: این طرح با برآورد 12 هزار میلیارد ریال در سه خط رفت و برگشت تا اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد.
    وی گفت: در حال حاضر 600 دستگاه خودرو در این آزادراه مشغول کار هستند و تمام استانداردهای لازم در اجرای این طرح رعایت می شوند.
    آخوندی افزود: تاکید بر این است که معماری زیبایی در مسیر آزادراه خرم آباد –  – اراک طراحی و اجرا شود و مباحثی همچون ایمنی جاده ای و رفاهی خدماتی مراکز مورد توجه قرار گیرد.
    وی اظهار کرد: روند اجرای آزاد راه خرم آباد – اراک طبق برنامه زمان بندی شده پیش می رود و هیپ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
    وی گفت: طرح آزادراه طرحی ملی و مشارکتی است که با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است.

    آزاد راه خرم آباد- کرمانشاه

    خاکی پور مدیر توسعه منابع انسانی راه و شهرسازی لرستان درباره کریدور مرز بازرگان به بندر امام خمینی(ره)، گفت: قرار بود این کریدور پس از عبور از کرمانشاه به نورآباد – خرم‌آباد و پل زال برسد که این امر در پیشرفت لرستان بسیار عالی است.وی یادآور شد: اعتبارات این پروژه ملی است و در آینده‌ای نزدیک آغاز به کار می‌‌کند.

  • راه آهن خرم آباد- دورود

    آخوندی وزیر راه با اشاره به بازدید خود از مسیر راه آهن خرم آباد دورود گفت: این راه آهن به طول 114 کیلومتر با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که در مسیر اجرای این طرح 2 تونل چهار هزار و 500 و سه هزار و 500 متری وجود دارد.
    آخوندی افزود: در طرح راه آهن کارفرما هستیم و سهم خود را از طریق فروش اوراق مشارکت تامین می کنیم

     مجتمع صدر فولاد خرم آباد

    مجتمع صدر فولاد خرم آباد بزرگترین تولیدکننده انواع میلگرد آجدار غرب کشور است که با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال و اشتغال زایی مستقیم ۱۸۰ نفر در زمینی به مساحت ۴۳ هکتار در جنوب خرم اباد احداث شده است.

    هم اکنون طرح توسعه این واحد صنعتی به منظور تولید شمش بیلت فولاد ساده کربنی کم آلیاژی به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در دست اقدام است.

    شرکت پتروشیمی  (سهامی خاص)

    به منظور تحقق اهداف متعالی ایجاد توازن منطقه ای در توسعه و توازن بین استانهای مختلف کشور و به منظور تحرک بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه یافته ، ایجاد اشتغال در کشور ، فعال کردن بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی و  راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی در این گونه مناطق طبق مصوبه هیات وزیران شرکت ، شرکت پتروشیمی لرستان در سال 86 شروع بکار کرد.
    موقعیت جغرافیایی:استان لرستان -کیلومتر 12 جاده خرم آباد – کوهدشت
    مشخصات طرح:
    نام طرح:پتروشیمی لرستان
    مجری طرح: شرکت پتروشیمی لرستان
    محل اجراء: استان لرستان
    مساحت:130 هکتار
    مالکیت:100 درصد شرکت پتروشیمی باختر
    صاحب لیسانس:بازل و اکسن
    پیمانکاران مهندسی و تدارکات ( بخش فرایند ):کنسریوم تکنی مونت و نارگان
    تاریخ شروع طرح: 1388
    تاریخ آغاز به کار: 1392
    کاربرد محصولات:خوراک واحدهای صنعتی پایین دستی و انواع مصارف پلاستیک (مانند : لوله ، کابل و انواع فیلمها …)
    اثرات اجتماعی و اقتصادی طرح:
    •    افزایش صادرات و ایجاد ارزش افزوده بیشتر
    •    افزایش تولیدات داخلی جهت نیل به خودکفایی
    •    جلوگیری از فرار سرمایه های اقتصادی بومی
    •    رونق اقتصادی و محرومیت زدایی منطقه
    •    جلوگیری از مهاجرت افراد
    •    ایجاد اشتغال در دوران اجرای طرح : تا 2000نفر در روز
    •    ایجاد اشتغال در دوران بهره برداری : 300 نفر در روز
    •    ایجاد اشتغال در صنایع پایین دستی : بیش از 5000نفر در روز

  • شهرک پتروشیمی

    1-واحد کاتالیست پتروشیمی

  •  دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز (پنجشنبه، ۱۶ مردادماه) واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان را که با هدف تولید کاتالیست مورد نیاز تولید انواع پلی‌اتیلن‌ها با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی اجرا شده است از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

    واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ تن کاتالیست و سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری هلدینگ باختر در پتروشیمی لرستان احداث شده است که سالانه حدود ۳۰ میلیون دلار درآمدزایی برای کشور خواهد داشت.

    ۱۰۰ درصد مهندسی و ساختمان و نصب و ۷۰ درصد تجهیزات واحد کاتالیست پتروشیمی لرستان ایرانی است و این واحد سبب اشتغال‌زایی مستقیم ۶۰ نفر شده است.

    مزایای کاتالیست BCC-518 & BCC-530:

    • تولید گریدهای مهندسی با توزیع وزن مولکولی دو قله‌ای و سه‌قله‌ای در محدوده وسیعی از گریدهای تولیدی در صنایع پتروشیمی؛
    • تولید پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن دانسیته متوسط و پلی‌اتیلن سنگین در گستره وسیعی از کاربردهای روزمره بشر مانند مصارف انواع فیلم، لوله، تزریقی، الیاف پلی‌اتیلنی، قالب‌گیری دورانی و…؛
    • اکتیویته و توان تولید بالا تا حدود ۲ برابر کاتالیست‌های مصرفی قبل؛
    • بهبود پاسخ‌دهی به هیدروژن و در نتیجه امکان کنترل وزن ملکولی و تعیین خواص پلیمر با مصرف کمتر هیدروژن و بهبود شرایط عملیاتی راکتور اول؛
    • بهبود کنترل مورفولوژی و توزیع اندازه ذرات و نیز بالک دانسیته پلیمر تولیدی که منجر به رفع مشکلات سیستم نقل و انتقال پودر و افزایش راندمان تولید و این مزیت باعث افزایش ظرفیت طراحی شده است؛
    • مصرف کمتر ترکیبات کمک کاتالیست‌ها در واکنش پلیمریزاسیون؛
    • مصرف کمتر حلال و نیز عدم تولید نمک‌های زاید تیتانیوم در حین ساخت که منجر به بهبود و نیز کاهش پارامترهای زیست محیطی شده است؛
    • رقابت‌پذیری بالا با کاتالیست‌های تجاری موجود در سطح بازار ایران در تمامی زمینه‌های فرآیندی و عملیاتی؛
    • پایین بودن هزینه تولید محصولات نهایی با استفاده از این کاتالیست.

     

    مهندس پرویز فتاح مورخ 99/3/8در مراسم افتتاح واحد ۱ و ۲ فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد با اشاره به اینکه مسئولان باید خود را خادم مردم بدانند و از این بابت خداوند را شاکر باشند گفت: استان لرستان زینت نظام و کشور است و مردم این استان همواره برای کشورمان هزینه داده‌اند و ۶۲۰۰ فرزند لرستان برای حفاظت از این مرزوبوم به شهادت رسیده‌اند؛ لذا این فداکاری‌های مردم لرستان حق بزرگی بر گردن مسئولان است و ما باید تلاش کنیم تا خادمی بی‌ریا برای این مردم باشیم.
    رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای تکمیل ۲ واحد گازی نیروگاه خرم‌آباد گفت: تا امروز بنیاد مستضعفان برای احداث ۲ واحد گازی در فاز نخست این نیروگاه بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده و برای تکمیل این فاز نیز ۱۷۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان سال در این نیروگاه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
    وی ادامه داد: همچنین با توجه به تصمیم بنیاد مستضعفان برای سرمایه‌گذاری در این نیروگاه به‌منظور تکمیل فاز دوم آن، مجموع سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در نیروگاه خرم‌آباد به ۶۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
    فتاح گفت: این نیروگاه بزرگ‌ترین نیروگاه استان لرستان است که مجوز آن در سال ۸۴ و زمانی که در وزارت نیرو مشغول خدمت بودم صادر شد و با بهره‌برداری از این نیروگاه، علاوه بر تأمین برق استان، زمینه صادرات برق و توسعه صنایع مختلف دیگر در استان لرستان فراهم می‌شود.
    نیروگاه‌های بنیاد مستضعفان در بورس عرضه می‌شوند
     وی با تاکید بر نیم‌نگاه بنیاد مستضعفان به مسائل زیربنایی تولید در کشور ازجمله صنعت نیروگاهی گفت: ما در عرصه نیروگاهی کشور فعال هستیم چراکه با توجه به توسعه صنعت و کشاورزی در کشور، بیش از گذشته نیازمند توسعه نیروگاه‌ها برای تأمین برق هستیم.
    رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان کرد: همچنین در نظر داریم تا نیروگاه‌هایمان از جمله نیروگاه خرم‌آباد را در بورس عرضه کنیم تا مردم بتوانند به عنوان سهام‌داران این نیروگاه‌ها، در سود و تولید نیروگاهی سهیم باشند.
    فتاح با اشاره به سیاست بنیاد مستضعفان برای استفاده از نیرو‌های بومی در مناطق مختلف کشور گفت: در نیروگاه خرم‌آباد نیز اولویت اشتغال با نیرو‌های بومی است و عمده نیرو‌های شاغل در احداث فاز یک و ۲ و همچنین نیرو‌های شاغل در زمان بهره‌برداری این نیروگاه از نیروی‌های بومی خرم‌آباد و لرستان هستند.

     سدها

    سد ایوشان

    درتاریخ 93/11/13 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو سد ایوشان در  شهرستان خرم آباد به بهره برداری رسید.

    کلنگ طرح ایوشان در سال 83 به زمین زده شد و قرار است تا در مدت پنج سال به بهره‌برداری برسد اما به خاطر مشکلات اعتباری ده سال به طول انجامید.

    برای این سد 120 میلیارد تومان هزینه شده است و حجم ذخیره آب آن 52 میلیون مترمکعب بوده که موجودی آن هم اکنون 23 میلیون متر مکعب است

    اهداف پروژه سد ایوشان را تامین آب کشاورزی مطمئن برای اراضی دیم و مستعد پایاب در دشت ایوشان به میزان حدود4350 هکتار خالص یا 5100 هکتار ناخالص ، تامین کمبود آب شبکه احداث شده در دشت چغلوندی با استفاده از آب برگشتی شبکه و تخصیص از آب تنظیمی، جلوگیری از خسارت سیلاب های بزرگ بهاره به رودخانه هرود به اراضی پایین دست وروستا های مجاور، فراهم نمودن امکانات تفریحی وسیاحتی به ویژه با توجه به زیبای های بکر وطبیعی است.

    طراحی شبکه اصلی در 15 واحد زراعی به وسعت 4350 هکتار خالص انجام که 400هکتارآن از طریق سیستم پمپاژ و 3950 هکتار مابقی به روش ثقلی آبیاری می شود.

    سد مخزنی ایوشان در فاصله 1.5 کیلومتری بالا دست روستای ایوشان گلستان وحدود 57کیلومتری شهر خرم آباد و برروی رودخانه هرود واقع شده است و مساحت حوضه آبخیز رودخانه هرود تا محور سد مخزنی ایوشان 120کیلومتر مربع است.

     طرح انتقال آب کاکارضا

    طرح خط انتقال آب رودخانه کاکارضا به شهر خرم آباد مرکز استان لرستان  روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه نود پنج با حضور وزیر نیرو و استاندار لرستان و معاون هماهنگ کننده گروه تخصصی کربلا به بهره برداری رسید.

    به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، طرح انتقال آب رودخانه کاکارضا به شهر خرم آباد به میزان پنج میلیون متر مکعب آب صنعتی و به میزان ۵۵ میلیون مترمکعب در سال آب آشامیدنی شهر خرم آباد را تامین می کند.
    این طرح با ۳۵ کیلومتر طول توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و کارفرمایی آب و فاضلابلرستان اجرا شده است.
    از دیگر اهداف این طرح در افق ۱۴۲۰ تامین آب جمعیت ۶۱۷ هزار نفر با مصرف سرانه ۲۳۰ لیتر در روز به ازای هر نفر است.
    طول تونل احداث شده برای انتقال آب سه هزار و ۱۱۱ متر و عرض تمام شده آن ۳٫۷ متر می باشد.
    این تونل از ظرفیت دبی ۱۵ مترمکعب در ثانیه برخوردار است.

    سدمخمل کوه

     سد زیبا محمد

     سد کاکاشرف

    سد شبیخون

     سدبختیاری

  • کارخانه لاستیک سازی

     در سفر رئیس‌ جمهوری به لرستان در خردادماه 1393، با توجه به مشکل اشتغال در این استان، آقای روحانی بر اجرای طرح‌ های بزرگ و اشتغالزا با ظرفیت ایجاد اشتغال بالای یکهزار نفر تأکید کرد.
    یکی از این طرح ‌های مهم کارخانه لاستیک ‌سازی خرم‌آباد بود؛ به همین منظور زمینی به مساحت 60 هکتار در شهرک صنعتی شماره سه خرم ‌آباد به این طرح اختصاص یافت و در نهایت کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن نیز در مراسمی با حضور محمد شریعتمداری معاون پیشین اجرایی رئیس ‌جمهوری و وزیر فعلی صنعت، معدن و تجارت به زمین زده شد.

     موانع پروژه کارخانه لاستیک‌سازی

    محمد اسلامی عصر امروز مرخ 98/11/21در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: ا

    در جلسه مذکور پروژه‌های حوزه راه استان، راه آهن، فرودگاه و پروازهای آن نیز مورد بحث قرار گرفت و تصمیم بر این شد ما بتوانیم آزاد راه اراک – خرم‌آباد را تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری برسانیم و فاز نخست آن که 68 کیلومتر است تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

    وی بیان کرد: سایر پروژه‌های راه سازی و راه‌های روستایی نیز کمک می‌کند تا بزرگراه‌های استان رشد مناسبی تا پایان دولت پیدا کند. در مورد لاستیک سازی خرم‌آباد نیز باید گفت با توجه به تماس‌هایی که در داخل جلسه انجام گرفت، مشکلات ارز برطرف شده است. در داخل جلسه با مدیر عامل بانک صنعت و معدن ارتباط برقرار کردم.  پیگیری‌های استاندار نیز موثر واقع شده و اعلام کردند که مانعی بر سر راه آن نیست که در نهایت به مسئولان استان گفتم شروع به احداث کارخانه احداث کنند و سرعت داده شود.

    اسلامی گفت: کارخانه فولاد استان نیز موانعی داشت که مربوط به دستگاه‌های نظارتی و قضایی بود که بنا شد توسط سرمایه گذاری فولاد مبارکه فراخوان شود تا حضور پیدا یابند و مشارکت کنند برای این کارخانه نیز با مدیر فولاد مبارکه هماهنگی کردیم که مجدد حضور یابند و کار را دنبال کنند.

    وی در بحث سدهای استان نیز تصریح کرد: یک تا دو سد در استان نیاز به تامین اعتبار داشت که قرار شد برای آنها با معاون اول رئیس جمهور که فرمانده اقتصاد مقاومتی کشور است مکاتبه کنیم تا از دستور وی استفاده کنیم.  98/11/21

     

  • دهکده المپیک

    شروع پروژه

    برای جبران کمبود مکان‌های ورزشی عملیات اجرایی دهکده المپیک از ۱۱ سال پیش در خرم آباد آغاز شد. اما با وجود گذشت این چند سال هنوز که هنوز است به بهره برداری نرسیده است.

    عزیزپوریان، مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان درباره عملیات اجرایی دهکده المپیک گفت: مجموعه ورزشی خرم آباد، که به نام دهکده المپیک نامگذاری شده است، از سال ۱۳۸۶ جا نمایی شده و بعضی از پروژه‌های آن در همین تاریخ شروع به کار کرد. این طرح تاکنون ۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف ساخت دو مجموعه آن شده است. بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز داریم تا این طرح به بهره برداری برسد.

    مجموعه ورزشی خرم آباد ۲۳ طرح پیش بینی شده است که از این تعداد ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری و سالن ژیمناستیک به اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان واگذار شده است.

    پیامنی، معاون فنی و اجرای راه و شهرسازی استان لرستان گفت: استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم آباد در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در دست احداث است که زیربنای پروژه ۱۹ هزار متر مربع است کلیه فضا‌هایی که یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری باید داشته باشد، در این طرح دیده شده است. پیشرفت این طرح ۵۲ درصد است.

    وی در ادامه افزود:اگر ۲۰ میلیارد تومان در سال جاری به طرح اختصاص داده شود تا پایان امسال امکان بهره برداری از طرح از نظر فنی و اجرایی امکان پذیر خواهد شد.

     

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.