لرستان در عرصه اقتصاد، بایستی پیشتاز باشد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نسبت تسهیلات سیستم بانکی به سپرده‌ها در لرستان ۳۵ درصد بیشتر از قاعده بانکی است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، علی طیب نیا ظهر امروز در حاشیه دومین همایش سرمایه‌گذاری استان لرستان که در سال همایش دانشگاه لرستان برگزار شد با بیان اینکه لرستان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های کشاورزی و دام‌پروری برخوردار است، افزود: لرستان در حوزه معادن به‌خصوص معادن سنگ یکی از استان‌ها برتر در کشور و دنیا است.
وی با بیان اینکه باید از این امکانات برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم، افزود: برگزاری چنین همایش‌هایی باعث می‌شود که ظرفیت‌های استان به سرمایه‌گذاران شناسانده و باعث جذب این افراد شود.
وزیر اقتصادی و امور دارایی همچنین اظهار داشت: به بانک‌ها توصیه کرده‌ایم از امکانات خود برای سرمایه‌گذاری در لرستان استفاده کنند.
طیب نیا در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نسبت تسهیلات سیستم بانکی به سپرده‌ها در لرستان ۱۲۸ درصد است، خاطرنشان ساخت: طبق قاعده بانکی باید این رقم حدود ۹۰ درصد و یا کمتر از آن باشد و بدین معناست که حدود ۳۵ درصد از منابعی که در لرستان وجود دارد از سایر استان‌ها به این استان انتقال داده‌شده است.
وی همچنین اظهار داشت: استان لرستان در طول تاریخ نقش‌های ممتازی را ایفا کرده است و شخصیت‌های بزرگی را پرورش داده است.
وزیر اقتصاد و دارایی عنوان کرد: استان لرستان در دفاع از سرزمین‌های این مملکت نقش ممتازی را داشته است و همان‌گونه که در آن زمان نقش‌های خوبی را ایفا کرده است باید بتواند در فرآیند پیشرفت اقتصادی، یک استان پیشتاز باشد.
طیب نیا تصریح کرد: یکی از سیاست‌های سرمایه‌گذاری این است که بنگاه‌های دولتی را به مردم واگذار کنیم چراکه مدیریت مردم وضعیت بهتری دارد.
وی همچنین گفت: طرح‌هایی که در کشت و صنعت در حال اجراست روند مناسبی دارد و استاندار لرستان نقش‌های مهمی برای توسعه این بنگاه اقتصادی ایفا نموده است.
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این‌که سیاست‌های واگذاری بنگاه‌های دولتی را به مردم باید ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: با استفاده از سرمایه‌های مردم و کمک بانک‌ها، باید از ظرفیت‌های بالقوه استان نهایت استفاده را برد.
طیب نیا تصریح کرد: متأسفانه بانک‌های خصوصی در بخش تسهیلات اقتصاد مقاومتی عقب‌مانده‌اند و اهداف تعیین‌شده را دنبال نکرده‌اند.
وی افزود: طبق هماهنگی با بانک مرکزی قرار بر این شد نظارت خود را نسبت به بانک‌ها مؤثرتر کنند چراکه بانک‌های خصوصی نیز باید رسالت خود را انجام دهند.
وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: بانک‌هایی که وابستگی به نهادهای عمومی دارند باید کمک بیشتری در راستای اقتصاد مقاومتی داشته باشند.  96/1/31

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.