آبشارگریت خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

آبشارگریت خرم آبادآبشار گریت (سرکانه) خرم آباد

  آبشارگریت خرم آباد معروف به آبشار هفت چشمه خرم آباد یا آبشار سرکانه،  در شمال شرقی شهرستان خرم‌آباد و در فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز شهر خرم آباد و در ۳۰ کیلومتری ایستگاه راه آهن سپیددشت در یک منطقه کوهستانی و در کنار روستایی بنام ترس یا گریت در دره‌ای خوش آب و هوا و پوشیده از درختان انبوه بلوط واقع شده‌است. منطقه گریت دارای زمستان‌های برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم‌نواز می‌باشد. مالکیت اراضی منطقه در اختیار منابع طبیعی و بخشی نیز در اختیار روستاییان ساکن منطقه‌ است. جمعیت ساکن در منطقه عمومی آبشار گریت بالغ بر ۱٬۲۰۰ نفر است. منطقه تنها دارای جاده آسفالت بوده و هیچ گونه خدمات دیگری در محل موجود نیست.رودخانه‌ی سزار در مسیر رسیدن به رود دز از دیگر آبشارهای خرم آباد نظیر بیشه، نوژیان و چشمه‌های دیگر تغذیه می‌کند. در نزدیکی روستای گریت رودخانه‌ای جریان دارد که از هفت چشمه به‌وجود می‌آید و پس از رد کردن یک ناهمواری به رودخانه‌ی سزار می‌رسد. ناهمواری در مسیر رود گریت آبشاری را به‌وجود می‌آورد که آبشار گریت (سرکانه) نام دارد.
آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد ارتفاع ۱۵ متری دارد و عرض آن هم در حدود ۱۷ متر است. شما می‌توانید در دره‌ای که رود گریت جریان دارد و در کنار آبشار گریت، اردوی خود را برپا کنید و از طبیعت ساده‌ی آنجا لذت ببرید.

 

تنها در فصول پُر تردد گردشگران (بهار و تابستان) روستاییان با برپایی چادر اقدام به فروش انواع تنقلات می‌کنند.آبشار گریت (سرکانه) خرم آباد

علت معروف بودن آبشار گریت به آبشار هفت چشمه وجود هفت آبشار پی در پی یا نزدیک به هم می باشد که با فاصله خیلی کم از همدیگر احداث شده اند.

زیر ساخت‌های گردشگری در منطقه گردشگری آبشار «گریت» تکمیل می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تأکید کرد: ‌این اقدامات در راستای بهبود کیفیت گردشگرپذیری لرستان در منطقه نمونه گردشگری آبشار گریت خرم‌آباد انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آغاز عملیات تکمیل زیرساخت‌های گردشگری در منطقه گردشگری آبشار گریت خرم‌آباد خبر داد.

سیدامین قاسمی، اظهار کرد: از جمله عملیات شاخص انجام شده می‌توان به بهسازی زیرساخت گردشگری، ساخت سکو و تکمیل راه دسترسی و بهسازی پارکینگ در منطقه اشاره کرد.

وی بیان کرد: امید داریم با توسعه حداکثری زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در جاذبه‌های طبیعی استان شاهد رونق صنعت گردشگری و تقویت اقتصاد بومی‌محلی در این نقاط باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.