غلام رضا محمدی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

غلام رضا محمدیعلت استعفای سرمربی تیم ملی با آمدن خادم - مشرق نیوز

غلام‌رضا محمدی در سال  دی ۱۳۴۹ در خرم آباد به دنیا آمد .وی کشتی‌گیر آزادکار پیشین و مربی کشتی کنونی است. او سال‌ها سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران بوده و در زمان فعالیت حرفه‌ای خود در کشتی دو مدال نقره و دو مدال برنز مسابقات قهرمانی کشتی جهان را کسب کرده‌است.

وی در بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۹۶ هم در وزن ۵۲ کیلو با ۳ برد و ۲ باخت به مقام پنجم رقابت‌ها رسید. مقام چهارم بازی‌های آسیایی ۱۹۹۴ در وزن ۵۲ کیلوگرم، مقام هشتم مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۹۹ در وزن ۵۴ کیلو و مقام ششم مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۹۷ در وزن ۵۴ کیلو از دیگر عناوین او است.

محمدی هم‌اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی ایران فعالیت می‌کند. وی از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ نیز سرمربی تیم ملی کشتی ایران بود.

به گزارش خبرنگار مهر، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با پایان لیگ برتر و دعوت از نفرات مورد نظر به اردوی آماده سازی، رسماً برنامه‌های خود برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک را آغاز کردند. مسابقاتی که اهمیت فراوانی برای کشتی ایران دارد و می‌تواند پیش از حضور ملی پوشان در آوردگاه المپیک، عیار واقعی آزادکاران مدعی را نمایان کند

در همین راستا غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بعد از معرفی اردونشینان تیم ملی که باید از فردا در خانه کشتی حضور یابند به خبرنگار مهر گفت: با توجه به شرایط کرونایی و زمان باقیمانده تا المپیک، باید به این موضوع اذعان کرد که کشتی واقعاً کار سختی را پیش رو داریم. به ویژه آنکه اینکه ما ۳ سهمیه المپیک را کسب نکردیم و باید خود را برای کسب سهمیه‌های باقیمانده آماده کنیم.

وی با اعلام اینکه اردوی تیم ملی کشتی آزاد رسماً از فردا آغاز خواهد شد به برنامه‌های پیش روی تیم ملی اشاره کرد و گفت: نخستین مسابقات گزینشی برای کسب سهمیه المپیک اوایل فروردین در کشور چین برگزار می‌شود که البته ما قبل از آن باید در مسابقات قهرمانی آسیا که اواخر بهمن و اوایل اسفند انجام می‌شود حضور یابیم. طبیعتاً زمان ما برای ارتقای سطح فنی کشتی گیران بسیار محدود است، اما تمام سعی و تلاشمان را انجام می‌دهیم تا به بهترین شکل، آزادکاران را به آمادگی مطلوب نزدیک کنیم.

محمدی در خصوص برگزاری رقابتهای لیگ برتر و دستاوردهای این مسابقات اظهار داشت: به نظر من در مجموع باید برگزاری لیگ را سازنده و مثبت ارزیابی کرد، چراکه چهره‌های جوانی که هم اکنون به اردو دعوت شده‌اند، نتیجه برگزاری لیگ و درخشش این جوانان است. بدیهی است کادر فنی از همان ابتدای مسابقات لیگ به دنبال اهداف خاصی بود که یکی از آن هدف‌ها شناسایی چهره‌های جوان و کمک به کشتی کشورمان بود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در واکنش به بحث برگزاری احتمالی رقابتهای انتخابی تا بازی‌های المپیک نیز گفت: هنوز زمان برای انتخاب کشتی گیران المپیکی داریم که امیدوارم با اجرای یک برنامه مشخص بتوانیم بهترین‌ها را برای المپیک انتخاب کنیم. البته رقابت در برخی اوزان میان کشتی گیران مدعی بسیار نزدیک است که این نکته را باید بسیار مهم و سازنده ارزیابی کرد. طبیعتاً کادر فنی هم از این موضوع استقبال می‌کند و امیدوارم رقابت سخت‌تری میان کشتی گیران در اوزان دهگانه جریان داشته باشد. مطمئن باشید از تقابل با تجربه‌ها و جوانان، کشتی ما پیشرفت خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص عملکرد تنها نماینده ایران در جام جهانی ۲۰۲۰ صربستان افزود: رحمان عموزاد از آن دسته کشتی گیران مستعد و آینده دار است که اتفاقاً در رقابتهای نوجوانان جهان در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز توانست مدال طلا بگیرد. در واقع مساله خیلی مهم و امیدوارکننده است که یک آزادکار نوجوان پس از درخشش در رده پایه بتواند در مسابقات بزرگسالان و در میان عنوان داران کشتی جهان هم در وزن نخست صاحب مدال شود. مطمئن باشید رحمان در کنار با نفرات باتجربه ای مثل رضا اطری و علیرضا سرلک می‌تواند به پیشرفت کشتی و موفقیت در وزن نخست ما کمک کند. همچنین امیدوارم این شرایط در دیگر اوزان دهگانه هم وجود داشته باشد تا ما در نهایت شاهد ظهور و درخشش نسل جدید و موفقی در کشتی کشورمان باشیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.