مقدمات ثبت جهانی فلک الافلاک در پرونده قلاع و قلعه‌های ایرانی انجام شود

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو گفت: مقدمات ثبت جهانی فلک الافلاک در پرونده قلاع و قلعه‌های ایرانی انجام شود.
محمدرضا مجیدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یافته و در جریان دیدن دژشاپورخواست بیان کرد: خیلی خوشحالم که برای اولین بار و از نزدیک این اثر تاریخی و میراثی گران‌سنگ ملی و ایرانی را در شهر زیبای خرم‌آباد به‌اجمال دیدن کردم.
وی افزود: امیدواریم مقدمات ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک در پرونده قلاع و قلعه‌های ایرانی انجام شود.
سفیر و نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در یونسکو ادامه داد: قطعاً در انجمن ایرانی همکاری با یونسکو با توجه به تجربیاتی که داریم آن‌ها را در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم که آثار و مواریث فاخر بتوانند نه‌تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی توان ایرانی و میراث ایرانی و سرمایه‌های فرهنگی و تاریخی ما را به ثبت جهانی برسانند و فرصت‌هایی را برای صنعت رو به رشد گردشگری کشور فراهم کنند.
مجیدی با بیان اینکه چندساعتی است که در 2 شهر لرستان حضور دارم، افزود: در این استان فرصت‌های استثنایی را در حوزه مواریث تاریخی، طبیعی و فرهنگی مشاهیر و میراث مکتوب را دیدم که نه‌تنها در سطح ملی بلکه در سطح بین‌الملل قابلیت عرضه و ثبت دارد.
وی خاطرنشان کرد: از بُعد کارشناسی، خبرگی، نخبگی، دانشگاهی و فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دولت با رویکرد کارشناسی بتوانند پرونده‌هایی را در این زمینه آماده کنند.
مدیرعامل انجمن ایرانی همکاری با یونسکو با اشاره به اینکه یکی از اهداف و فلسفه‌های ثبت جهانی، پاسداشت برای آیندگان است، تصریح کرد: این قلعه زیبا باید برای آیندگان بماند!ماندگاری و مانایی این اثر لوازم و استلزامات دارد که باید به آن توجه شود.
مجیدی استلزامات ثبت جهانی فلک الافلاک را در حوزه مدیریت شهری، مدیرت خدمات شهری و هم برنامه‌ریزی‌هایی که در حوزه گردشگری تعریف می‌شود عنوان کرد و گفت: امروزه که درزمینه گردشگری پایدار صحبت می‌شود، این نوع یعنی استفاده از مواهب الهی برای حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و نگه داشت و پاسداشت آن‌ها برای آیندگان است.
وی گفت: این قلعه که تاکنون به این شکل به نسل ما رسیده با حفظ و نگه داشت در قالب ثبت جهانی بایستی به آیندگان به میراث برسد.  97/6/13

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.