راه آهن

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

خرم‌آباد هم اکنون به راه آهن سراسری متصل نیست. پروژه اتصال این شهر به شبکه ریلی در سال ۱۳۹۰ و با اختصاص بودجه‌ای ۱۳٬۰۰۰ میلیارد ریالی با هدف احداث یک خط آهن از شهر دورود به شهر خرم‌آباد، و اندیمشک آغاز شد. فاصله خرم‌آباد تا دورود از طریق مسیر ریلی ۱۱۴ کیلومتر و سرعت حرکت قطار در این مسیر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.مراحل احداث این خط آهن به شش قطعه تقسیم شده که تا پایان نیمه نخست سال ۱۳۹۳ در حوزه شهرستان خرم‌آباد ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با احداث این خط آهن شهر خرم‌آباد به شبکه راه‌آهن جنوب متصل می‌شود.

وعده اتصال مرکز لرستان به ریل سراسری راه‌آهن کشور تا ۳ سال آینده

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان از اتصال مرکز این استان به ریل سراسری راه آهن کشور تا سه سال آینده خبر داد.

علی علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به وضعیت راه آهن دورود – خرم آباد اظهار داشت: یکی از پروژه های بزرگ و فعال حوزه راه و شهرسازی در لرستان این پروژه است.

وی با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۱۴ کیلومتر اجرایی می شود عنوان کرد: اعتبار پروژه راه آهن دورود – خرم آباد ۶۵۰ میلیارد تومان بوده که در حال اجرا است.

مدیر کل راه و شهرسازیبا اشاره به فعالیت ۹۰۰ نفر در این پروژه گفت: هم اکنون این پروژه ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم ظرف سه سال آینده این آرزوی دیرین مردم محقق شود و مرکز استان به ریل سراسری کشور متصل شود.96/1/29

اعتبار پروژه راه‌آهن خرم‌آباد هزار میلیارد است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبار پروژه راه‌آهن خرم‌آباد هزار میلیارد تومان است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، خیرالله خادمی در جلسه بررسی پروژه‌های زیرساختی راه‌های استان لرستان، اظهار کرد: همواره پروژه‌های زیر ساختی( حوزه راه) لرستان را از مرکز رصد و پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: استان لرستان به دلیل وضعیت خاص در مرکزیت ترافیکی باری و مسافری کشور قرار گرفته  است و شبکه‌های  راه‌های استان در بخش بزرگراهی و آزادراهی در حال ارتقاء است و شاید لرستان تنها استانی است که دو شبکه ریلی  فعال در استان دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: پروژه بزرگ اتصال ریلی خرم‌آباد به شبکه سراسری ریلی و ادامه آن به سمت جنوب  فعال و از پروژه  بسیار سنگین است.

خادمی با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن خرم آباد 114 کیلومتر است، بیان کرد: این پروژه به دلیل کوهستانی بودن منطقه 13.5 کیلومتر تونل و چهار کیلومتر پل خاص دارد.

وی اعتبار پروژه راه‌آهن خرم‌آباد را هزار میلیارد اعتبار تومان برشمرد و گفت: براساس برآورد انجام شده نزدیک به سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتصال راه آهن خرم‌آباد به سمت جنوب تا اندیمشک نیاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با انجام این پروژه ریلی گلوگاه ریلی شمال به جنوب ما رفع  و مسیر جدیدی ایجاد می‌شود.96/4/22

هیات وزیران برای تداوم اجرای راه آهن دو رود- خرم آباد- اندیمشک موافقت کرد

 هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه 97/2/16 خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری با هدف اجرای تکلیف قانونی مقرر در قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، آیین‌نامه اجرایی این قانون را به تصویب رساند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، به موجب آیین‌نامه مذکور شرکت بیمه متقاضی فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث جهت اخذ مجوز فعالیت در این رشته باید به تشخیص بیمه مرکزی واجد شرایط باشد.
همچنین بیمه مرکزی موظف است ضوابط و اطلاعات مربوط به صدور، لغو، تعلیق یا ابطال مجوز فعالیت هر یک از شرکت‌های بیمه در رشته شخص ثالث را به صورت مستمر در پایگاه اطلاع رسانی خود جهت اطلاع عمومی منتشر کند.
هیات وزیران در ادامه این جلسه با صدور مجوز برای تداوم اجرای برخی از پروژه‌های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی با رعایت شرایط خاص موافقت کرد.
پروژه‌های مذکور شامل بهبود فرآیند و بهینه سازی پالایشگاه اصفهان، پترو پالایش کنگان، پایانه نفتی بشماق، راه‌آهن چابهار – زاهدان، راه‌آهن دو رود- خرم آباد- اندیمشک و شهر صنعتی تبریز (4) هستند.    97/2/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.