ثبت جهانی سه منطقه حفاظت

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

 

ثبت جهانی سه منطقه حفاظت

ثبت جهانی سه منطقه حفاظت، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: سه منطقه حفاظت شده در استان ثبت جهانی می شود که ۹۰ درصد مراحل اداری برای این اقدام انجام شده است.

به گزارش ایرنا لرستان مهراد فتحی بیرانوند روز شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز لرستان بیان کرد: در این راستا مطالعات لازم انجام شده و پرونده سه منطقه پناهگاه حیات وحش سمندر وژن آب، دریاچه گهر و غار ماهی کور تکمیل شده است در مراحل پایانی ثبت جهانی قرار دارند.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده در راستای ایجاد زیرساخت های لازم برای حفاظت از تنوع زیستی استان، امسال  مجوز منطقه حفاظت شده شاداب کوه برای بخش عمده ای از زیستگاه سمندر لرستانی از شورای عالی حفاظت محیط زیست اخذ شد.

وی با بیان اینکه مصوبه منطقه حفاظت شده قالی کوه الیگودرز با مساحت بیش از ۱۲۰ هزار هکتار اخذ شده است ادامه داد: امسال با اقدامات انجام شده ۸۰ درصد مناطق حفاظت شده نسبت به سنوات گذشته رشد داشته است.

وی گفت: از سال ۶۸ تا امسال هیچگونه مصوبه ای برای مناطق حفاظت شده در لرستان صادر نشده و اکنون میانگین این مناطق در استان به ۱۱.۷ درصد رسیده و میانگین کشوری ۱۲ درصد است.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: همچنین پرونده چند منطقه شکار و صید ممنوع در استان تکمیل شده است و با تایید میانگین مناطق حفاظت شده لرستان به میانگین بین المللی خواهیم رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.