جهش ورزش لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

  جهش ورزش لرستان، سفر رییس جمهور و هیات همراه به لرستان ۱۹ آذر پارسال انجام شد و ورزش این استان که در سال‌های گذشته با وجود ملی پوشان بسیار تاحدودی مغفول مانده بود یکی از بخش های مورد توجه در این سفر قرار گرفت.

لرستان بیش از ۴۷ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و در طول تاریخ ورزش کشور افراد با استعدادی را در رشته های مختلف تیمی و انفرادی معرفی کرده است، از رشته های انفرادی همچون کشتی، بوکس، دوچرخه سواری گرفته تا ورزش های تیمی پرهیجانی مثل دو و میدانی، فوتبال، والیبال و بسکتبال، سهم این استان در تیم های ملی و البته موفقیت های منطقه ای و جهانی کم نبوده است.

۱۶۳ ورزشکار لرستانی پارسال به اردوهای مختلف تیم های ملی دعوت و ۳۷ نفر موفق به عضویت در تیم ملی شدند، البته ورزشکاران این استان سال گذشته ۴۹۲ نشان و مدال رنگارنگ را در رقابت های مختلف داخلی و خارجی، یک سهمیه المپیک و ۲ نشان طلا و نقره مسابقات پارالمپیک را هم کسب کردند.

۹۲۰ باشگاه ورزشی در استان وجود دارد و جمعیت جوان این دیار استقبال خوبی از برنامه های هیات های ورزشی دارند اما داستان همیشگی کمبود زیرساخت ها در این منطقه، یکی از دغدغه های ورزشکاران بوده و همواره خواستار توجه ویژه دولت ها بوده اند.

سفر پاییز سال گذشته رییس جمهور، مقدمات بهار ورزش لرستان را رقم  زد و ۱۸۴ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت های ورزشی این استان فراهم کرد تا سهم قهرمانی های جوانان این دیار در عرصه های ملی و پیکارهای فرا مرزی بیش از پیش باشد.

تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری خرم آباد، استادیوم پنج هزار نفری بروجرد، استادیوم های چغا بهرام دورود و شهید سرمالیان پلدختر، ساخت سکوی تماشاگران استادیوم های ورزشی شهرستان‌های سلسه، دلفان، کوهدشت و دورود، ساخت مجموعه چند منظوره بانوان شهرستان رومشکان، ساخت استخر شهر سراب دوره چگنی، ساخت سالن ورزشی گلیجرد ازنا، پیست اسکی الیگودرز، ایجاد زمین چمن مصنوعی روستای عدل آباد و مجموعه ورزشی شهید ارکیا شهرستان سلسله از جمله این طرح ها است.

اما پیگیری این مصوبات و جذب اعتبارات بسیار مهم است تا طرح ها و قول ها بر روی کاغذ نماند  و در مستطیل های سبز و باشگاه های نه چندان مجهز این استان اجرایی شود، وعده هایی که تا کنون ۲۸ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است و مابقی نیز در دست اقدام می باشد.

تخصیص۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رییس جمهور به ورزش لرستان

مدیرکل سابق ورزش و جوانان لرستان ۲۴ فروردین امسال در مراسم معرفی رییس جدید این اداره کل گفت: در سفر رییس جمهور به استان ۹ مصوبه در قالب ۱۴ پروژه با ۱۸۴ میلیارد تومان در زمینه ورزش تصویب شده که تاکنون ۲۸ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

به گفته حشمت‌الله امان الهی علاوه بر این ۶ پروژه با ۱۸۰ میلیارد تومان در سفر معاونین و وزرای رییس جمهورسیزدهم  به شهرستان های استان مصوب شده و در حال پیگیری است.

تحقق وعده دولت در بازسازی ورزشگاه های تختی خرم آباد و سرمالیان پلدختر

درسفر ۱۹ آذر رییس جمهور به لرستان ۱۰ میلیارد تومان برای برای بازسازی و بهسازی ورزشگاه تختی خرم‌آباد اختصاص و تاکنون چهار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

ورزشگاه تختی خرم آباد وسعت و قدمت بسیاری دارد و سالانه میزبان ده‌ها مورد از مسابقات کشوری و ورزشکاران رشته های مختلف است که تعمیرات و بازسازی سرویس های بهداشتی، بازسازی سالن شهید فریبرز فرشاد، سالن اسکواش، نام گذاری و تهیه تابلوی اماکن و طراحی و رنگ آمیزی دیواره ها از طریق اعتبارات سفر پیش بینی شده است که اجرایی خواهد شد.

همچنین ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به لرستان برای تکمیل و توسعه زیرساخت های مجموعه ورزشی پلدختر اختصاص یافت و اکنون در این راستا بهسازی مجموعه ورزشی شهید سرمالیان پلدختر، راه اندازی تاسیسات آن و احداث چمن مصنوعی در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان قرار دارد.

با توجه به آسیب های جدی که در سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ به زیرساخت های ورزشی و مجموعه ورزشگاه شهرستان پلدختر وارد شد این طرح از نظر توزیع اعتبارات و تکمیل پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

روند رو به رشد تخصیص مصوبات ورزشی سفر استانی رییس جمهور در حالی است که طی سال ۹۹ مجموع اعتبارات ملی اداره کل ورزش و جوانان لرستان ۲۱ میلیارد تومان بوده که در سال گذشته این مبلغ ۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

همچنین در بحث اعتبارات استانی در سال ۹۹ مبلغ ۶۶ میلیارد تومان اعتبار استانی برای ورزش استان بوده که سال گذشته این رقم به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.