تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر محمد بیرانوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 1000 میلیارد تومان بودجه برای  امسال لحاظ شده که سهم بودجه عمومی که به استان‌ها بودجه مصوب شده برای لرستان ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

وی ادامه داد: در بودجه امسال برای همه استان‌ها 8000 میلیارد تومان درنظر گرفته شده و چنانچه تمام این رقم را به لرستان اختصاص دهند برای رفع کاستی‌هایش کافی نیست.

بیرانوند  در پاسخ به این سوال که چرا نمایندگان استان برای استفاده از نیروهای غیربومی در پتروشیمی و کشت و صنعت لرستان سکوت کردند و پیگیری‌نمی کنند، یادآور شد: براساس پیگیری‌های انجام شده کمتر از ۱۰ درصد نیروهای پتروشیمی لرستان غیربومی هستند، در مجتمع کشت و صنعت اکثر نیروها بومی هستند و تنها افرادی که در گلخانه این مشغول به کارهستند بومی نیستند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس بیان کرد: بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در مجموعه کشت و صنعت مشغول به کار هستند و قرار است تعدادی از نیروهای آن برای فراگرفتن کشت گلخانه‌ای به خارج از کشور اعزام شوند تا فن لازم را بیاموزند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس درباره اضافه شدن یک نماینده به مجموع نمایندگان استان افزود: براساس بازنگری ۱۰ ساله وزارت کشور بناست به جمع نمایندگان استان‌ها تعدادی اضافه شوند و پیشنهاد شده که به لرستان نیز یک نماینده اختصاص دهند که عده‌ای معتقدند به دلیل اختلافاتی که بین دو شهرستان سلسله و دلفان وجود دارد نیاز است این نماینده برای شهرستان سلسله باشد.

وی با تاکید براینکه باید براساس جمعیت هر شهر نماینده اضافه شود، افزود: معتقدم این سهمیه باید به مرکز استان داده شود چون خرم‌آباد با داشتن ۶۰۰ هزار نفر جمعیت باید ۴ نماینده در مجلس داشته باشد.

بیرانوند تصریح کرد: به عنوان وکیل مردم خرم‌آباد و چگنی همه تلاشم برای حوزه انتخابیه خودم است.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی استان توسط نمایندگان حوزه‌بندی می‌شوند، یادآور شد: چنین موضوعی صحت ندارد و تاکنون چنین موضوعی را نشنیدم شاید در مورد عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی اظهار نظرکنم اما تقسیم غنایمی وجود نداشته و اگر هم وجود داشته از آن بی‌خبرم.

بیرانوندی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه انتصاب مدیران دستگاه‌های اجرایی استان توسط برخی کانون‌های قدرت خارج از استان انجام می‌شود، تصریح کرد: هیچگونه کانون قدرتی در این رابطه وجود ندارد نه استاندار نه هیچکدام از نمایندگان برای مدیرکلی فردی تصمیم نمی‌گیرتد بلکه  وزارت‌ متبوع ابلاغ نهایی را صادر می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک خبر داد و یادآور شد: مهندس بازوند استاندار لرستان اعلام کرده این اعتبار در اختیار استان قرار گرفته و پیگیر زمینی برای سپاه هستیم تا جابجا شود.5/11/95

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.