سد بختیاری فرصت شغلی  

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

سد بختیاری فرصت شغلی

سد بختیاری فرصت شغلی ، نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت سد بختیاری یک فرصت گردشگری را در لرستان با اشتغال ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار نفر ایجاد می‌کند.

به گزارش لرم به نقل از خبر گزاری ایسنا ،مهرداد ویسکرمی با بیان اینکه سد بختیاری در انتهای لرستان ساخته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه سد دز در حال پر شدن است و کانال‌های کشاورزی آن در حال مسدود شدن بوده و امکان لایروبی ندارد، یکی از نیازهای اساسی کشور این است که حتما سد بختیاری ساخته شود.وی ادامه داد: چندین جلسه با حضور وزیر نیرو و استاندار داشتیم که در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید سران سه قوه را نسبت به ساخت این سد حساس کنیم.

ویسکرمی افزود: ۱۰ سال ساخت این سد طول می‌کشد که حداقل برای هزاران نفر اشتغال ایجاد و حدود ۷۰ هزار میلیارد سرمایه را که یک چهارم آن ارزی است را وارد استان می‌کند و یک فرصت گردشگری را در استان با اشتغال ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار نفر ایجاد می‌کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: راه دسترسی این سد از لرستان عبور می‌کند و برآورد کردند حدود ۱۰۰۰ میلیارد نیاز است که این راه کامل شود.

وی تصریح کرد: جلساتی با رئیس مجلس داشتیم که طرح را کامل توضیح دادیم و قرار است توضیحات آن در اختیار وی قرار بگیرد و بناست همین این کار را نیز با روسای دو قوای دیگر انجام دهیم که سران سه قوه پای کار بیایند.

ویسکرمی بیان کرد: تکمیل راه دسترسی سد بختیاری برای ما خیلی مهم است و باید در اسرع وقت درست شود، چراکه اگر رفع تحریم‌ها صورت بگیرد زمینه برای جذب سرمایه خارجی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: کار بسیار زیادی از راه دسترسی در داخل استان انجام شده، بالای ۷۰ درصد، و مقداری که باقی‌مانده باید انجام شود.

وی عنوان کرد: سد بختیاری ظرفیت عظیمی برای استان و کشور است و ما پیگیر هستیم از طریق بودجه‌های ملی و جذب فاینانس‌های خارجس و صندوق توسعه ملی کار انجام شود.

ویسکرمی افزود: مهم این است مسئولان ارشد کشور بدانند که سد دز پر شده و به زودی به یک آبشار تبدیل می‌شود و این یعنی میلیاردها مترمکعب آب هدر می‌رود و پایین دست آن آسیب جدی می‌بیند.

وی بیان کرد: ما شانس بهره‌بردن از آب سد بختیاری را نیز داریم، اما آنچه برای ما مهم است استفاده گردشگری از آن است، اگر تاج این سد طبق همان طرح اولیه ساخته شود بلندترین سد جهان خواهد بود و ما می‌توانیم از این جنبه سد استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.