ساخت نخستین خودروی هیبریدی کشور در دانشگاه آزاد خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

ساخت نخستین خودروی هیبریدی کشور در دانشگاه آزاد خرم‌آباد

مجری طرح و سازنده نخستین خودروی سبز ایران گفت: سوخت فسیلی در این خودرو بکار نرفته و آلودگی محیط زیست ندارد.
 هاجر باقری طولابی در مراسم رونمایی از خودروی هیبریدی “اسپیکو” بیان کرد: خودروی هیبریدی برای نخستین بار است که در ایران با استفاده از انرژی خورشیدی و باد ساخته می‌شود و سوخت فسیلی در آن بکار نرفته و آلودگی محیط زیست ندارد.
وی ادامه داد: خودروی خورشیدی بادی یک خودروی سه چرخ تک سرنشین است که نیروی محرکه آن توسط یک موتور برقی که روی چرخ عقب نصب شده تأمین می‌شود.
باقری طولابی اضافه کرد: به دلیل وجود ژنراتور بادی و تولید درگ و اصطکاک بیشتر نسبت به سایر خودروهای مشابه در طراحی و ساخت شاسی و بدنه محاسبات دقیق آیرو دینامیک لحاظ شده است.
مجری این طرح افزود: وزن این خودرو بدون سرنشین 200 کیلوگرم بوده و قابلیت حمل وزن 150 کیلوگرم را نیز داراست.
 وی با اشاره به ساخت خودرو در مدت زمان پنج ماه و 300  میلیون ریال هزینه، ادامه داد: سرعت حرکت خودروی هیبریدی در حال حاضر و بدون گیربکس 80 کیلومتر بوده که با افزودن گیربکس تا 130 کیلومتر در ساعت قابل افزایش است.
باقری طولابی استفاده از سلول‌های خورشیدی با راندمان بالا و استفاده از موتور برقی و کنترلر قابل برنامه‌ریزی و نیز کنترلر ام پی پی تی خورشیدی و بادی جهت استفاده از حداکثر توان انرژی خورشیدی را از دیگر مزیت‌های این خودروی هیبریدی عنوان کرد.
به گزارش ایسنا، تیم سازنده این خودرو شامل هاجر باقری طولابی عضو هیأت علمی گروه برق واحد خرم‌آباد و دو نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی گروه برق به نام‌های هادی گلورانی و ابراهیم سلطانی‌فر است.   96/8/29

2 thoughts on “ساخت نخستین خودروی هیبریدی کشور در دانشگاه آزاد خرم‌آباد

  1. رضا میگوید:

    این اختراع کاملا اشتباه مایه خجالت ثبت کننده ها لطفا مطلب رو پاک کنید کمی با دقت مطلب رو انتخاب کنید صدا و سیما هم گزارش داده ولی این اختراع اشتباه یعنی اختراع نیست واقعا نمیدونم چی بگم میشه گفت ناقض تمام قوانین فیزیک هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.