شهرک پتروشیمی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

پتروشیمی از لحاظ تولید محصولات اهمیت بسیاری دارد اما اشتغالزایی آن محدود است لذا دولت تصمیم دارد در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان، شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی را در خرم آباد احداث کند.

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری با بیان اینکه استان لرستان استعدادهای فراوانی در بخش صنعتی دارد ، گفت : به فضل الهی امسال و سال آینده سال پیشرفت در زمینه اشتغال و توسعه استان لرستان خواهد بود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،رییس جمهوری عصر چهارشنبه در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی لرستان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این مجتمع در ماههای آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید،گفت: دولت برای تامین خوراک لازم این مجتمع به تعهد خود عمل خواهد کرد.
دکتر روحانی با بیان اینکه پتروشیمی از لحاظ تولید محصولات اهمیت بسیاری دارد اما اشتغالزایی آن محدود است،تصریح کرد: دولت در این زمینه تصمیم دارد در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان، شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی را در خرم آباد احداث کند.
رییس جمهوری افزود: سرمایه گذاری اولیه شهرک صنعتی پتروشیمی را دولت انجام خواهد داد و بخش خصوصی، صنایع پایین دستی پتروشیمی را اداره خواهد کرد.
دکتر روحانی گفت: استان استعدادهای فراوانی در بخش صنعتی دارد و در این زمینه مقرر شده کارخانه لاستیک سازی و سنگ بری مدرن در سطح استان احداث شود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه کشاورزی در ایجاد اشتغال در استان نقش بسزایی دارد ،اظهار داشت: همه اقدامات دولت در راستای توسعه و ایجاد اشتغال در استان است.
رییس جمهوری با بیان اینکه در جلسه کارآفرینان استان اراده جدی آنها را شاهد بودم ،گفت: از بخش خصوصی دعوت می کنم تا در استان لرستان سرمایه گذاری کنند و دولت نیز تسهیلات و حمایت های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد تا تحول مثبتی در سطح استان ایجاد شود.

دکتر روحانی همچنین در بازدید از بخش های مختلف مجتمع پتروشیمی لرستان با توضیحات کارشناسان و مسئولان اجرایی این مجتمع در جریان روند احداث و فعالیت های آن قرار گرفت.
ساخت مجتمع پتروشیمی لرستان با ۱۳۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۸ آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۳۹۳ به بهره برداری کامل برسد.
محصولات پتروشیمی خرم آباد پلی اتیلن سبک خطی و سنگین که به میزان ۳۰۰ هزار تن در سال با خوراک بوتن- ۱ و اتیلن است . واحد بوتن -۱ به میزان تولید ۳۰ هزار تن در سال با خوراک اتیلن می باشد.
کاربردهای محصولات این طرح از جمله تولید انواع فیلم، جعبه های پلاستیکی نگهداری و حمل میوه، انواع بشکه، لوله های فشار قوی، کیسه و پاکت پلاستیکی، روکش کابل است.
برای ساخت این مجتمع ۲۵۸ میلیون یورو هزینه ارزی و ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال هزینه ریالی بودجه مصوب تعیین شده که تاکنون برای ساخت آن ۲۳۸ میلیون یورو و ۱۸۰۰ میلیارد ریال، هزینه شده است.
این مجتمع پس از افتتاح برای ۵۸۰ نفر اشتغال مستقیم و در صنایع پایین دستی خود نیز برای ۵ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد

  • شهرک تخصصی پتروشیمی در آینده نزدیک در لرستان ایجاد می‌شود  :

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: شهرک تخصصی پتروشیمی در آینده نزدیک در لرستان ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا صفی خانی ظهر سه شنبه در نشست نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با پرسنل مجتمع پتروشیمی لرستان در سخنانی با بیان اینکه پتروشیمی لرستان یک واحد پویا با کار کارشناسی، علمی و پژوهشی است اظهار داشت: تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته موجب شده که این مجتمع رتبه خوبی در زمینه صادرات مواد پتروشیمی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با جذب سرمایه گذار مورد نیاز ۳۰۰ واحد تولیدی در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان ایجاد می شود گفت: این امر موجب می شود که مجبور نباشیم مواد خام این واحد را به فروش برسانیم بلکه آنها را به محصول تبدیل کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان عنوان کرد: این امر در آینده نزدیک در استان عملیاتی می شود.   96/1/15

اراضی شهرک پتروشیمی خرم‌آباد آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران هستند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: با تلاش‌های انجام شده اراضی شهرک تخصصی پتروشیمی خرم‌آباد برای واگذاری به سرمایه‌گذاران آماده است.

بختیار رازانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد، بیان کرد: حضور و استقرار پتروشیمی در لرستان یک مزیت است و در همان ابتدا بنا بر این بوده با ایجاد این واحد پتروشیمی تعداد زیادی از واحدهای زیرمجموعه این صنعت پرسود و دارای ارزش افزوده در کنار آن مستقر شوند.

وی ادامه داد: چرا که پتروشیمی به عنوان یک صنعت بزرگ به شمار رفته و در مقابل حجم سرمایه‌گذاری که برای احداث آن صورت گرفته اشتغال‌زایی قابل توجهی ندارد، این در حالی است که در صنایع کوچک و متوسط به ازای 200 تا 300 میلیون تومان می‌توان یک شغل ایجاد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: به هر حال باید پذیرفت در سال‌های گذشته سرمایه‌گذار پتروشیمی پس از احداث واحد تلاشی برای ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی نداشته است.

رازانی بیان کرد: در سال گذشته به مجموعه پتروشیمی این اخطار داده شد که در صورت مهیا نشدن شرایط برای احداث شهرک تخصصی پتروشیمی این واحد مشمول مالیات خواهد شد که خوشبختانه با پیگیری‌های مکرر این مشکل برطرف شده است.

وی گفت: اکنون زمین مجاور پتروشیمی در حال فازی بندی بوده و آماده واگذاری به صنایع پایین‌دستی این صنعت بوده و سرمایه‌گذارانی که دارای شرایط هستند می‌توانند در این محل مستقر شوند.96/11/6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.