سرعت نامطلوب طرح ساماندهی سراب شهوا

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه

سرعت نامطلوب طرح ساماندهی سراب شهوا

با وجود اینکه شاهد آغاز ساماندهی سراب شهوا هستیم، اما این عملیات از سرعت مناسبی برخوردار نیست و به همین دلیل انتظار می‌رود اقدات لازم در این راستا انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، وجود ظرفیت‌های بی‌بدیل در شهر خرم‌آباد بر هیچ فردی پوشیده نیست، به عنوان نمونه داشتن منابع سرشار آب جاری، چشه‌ها و سراب‌های متعدد این شهر باعث تمایز آن شده است.

سراب شهوا را باید یکی از سراب‌های پر آب شهر خرم‌آباد دانست که به عنوان عامل اصلی شکل گیری زندگی در آن منطقه بوده است.

سراب شهوا دارای زیبایی خاص و منحصر به فرد ذاتی زیادی بوده که متاسفانه در دهه‌های گذشته به دلیل بی‌توجهی مسئولان و رعایت نشدن حریم آن شاهد وضعیت نامناسب این مجموعه هستیم.

در ماه‌های گذشته خبرگزاری فارس بارها از لزوم ساماندهی این سراب تاکید کرد و پس از آن شاهد آغاز عملیات ساماندهی سراب توسط شهرداری بودیم، به نحوی که لوله‌های آب کف نهر جمع آوری شده و لایروبی‌ نیز در دستور کار قرار گرفت.

مسئولان شهری خرم‌آباد اعلام کردند که ساماندهی سراب شهوا و تغییر چهره آن در اولویت اصلی برنامه‌ها قرار دارد.

 در همین راستا پیمانکاری نیز برای آغاز عملیات اجرایی ساماندهی سراب شهوا انتخاب شده، اما واقعیت این است که روند پیشرفت کار به کندی صورت می‌گیرد، این در حالی است که با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال انتظار مردم از مسئولان تسریع در تکمیل شدن طرح‌های گردشگری و شهری است.

 به هر حال انتظار می‌رود که مسئولان شهر خرم‌آباد شرایط را برای سرعت بخشیدن به عملیات ساماندهی سراب شهوا مهیا کنند.

ساماندهی سراب شهوا تسریع یابد

در همین زمینه یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند: ساماندهی کلی سراب شهوا به عنوان یکی از مطالبات مردم از مسئولان بوده چرا که چهره کنونی این سراب به هیچ عنوان گویای زیبایی‌هایش نیست.

رضا بهرامی ادامه می‌دهد: با وجود اینکعه در هفته‌های گذشته شاهد آغاز طرح ساماندهی سراب شهوا هستیم، اما شواهد نشان می‌دهند که این طرح سرعت مناسبی ندارد و در صورتی که مسئولان وارد عمل نشوند شاهد طولانی شدنش خواهیم بود.

وی عنوان می‌کند: مطمئنا در صورتی که برنامه مناسبی برای ساماندهی سراب شهوا وجود داشته باشد می‌توان از این ظرفیت به خوبی برای توسعه گردشگری این دیار استفاده کرد.

شهوا، خاطره ساز دوران کودکی مردم شهر

یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی نیز در همین زمینه بیان می‌کند: مردم شهر خرم‌آباد خاطرات زیادی از آب تنی و حضور بر سر سراب شهوا در دوران مختلف مخصوصا در کودکیشان دارند به همین دلیل انتظار می‌رود که مسئولان شرایط را برای ساماندهی این منطقه مهیا کنند.

محمد خدارحمی عنوان می‌کند: در صورتی که مسئولان جدیت لازم را برای ساماندهی کوتاه مدت سراب شهوا داشته باشند می‌توان شاهد تحقق این هدف بود چرا که چهره کنونی سراب شهوا به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی عنوان می کند: باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم و شرایط را برای استفاده هر چه بیشتر و بهتر از آنها برای توسعه شهرمان مهیا کنیم که سراب شهوا تاکنون به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

آغاز علمیات اجرایی ساماندهی سراب شهوا

در همین زمینه رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در گفت‌وگو با فارس، بیان، می‌کند: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات مستمر با مدیران دستگاه‌های مختلف در هفته‌های گذشته شاهد آغاز طرح ساماندهی سراب شهوا خرم‌آباد بودیم.

اردشیر دریکوند ادامه می‌دهد: لازم به ذکر است ساماندهی کلی سراب شهوا تنها مختص به یک اداره و سازمان نبوده بلکه باید ادارات مختلف همچون آب و فاضلاب، میراث فرهنگی، اوقاف و حتی لشگر 84 نیز وارد عمل شوند.

وی عنوان می‌کند: برای ساماندهی سراب شهوا دو برنامه کوتاه و بلندمدت وجود دارد، که در کوتاه مدت به دنبال ساماندهی نهر و همچنین فضای اطراف هستیم.

این مسئول می‌افزاید: در همین راستا پیمانکار مربوطه مشخص شده و شاهد آغاز عملیات اجرایی ساماندهی سراب شهوا هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه ساماندهی سراب از قسمت پایین آغاز شده است، افزود: ساماندهی سراب شهوا از سمت پایین آغاز شده و به مرور و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته انجام می‌شود.

وی عنوان می‌کند: اکنون پیمانکار پروژه در حال فعالیت بوده و امیدواریم بتوان در ماه‌های آینده شاهد به ثمر نشستن اقدامات صورت گرفته بود.

دریکوند می‌افزاید: در بلند مدت نیز الحاق زمین مجاور سراب شهوا برای اجرای طرح رفاهی و متصل کردن سراب به تپه مطهری در دستور کارمان قرار دارد.

بالا بردن ارتفاع پل خیابان شهدای شرقی

در همین راستا رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در گفت‌وگو با فارس، بیان می‌کند: عملیات ساماندهی سراب شهوا اکنون آغاز شده و پیمانکار مربوطه نیز در حال کار کردن است.

سجاد بابایی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه پل موجود در خیابان شهدای شرقی ارتفاع کمی داشته و همواره در فصل زمستان شاهد بالاآمدن سطح آب و ورود آن به مغازه‌های مجاور هستیم، افزایش ارتفاع پل برای ساماندهی سراب شهوا در اولویت قرار دارد.

وی عنوان می کند: اکنون پل جدید در حال احداث بوده و در هفته‌های آینده در این محل نصب خواهد شد تا شاهد برطرف شدن معضلات کنونی خیابان بود.

طراحی مناسب برای ساماندهی سراب شهوا

این مسئول بیان می کند: در طراحی صورت گرفته نهر سراب شهوا که اکنون به دلیل ساخت‌و سازهای مختلف در طرفین فاصله یکسانی ندارد، در یک مسیر مستقیم جاری خواهد شد.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد می‌افزاید: از سوی دیگر بر اساس طراحی سراب شهوا همچون یک رودخانه پله‌ای جاری خواهد شد تا در فصول مختلف مردم بتوانند از زیبایی‌های آن استفاده کنند.

بابایی در ادامه با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز ساماندهی سراب شهوا از محل بودجه جاری شهرداری تامین می‌شود، می‌گوید: امیدواریم در بهار سال آینده طرح ساماندهی کوتاه مدت سراب شهوا توسط پیمانتکار تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی بیان می‌کند: با توجه به اینکه زمین مجاور سراب شهوا متعلق به اوقاف بوده به دنبال توافق به مسئولان هستیم تا بتوان با تهاتر آن با یک زمین دیگر شرایط را برای استفاده از این زمین برای اجرای کامل طرح ساماندهی سراب شهوا مهیا کنیم.

به هر حال با وجود سخنان مسئولان انتظار می‌رود عملیات ساماندهی و زیباسازی سراب شهوا سرعت بیشتری گرفته تا بتوان از این ظرفیت در جهت توسعه گردشگری و معرفی پتانسیل‌هایمان استفاده کنیم.   96/10/30

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.