حوزه گردشگری در لرستان دارای ضعف‌های زیرساختی است

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

حوزه گردشگری در لرستان دارای ضعف‌های زیرساختی است

مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استاندار گفت: حوزه گردشگری در لرستان دارای ضعف‌های زیرساختی است.

سیروس ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، با اشاره به اینکه گردشگری را امروز پردرآمدترین اقتصاد دنیا بعد از نفت و خودروسازی می‌دانند، اظهار کرد: این صنعت از آنجایی که بدون دود و درآمدزا معرفی شده است، امروزه تمامی کشورهای دنیا به تکاپو افتاده‌اند که بتوانند سهمی از این صنعت داشته باشند.

وی ادامه داد: لرستان یکی از استان‌های برجسته کشور در حوزه گردشگری است که پتانسیل‌های بالقوه طبیعی و تاریخی آن حرف برای گفتن دارند.

ابراهیمی اضافه کرد: اگر اطلس تاریخی کشور را باز کنیم، زندگی بشر برای اولین بار در زاگرس میانی و در استان لرستان شکل گرفته که آثار به دست آمده از غارهای اطراف خرم‌آباد مانند غار قمری، کنجی، یافته و … بیانگر این است که لرستان جزو اولین خاستگاه‌های زندگی بشر بوده است.

مشاور میراث فرهنگی و گردشگری استاندار اضافه کرد: لرستان طی سال‌های اخیر رونقی در زمینه ورود گردشگران خارجی داشته و وضعیت گردشگری آن نسبت به گذشته بهتر شده است.

وی با بیان اینکه بخش اعظم داشته‌های لرستان خدادادی هستند و بخشی را هم نیاکان ما در این استان خلق کرده‌اند، افزود: امید است بتوانیم با امکاناتی که ایجاد شده و می‌شود، میزبان گردشگران از نقاط مختلف کشور و دنیا باشیم.

ابراهیمی با اشاره به ضعف‌های حوزه گردشگری استان تصریح کرد: حوزه گردشگری در لرستان دارای ضعف‌های زیرساختی است که قبل از هر چیز باید به مشکلات آموزشی اشاره کرد.   97/3/2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.