کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد، جهش تولید

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد،جهش تولیدنسخه قابل چاپ - فاز یک گلخانه هیدروپونیک کشت و صنعت لرستان افتتاح شد - ایسنا

کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد،جهش تولید،معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد اظهار کرد: نقش پررنگ لرستان در امنیت غذایی کشور و تولیدات مازاد بر مصرف که می تواند زمینه صادرات و ارز آوری را به دنبال داشته باشد بسیار حایز اهمیت است.

 معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکهزار هکتار گلخانه تا پایان امسال در کشور به بهره برداری می‌رسد و این رغم تا سال ۱۴۰۴ به ۴۸ هزار هکتار افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: لرستان با وجود ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی همچنین صنعت دامپروری و تولید سالانه بیش از ۲.۹ میلیون تن محصولات کشاورزی در رتبه بندی کشور ۲.۵ درصد از کل محصولات کشور را تولید می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت : با توجه به ظرفیت موجود و بر اساس آمایش سرزمین همچنین مجموعه مطالعات جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای توسعه بخش استان داریم.

برومندی توسعه باغات و گلخانه را از مهمترین اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان عنوان کرد و ادامه داد : در حال حاضر حدود ۷۰ هکتار گلخانه در استان وجود دارد ، اما تا سال ۱۴۰۴ باید این رقم افزایش پیدا کند.

وی افزود: تا پایان سال یکهزار هکتار گلخانه در کشور به بهره برداری می‌رسد ، در حال حاضر حدود ۲۱ هزار گلخانه در کشور وجود دارد که تا ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار هکتار افزایش پیدا کند.زنان روستایی دشتی دردوره آموزش ترویجی ساخت گلخانه خانگی شرکت کردند - ایرنا

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: یکی از استان‌های هدف که ظرفیت بالایی برای احداث گلخانه دارد لرستان است که برای تحقق آن از ظرفیت صندوق توسعه ملی استفاده خواهد شد، توسعه باغات نیز از دیگر اولویت‌های ما در استان است.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم گفت: تاکنون یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجموعه کشت و صنعت خرم‌آباد انجام شده که ۶۰ درصد آن خارجی است.

وی گفت : این مجموعه تاکنون بیش از یکهزار شغل ایجاد کرده و ارز آوری خوبی به واسطه صادرات محصولات داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد : حدود ۲۵ هکتار گلخانه از ۵۰ هکتار گلخانه این مجموعه به بهره برداری رسیده است، وزارتخانه کمک فنی و اعتباری به این مجموعه را در دستور کار خود دارد.  99/11/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.