گره پارسیلون لرستان گشوده شد/ مطالبات کارگران پرداخت می شود

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

گره پارسیلون لرستان گشوده شد/ مطالبات کارگران پرداخت می شود

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: در نتیجه اقدامات دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، 80 میلیارد ریال مطالبات و حقوق معوق کارکنان و کارگران شرکت پارسیلون پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا مهرداد غضنفری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کل مطالبات کارگران پارسیلون طبق اسناد موجود حدود 14 ماه حقوق است که از فردا با ورود تیمی که کار نظارت و بازرسی اولیه برای از سرگیری این شرکت را بر عهده دارند، طی یک برنامه زمان بندی پرداخت می شوند.
وی اظهار کرد: کارگران و کارکنان شرکت پارسیلون همچنین حدود 19 ماه مشکل بیمه ای مربوط به سال های گذشته دارند که رفع این مشکلات نیز در حال پیگیری است.
غضنفری یادآور شد: در مجموع یکهزار و 300 میلیارد ریال کل مجموعه شرکت پارسیلون بدهی دارد که بیشتر این بدهی ها مطالبات بانک های عاملی است که خود عضو کنسرسیوم این شرکت هستند و بخشی از این بدهی ها نیز مربوط به تامین اجتماعی است که اقدامات لازم برای پرداخت انها در حال پیگیری است.
وی افزود: بالاخره بعد از برگزاری جلسات مکرر و برگزاری ستادهای تسهیل، اقتصاد مقاومتی، شورای تامین و برگزاری شورای نظارتی در خصوص رفع مشکلات واحد عظیم و اثرگذار پارسیلون، خوشبختانه کنسرسیومی متشکل از بانک های عامل و شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند با همت استاندار و همه دستگاه های نظارتی و بانک های عامل اجرایی شد.
وی افزود: با اجرایی شدن این کنسرسیوم و بر اساس برنامه زمانبندی مشخص قرار شد ابتدا مشکل کارکنان و کارگران این واحد بزرگ برطرف شود.
غضنفری اضافه کرد: پیرو پیگیری ها و رایزنی های روز گذشته استاندار لرستان در تهران قرار است که فردا تیمی برای پرداخت حقوق و مطالبات معوق کارگران پارسیلون وارد استان شود تا بر اساس فهرست تایید شده با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، عملیات پرداخت حقوق کارگران انجام شود.
وی گفت: در فاز نخست، بخشی از مطالبات کارگران پرداخت می شود و طی یک برنامه زمان بندی مشخص و تعیین شده نیز به طور مرتب این پرداخت ها انجام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: همزمان برنامه ایجاد شرکت پویا و تعیین هیات مدیره شرکت انجام می شود و تیم هایی که مسئول ارزیابی وضع موجود هستند به سرعت کار را در دست می گیرند.
وی اظهار کرد: برنامه بعدی که استقرار شرکت یا برنامه ریزی برای تداوم فعالیت آن و یا تغییر خط تولید و سایر مباحث مرتبط در راستای کارآفرینی اعم از ایجاد تغییرات در خط تولید و یا سرمایه گذاری های جدید است نیز تصمیم گیری می شود تا بالاخره این شرکت و واحد بزرگ اقتصادی لرستان بتواند به نقش و جایگاه اصلی خود در توسعه و اشتغال استان برسد.
شرکت پارسیلون خرم آباد (سهامی عام ) به عنوان بزرگترین تولید کننده الیاف فیلامنت نایلون و گرانول پلی آمید 6 در سال 1353 تاسیس شد که در دهه 80 پس از واگذاری به بخش خصوصی دچار رکود و بحران شد.
این شرکت در سال 1363 به بهره برداری رسید و ظرفیت تولید سالانه آن 14 هزار تن انواع نخ نایلون خام و استرچ و یکهزار تن گرانول پلی آمید 6 اعلام شده است.
محصولات پارسیلون در صنایع تکسچر ایزینگ، بافندگی کتن و راشل، گردباف، تولید نخ تور ماهیگیری، جوراب بافی، شیلنگ، لاستیک و انواع قطعات پلاستیکی مهندسی مورد استفاده قرار گرفته است.95/11/24

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.