لرستان رتبه دوم کشور را از نظر تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 لرستان رتبه دوم کشور را از نظر تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات

 شهاب حیدری روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: تحقق دولت الکترونیک، آغاز اصلاحات ساختاری کشور در انجام امور اداری است که در گرو دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات در تمامی مناطق شهری و روستایی این استان می باشد.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف دولت الکترونیک را ورود کشور به عرصه دیجیتال و افزایش سطح کیفیت خدمات برشمرد و اظهار داشت: از جمله اقدامات قابل‌توجه استان  جهت تحقق این اهداف، قرار گرفتن ۲هزار و ۵۷۸ روستا تحت پوشش شبکه‌های ارتباطی، بهره‌مندی ۸۲ درصدی مناطق دورافتاده از خطوط تلفن ثابت و واگذاری ۲ هزار و ۳۳۴ خط ارتباطی روستایی است.

وی ادامه داد: نصب و راه‌اندازی ۵۲۳ سایت نسل دوم، ۳۵۰ سایت نسل سوم، ۲۹۵ سایت نسل چهارم اپراتور اول، ۲۴۲ سایت نسل دوم، ۲۳۱ سایت نسل سوم، ۱۷۴ سایت نسل چهارم اپراتور دوم و همچنین ۴۱ سایت نسل سوم اپراتور سوم ازدیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان  گفت: خدمات دولت الکترونیک در بخش‌های صنعت و تجارت، سلامت و بهداشت، رفاه و تامین اجتماعی، محیط ‌زیست، منابع طبیعی و کشاورزی قابل اجرا بوده و هر کشور برای تبدیل‌شدن به یک دولت الکترونیک، باید بیش از هر چه بر  مواردی چون استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و به‌طور ویژه استفاده از اینترنت پرسرعت متمرکز باشد.

حیدری افزود: در حال حاضر ۹۸ درصد مناطق این استان از شبکه­های ارتباطی هستند و  پوشش ۹۹ درصدی جاده‌های مواصلاتی، دسترسی ۹۲ هزار و ۲۵۳ مشترک فعال پهن باند ثابت و برخورداری ۶ هزار و ۴۳ مشترک از اینترنت پرسرعت در روستاهای این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: شاخص توسعه‌ دولت الکترونیک در استان سیری صعودی دارد که کاهش هزینه‌های دولت، صرفه‌جویی در وقت و انرژی، کاهش فساد اداری و افزایش سطح آگاهی مردم، ایجاد اشتغال توسط بخش خصوصی، اجرای عدالت اجتماعی با استفاده از شفافیت و دسترسی به اطلاعات، کاهش شکاف دیجیتال، گسترش اهداف اجتماعی و اقتصادی در بین بخش‌های دور افتاده و فراهم کردن فرصت‌های اقتصادی برای جوامع محروم  از مزایای این مهم به شمار می رود.99/5/29

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.