درد دل استاندار توسعه خواه

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه
  •   درد دل  استاندار توسعه خواه :

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مجالی پیدا کرد تا به گفته خودش درد دل کند و تاکید کرد: نیامده‌ام که باج بدهم.

به گزارش مهر، هوشنگ بازوند ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پس از بحث‌های متعدد پیرامون عدم پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی مجال را برای درد دل مناسب دید و گفت: دردهایی در دل من نیز وجود دارد که باید آن‌ها را بگویم.

وی بیان کرد: معنی صحبت‌های من این نیست که مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در امور همکاری ندارند بلکه نسبت به سایر استان‌ها همکاری آن‌ها قابل توجه است، اما حساسیتی که ما نسبت به توسعه استان داریم در بدنه بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیده نمی‌شود و درد ما همین موضوع است.

نمی‌خواهند هیچ هزینه‌ای بابت توسعه استان بدهند

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه بدنه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نمی‌خواهند هیچ هزینه‌ای بابت توسعه استان بدهند، افزود: من امروز استاندار هستم و ممکن است چهار سال دیگر نباشم و می‌توانستم بگویم چرا خودم را درگیر مسائل کنم؟ چرا خود را با هتلی که ۱۷ سال تعطیل است درگیر کنم؟

بازوند با اشاره به اینکه می‌توانستم مثل استاندارهای قبلی باشم، گفت: مگر اضافه‌کار و حقوق استاندارهای دیگر را قطع کردند؟

وی ادامه داد: آیا کسی از استاندارهای قبلی پرسیده است چرا آقایی که کارخانه پارسیلون را ۳۰۰ میلیون خریده، ۲۱ میلیارد پول گرفته، تجهیزات آن را فروخته، امروز ۱۳۰ میلیارد بدهی دارد و در نهایت کارگران آن را از ۱۲۰۰ نفر به ۱۲۰ نفر رسانده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه من نیز می‌توانستم مانند استاندارهای قبلی زمانی که کارگران پارسیلون تجمع کردند دو میلیارد پول به آن‌ها بدهم تا بروند اما ماندم و فحش‌ها و تحصن‌های آن‌ها را شنیدم، تصریح کرد: انسان از این وضعیت خجالت می‌کشد.

نیامده‌ام که باج بدهم

بازوند با تاکید بر اینکه تاریخ و مردم در مورد ما قضاوت می‌کنند، افزود: نیامده‌ام که باج بدهم و حتی اگر یک روز در لرستان باشم بازهم به کسی باج نخواهم داد.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه علی‌رغم همه حواشی دو سال و نیم دنبال کارخانه پارسیلون بودیم، اظهار داشت: هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل علی‌رغم رایزنی‌ها و جو حاکم بر جلسه تصویب کردند که کارخانه واگذار شود.

بازوند با بیان اینکه علی‌رغم درخواست‌های بانک صنعت و معدن و سپه برای واگذاری کارخانه پارسیلون گروهی نمی‌گذارند این اتفاق بیفتد، تصریح کرد: اگر پیگیر مشکلات کشت و صنعت نمی‌شدیم کسی نمی‌گفت چرا سراغ آن را نگرفته‌اید و اضافه‌کارمان نیز کم نمی‌شد.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه از مدیران خواهش می‌کنم وجدان کاری خود را به بدنه کاری دستگاه‌ها ببرند، افزود: بدنه دستگاه‌ها هنوز این احساس را ندارند که باید کمک کنند تا توسعه استان شکل بگیرد.

بدنه دستگاه‌ها نسبت به توسعه حساسیت ندارند

بازوند با بیان اینکه گلخانه دیناروند بیش از ۶ سال است که تعطیل بوده و امروز علی‌رغم میل باطنی خود دستور داده‌ام احصاء کنند که هیئت‌مدیره در این مدت چقدر حق‌وحقوق گرفته‌اند بابت واحدی که تعطیل است، تصریح کرد: بعضی پروژه‌ها از مطالبه اقتصادی نیز رد شده و تبدیل به مطالبه اجتماعی شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر هزینه توسعه را ندهیم هیچ اتفاقی نمی‌افتد، افزود: از سازمان اقتصادی کوثر خواستیم تا برای احیای مزرعه پرورش ماهی در کهمان وارد کار شود و در این رابطه خبرنگاری پرسید استاندار لرستان در این طرح چند درصد شریک است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه توسعه، مدیر و کارمند ریسک‌پذیر می‌خواهد، ادامه داد: می‌توانستم فرودگاه را درست نکنم و هیچ اجباری بالای سر من نبود اما بالاخره این‌کاره‌ای زیرساختی باید یک روز انجام شود.

بازوند یادآور شد: بدنه دستگاه‌ها نسبت به توسعه حساسیت ندارند و اگر این حساسیت را به آن‌ها منتقل نکنیم نمی‌توانیم از سد کارمندی عبور کنیم.

گرفتار «مارادونا و غضنفر» هستیم

وی همچنین با اشاره به نامه‌ای که از سوی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به دفتر استاندار ارسال شده بود اظهار داشت: شب گذشته نامه‌ای در رابطه با عدم پرداخت تسهیلات گردشگری نوشته‌اند و وقتی با مسئولان ذی‌ربط تلفنی صحبت کردم متوجه شدیم این نامه دروغ است و تسهیلات پرداخت می‌شود.

استاندار لرستان گفت: کارمندی که نامه را نوشته حوصله نداشته است برود بررسی کند و از بانک‌ها در مورد پرداخت تسهیلات بپرسد.

بازوند در جلسه با رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تلفنی صحبت کرد و خطاب به وی گفت: نباید بدون دلیل و بدون بررسی نامه بنویسید و دیگران را درگیر کنید.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نامه‌ای که دروغ بوده، شبانه به همه مسئولان زنگ ‌زده‌ایم و توقع می‌رود این وضعیت را در اداره خود کنترل کنید، اظهار داشت: ما گرفتار «مارادونا و غضنفر» شما هستیم.

پارسیلون واگذار شد

استاندار لرستان گفت: طی نامه‌ای از سوی وزیر صنعت و معدن کارخانه پارسیلون خرم‌آباد به بستانکاران عمده آن واگذار شد.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان ظهر امروز خبر واگذاری کارخانه پارسیلون را در جلسه ستاد تسهیل استان اعلام کرد و در ادامه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری لرستان نامه وزیر صنعت و معدن مبنی بر واگذاری کارخانه پارسیلون خرم‌آباد بعد از ۲۰ سال را قرائت کرد.

در نامه ۶ بندی ابلاغیه بیست و یکمین جلسه کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید آمده است: با توجه به مباحث مطرح شده از سوی استانداری و سازمان صنعت و معدن و اظهارات مدیرعامل شرکت پارسیلون و همچنین مساعدت‌های صورت گرفته طی ۱۲ سال پس از واگذاری و حمایت‌های متعدد به دلیل حجم بالای دیون شرکت، توقع تولید از ابتدای امسال و کاهش نیروهای انسانی و بلاتکلیفی آنان به‌منظور جلوگیری از ادامه روند بحرانی کارخانه پارسیلون مقرر شد یک کنسرسیوم از بستانکاران عمده شرکت تشکیل و مطالبات خود را از طریق تملک سهام وصول کنند.

همچنین بانک‌های صنعت و معدن، ملی و سپه ظرف ۱۰ روز آینده ضمن معرفی نماینده خود اسناد لازم برای تشکیل کنسرسیوم را ابلاغ کنند.

شرکت سرمایه‌گذاری آتیه دماوند نیز ظرف یک ماه آینده ضمن ایجاد شرکت جدید متشکل از اعضای کنسرسیوم نسبت به انتقال سهام به سهامداران جدید اقدام کند. همچنین شرکت آتیه دماوند ظرف سه ماه پس از تشکیل شرکت جدید نسبت به ارائه طرح‌های صنعتی لازم و ایجاد واحدی پویا اقدام کند.

در این نامه آمده است که استانداری لرستان مسئول پیگیری و حسن اجرای مصوبات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.