سرانه فضای عمومی در هتل «صخره‌ای» حفظ شود

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

سرانه فضای عمومی در هتل «صخره‌ای» حفظ شود

 شهردار خرم‌آباد با تاکید بر اینکه سرانه فضای عمومی در پروژه هتل صخره‌ای باید حفظ شود، گفت: عملیات آسفالت معابر شهر تا آغاز بارش‌ها ادامه دارد.

 وحید رشیدی شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به پروژه هتل صخره ای خرم آباد اظهار داشت: در رابطه با این پروژه قصد سنگ اندازی نداریم، هیچ وقت هم به دنبال سنگ اندازی نبوده ایم اما شرایطی هم داشته ایم.

وی با بیان اینکه این پروژه اگر قرار است انجام شود بر اساس ضوابط و عرف باید باشد، تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که از سرمایه گذار پروژه هم حمایت کنیم.

سطح اِشغال در ساخت و ساز هتل صخره ای باید رعایت شود

شهردار خرم آباد با تاکید بر اینکه سند پارک صخره ای خرم آباد به نام راه و شهرسازی است و شهرداری دخل و تصرفی در واگذاری آن ندارد، اما در مورد تغییر کاربری باید اظهار نظر کند، افزود: اینکه باید زمین واگذار شود بحثی نداریم اما به اندازه باید واگذار شود، سطح اشغال در ساخت و ساز باید رعایت شود که به هر دلیل در گذشته رعایت نشده است.

رشیدی با اشاره به اینکه الان سرمایه گذار شرایط پایان کار ندارد، مقدار زمین مورد نیاز تا رسیدن به سطح اشغال واقعی را باید تحویل دهیم و مابقی به عنوان سرانه فضای عمومی حفظ شود، یادآور شد: این سرانه فضای عمومی می خواهد فضای سبز باشد یا آب نما و آلاچیق، سرمایه گذار نیز قرار شد در این رابطه به شهرداری جواب دهد.

وی با بیان اینکه به نقطه نظر واحد در مقدار زمین واگذار شده نرسیده ایم، تصریح کرد: اما از قول بقیه اعضای کمیسیون مربوطه نیز می گویم که هیچ تضادی بین ما و دیگر عوامل نیست و همه دنبال راهکاری واحد هستیم.

اجرای طرح تفکیکی مربوط به پادگان۰۷ تا دوماه آینده

شهردار خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مورد پادگان ۰۷ با تلاش استاندار و شورای شهر و فرمانده لشگر۸۴، ظرف یک تا دوماه آینده بحث برداشتن حصار و طرح تفکیکی که بر اساس سرانه های مصوب شورای عالی شهرسازی است اجرا می شود، خاطرنشان کرد: بخشی از ساختمان هم میراثی است که امیدواریم در آن بخش اقدام خوبی را با همکاری میراث فرهنگی اجرا کنیم.

رشیدی با بیان اینکه طرح مشاور بام خاطره ها تصویب شده است، تصریح کرد: ظرف ماه های آتی عملیات اجرایی فازهای مختلف را انجام می دهیم.

همین که کاهش وصول عوارض نداشته ایم نقطع امیدی برای شهرداری است

وی همچنین به وصول عوارض اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس فرهنگ سازی که باید انجام می شده نسبت به سال های گذشته که وصول عوارض ضعیف بوده کاهش نداشته ایم، اگر افزایش نداشتیم به خاطر مسائل اقتصادی جامعه است.

شهردار خرم آباد یادآور شد: همین که کاهش وصول عوارض نداشته ایم نقطه امیدی برای شهرداری است.

رشیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منکر اینکه مدیریت ارشد استان به شهرداری کمک می کند نیستیم، تصریح کرد: پروژ ها را تقدیم می کنیم به دستگاهی که ادعای اجرا دارد؛ ما به عنوان کارگر حاضریم در خدمت کسانی باشیم که برای شهر کار می کنند.

ادعای انحصاری بودن پروژه ها را نداریم

وی تاکید کرد: ادعایی در مورد اجرای پروژه ها نداریم، مجموعه مدیریت استان همکاری دارند و هیچکدام هم ادعای انحصاری بودن پروژه ها را نداشته ایم.

شهردار خرم آباد به موضوع شهرداری منطقه ۴ خرم آباد اشاره کرد و گفت: مصوبه شورا را برای این اقدام گرفته ایم و سایر مراحل اداری در سطح کشور را دنبال می کنیم.

رشیدی با بیان اینکه در طرح های معاونت خدمات شهری افزایش تعداد ایستگاه های آتش نشانی را داریم، تصریح کرد: حدود یک میلیارد خرید تجهیزات را برای آتش نشانی خرم آباد داشته ایم و بازهم اقدامات این حوزه در دستور کار است.

آسفالت معابر شهر تا زمان آغاز بارش ها ادامه دارد

وی با تاکید بر اینکه ۱۷ میلیارد تومان قرارداد با پیمانکارهای آسفالت معابر شهر بسته ایم، افزود: تا زمانی که نزولات جوی را نداشته باشیم نیز قصد تعطیلی روند آسفالت معابر را نداریم.

شهردار خرم آباد خاطرنشان کرد: مناطق حاشیه ای خاکی که آسفالت ندیده اند را آسفالت می کنیم.

رشیدی همچنین در رابطه با وضعیت شهربازی خرم آباد گفت: پرونده حقوقی آن در دستگاه قضایی دنبال می شود.

وی یادآور شد: ظرف دو سه روز گذشته معاونت خدمات شهری و سازمان پارک های شهرداری نیز جلسه داشته اند تا دستگاه های بازی مربوط به پیمانکار گذشته را محصور و مابقی را رها کنیم تا مردم از فضای آن استفاده کنند و یکسری دستگاه جدید نصب کنیم.

در شهرداری خطی و سیاسی کار نکرده ایم

شهردار خرم آباد همچنین با تاکید بر اینکه در شهرداری خطی و سیاسی کار نکرده ایم، افزود: معاونان و نیروهای ما شاید نصف به نصف جریان فکری متفاوتی داشته باشند اما عملکرد سیاسی نداریم و انتصابات هم نشان داده این موضوع است.97/5/15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.