نمایندگان خرم آباد باید افزایش یابد،سهم لرستان در بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان است

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه

نمایندگان خرم آباد باید افزایش یابد،سهم لرستان در بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد بیرانوندی ظهر جمعه  (1/11/95) در نشست با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه مهم ترین معضل لرستان معضل بیکاری است اظهار داشت: این امر به یک بحران در لرستان تبدیل شده است.

بیکاری در لرستان چاره ای از نوع عمل می خواهد

وی با بیان اینکه بیکاری در لرستان به بحرانی شدید در استان تبدیل شده که همه را آزار می دهد عنوان کرد: درخواست ۹۰ درصد مراجعین به ما از نوع اشتغال بوده و از ما درخواست شغل را داند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی بزرگترین معضل لرستان را بیکاری عنوان کرد و گفت: تا کی ما باید در رابطه با رفع بیکاری در لرستان شعاری و تبلیغاتی حرف بزنیم.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه درد بیکاری در لرستان چاره از نوع عمل را می خواهد بیان داشت: در این راستا برای رفع مشکل بیکاری در لرستان تیمی را متشکل از کارشناسان در حوزه های مختلف مامور کردیم که مسائل اقتصادی، اشتغال و … استان ار ویژه پیگیری کنند.

سهم لرستان در بودجه ۶۰۰ میلیارد تومان است

وی در ادامه سخنان خود با اشار به پیگیری های صورت گرفته برای راه اندازی کارخانه ها و واحدهای تولیدی لرستان عنوان کرد: در این رابطه پیگیری های برای احداث کارخانه لاستیک سازی استان داشته ایم و امیدواریم با توجه به این اقدامات این کارخانه ظرف زمان ۱۸ ماه در استان عملیاتی شود.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی بیان داشت: با احداث این کارخانه حدود هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد می شود.

بیرانوندی همچنین با اشاره به پیگیری برای راه اندازی کارخانه پارسیلون خرم آباد بیان داشت: در این رابطه نیز با توجه به پیگیری های صورت گرفته مدیر کارخانه پارسیلون خلع ید شد و بنا شده که شرکت آتیه اقدامات لازم را برای راه اندازی مجدد این کارخانه انجام دهد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به امسال سهم استان های مختلف کشور از بودجه هشت هزار میلیارد تومان است عنوان کرد: در مجموع ۱۳ درصد بودجه عمومی کشور بین استان ها تقسیم می شود که سهم لرستان از بودجه حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است.

نامه به «نوبخت» در زمینه اختصاص اعتبارات ارتقا شاخص های توسعه به لرستان

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما بقی اعتبارات در اختیار وزارتخانه ها قرار دارد بیان داشت: در بودجه سال ۹۶ ردیفی تحت عنوان ارتقا شاخص های توسعه دیده شده که در قالب آن اعتباراتی بین هشت استان کشور توزیع می شود و این در حالیست که لرستان در بین این استان ها قرار ندارد.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه هنوز این امر در صحن علنی مجلس ارائه نشده است بیان داشت: به طور حتم در صورت ارائه این موضوع در صحن علنی مجلس ما نیز از حق استان لرستان دفاع خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه برای قرار گیری استان لرستان در بین این هشت استان به نوبخت معاون رئیس جمهور نامه نوشته ایم بیان داشت: نوبخت نیز به معاون خود دستور داده که با توجه به شرایط ویژه لرستان این موضوع به طور حتم مورد رسیدگی قرار گیرد.

آمارهای صادقانه در مورد بیکاری لرستان ارائه شود

نمایند مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح موضوع استخدام غیر بومی ها در کارخانه ها و واحدهای تولیدی لرستان بیان داشت: قالب دولتمردان می دانند که بزرگترین معضل لرستان بیکاری است.

بیرانوندی با تاکید بر اینکه بهترین آمار در زمینه بیکاری لرستان جوانان بیکار آن هستند عنوان کرد: اکثر مراجعین نمایندگان افرادی هستند که بیکار بوده و درخواست شغل دارند.

وی بر ضرورت ارائه آمارهای صادقانه در رابطه بیکاری لرستان تاکید کرد و گفت: اما آنچه در رابطه با رفع بیکاری در لرستان مهم بوده سرمایه گذاری در این استان است.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید فرهنگ استقبال از سرمایه گذاری در استان نهادینه شود.

تفرقه ای بین نمایندگان وجود ندارد

بیرانوندی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه بین نمایندگان استان وحدت وجود دارد عنوان کر: تا کنون نیز پیگیری مطالبات مردم استان با وحدت نمایندگان صورت گرفته و برای طلب عام تا کنون تفرقه ای بین نمایندگان وجود نداشته است.

وی همچنین در رابطه با موضوع تقسیم بندی عزل و نصب ها بین نمایندگان در استان بیان داشت: در این رابطه هیچ گونه تقسیم بندی بین نمایندگان وجود ندارد و ممکن بوده که نمایندگان و استاندار مدیری را برای دستگاه اجرایی پیشنهاد بدهند اما در نهایت وزارت خانه در این رابطه تصمیم می گیرند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات مجمع نمایندگان با وزرا برای پیگیری مطالبات مردم بیان داشت: مجمع نمایندگان با همدیگر حداقل با چهار تا پنج وزیر برای پیگیری مطالبات استان حرف زده ایم.

بیرانوندی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در لرستان بیان داشت: ما از سرمایه گذاران بومی استان خواهش می کنیم که در لرستان سرمایه گذاری کنند چرا که جوانان این استان بیکار هستند.

استاندار لرستان را پر تلاش می دانم

وی همچنین به بحث انتخاب فرماندار خرم آباد اشاره کرد و گفت: حدود ۳۰ روز پیش با استاندار در این رابطه صحبت کردم و ایشان نیز گفتند که اجازه بدهید تا معاون سیاسی امنیتی استانداری تعیین تکلیف شود و حکم او بیاید برای فرمانداری خرم آباد نیز با هم صحبت خواهیم کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با تاکید بر اینکه تا کنون برای فرمانداری خرم آباد گزینه ای مطرح نشده و صرفا بحث های رسانه ای بوده است عنوان کرد: امیدواریم در روزهای آینده این امر محقق شود و کسی در انتخاب شود که از حقوق مردم خرم آباد دفاع کند.

بیرانوندی در ادامه سخنان خود به عملکرد مدیریت ارشد لرستان اشاره کرد و گفت: ایشان در استان تلاش های فراوانی می کنند اما کثرت مشکلات و ظرف زمانی کوتاه این تلاش ها را نشان نمی دهد.

وی گفت: من استاندار را پر تلاش می دانم.

نمایندگان خرم آباد باید افزایش یابد

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من اگر این موضوع قرار است صورت بگیرد باید تعداد نمایندگان خرم آباد افزایش پیدا کند.

بیرانوندی گفت: جمعیت شهر خرم آباد ۶۰۰ هزار نفر است و با توجه به این جمعیت این شهر باید چهار نماینده داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.