ورزش‌ ساحلی خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 ورزش‌ ساحلی خرم آبادافتتاح زمین والیبال ساحلی منطقه یکم ندسا - ایرنا

   ورزش‌ ساحلی خرم آباد،  ورزش های ساحلی ورزش هایی هستند که در ساحلی یا بر زمینی پوشیده از ماسه انجام می شود و شامل فوتبال ساحلی، فوتوالی، والیبال ساحلی‏، بسکتبال ساحلی، راگبی ساحلی،هندبال ساحلی می باشند.

فوتبال ساحلی

فوتبال ساحلی یکی از انواع ورزش فوتبال است که در ساحل یا بر زمینی پوشیده از ماسه برپا می‌شود. البته انجام بازی فوتبال در ساحل سابقه طولانی دارد ولی برپایی مسابقات رسمی و تدوین قوانینی برای این رشته ورزشی به سال ۱۹۹۲ و بنیان‌گذاری نهادی به نام فوتبال ساحلی جهانی در این سال برمی‌گردد.

ورزش‌ ساحلی خرم آباد، تا پایان سال ۱۴۰۱ بایستی ۳۳ زمین چمن مصنوعی ، پنج سالن  سقف بلند و شش زمین ساحلی در استان تکمیل و به بهره برداری برسد که لازمه این مهم همکاری سایر دستگاه های اجرایی و خیران را می طلبد، زیرا برای ایجاد هر یک از این فضاها فقط یک سوم اعتبار از سوی وزارت تامین شده و مابقی آن  باید از اعتبارات استانی و خیران نیک اندیش تامین شود.

نخستین زمین ورزش‌های ساحلی در خرم آباد مرکز استان لرستان روز دوشنبه(1401/3/30) در اردوگاه آیت الله کمالوند آموزش و پرورش افتتاح شد.

امین جمشیدی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان لرستان  در آیین افتتاح این مجموعه گفت: در قالب طرح سراسری سردار شهید قاسم سلیمانی ۴۴ فضای ورزشی در آموزش و پرورش باید بهینه سازی و متناسب سازی شود که ساخت این زمین ورزشی برای برگزاری مسابقات و تمرین های تیم های ورزشی ساحلی در دستور کار قرار گرفت و امروز به بهره برداری رسید.

“امین جمشیدی” با بیان اینکه ۲ زمین ورزش های ساحلی دیگر در خرم آباد و معمولان در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید، افزود: هزینه احداث هر زمین ساحلی بیش از ۱۵۰ میلیون تومان است که پس از افتتاح در اختیار دانش آموزان و ورزشکاران رشته های هندبال ساحلی ، فوتبال ساحلی ، والیبال دو نفره ، کشتی ساحلی قرار خواهد گرفت.
جمشیدی به استعدادهای ناب استان در رشته های ورزشی ساحلی اشاره کرد و گفت: پرهام ایمانی دانش آموز و دروازه بان لرستانی تیم ملی هندبال ساحلی با درخشش در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان  به همراه  تیم ملی کشورمان به مقام سوم دست یافت که این نشان از استعدادهای نهفته در لرستان دارد که بدون زمین ساحلی در سطح جهان می درخشند و امیدواریم با همکاری همگان و تکمیل سایرفضاهای ورزشی شاهد درخشش جوانان این دیار در سطح جهانی و المپیک باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.