توقیف اموال کارخانه پرماجرا

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

از زمان کلنگ‌زنی کارخانه سیمان خرم‌آباد بیشتر از ۱۴ سال می‌گذرد؛ ماجرایی که از خاوری شروع و به بلاتکلیفی ۴۶ هزار سهامدار رسید، حالا مسئولان از توقیف اموال این کارخانه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، احداث کارخانه سیمان خرم‌آباد که جزو مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان لرستان است پس از گذشت سال‌ها هنوز به مرحله افتتاح نرسیده است.

کارخانه سیمان خرم‌آباد که از ابتدای کلنگ زنی ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته هر بار به دلیلی عملیات اجرایی آن به تعویق افتاد تا این کارخانه همچنان اندر خم وعده‌های صاحبان کارخانه باشد و این در حالی است که سیمان خرم‌آباد از ابتدای فعالیت خود اقدام به فروش سهام کرد تا این کارخانه امروز با بیش از ۴۶ هزار سهامدار به کلافی سردرگم در حوزه صنعت استان تبدیل شود.

ماجرای کارخانه سیمان و سهامدارانش به دوره مدیریت «خاوری» در بانک سپه بر می‌گردد؛ گفته می‌شود آگهی پذیره‌نویسی شرکت سیمان خرم‌آباد به عاملیت و کارگزاری بانک سپه با اطلاعات اغوا کننده منتشر شده است، در آن زمان در آگهی سیمان خرم آباد اطلاعاتی چون استفاده از ۲۶.۵ میلیون یورو «ال سی» در شرف گشایش و داشتن سرمایه فعلی بیش از ۶۴ میلیارد ریال مطرح و از مردم خواسته می‌شود که نسبت به خرید سهام اقدام کنند، نتیجه این آگهی می‌شود ۴۶ هزار سهامداری که حالا سالهاست بلاتکلیف هستند.

فرآیندهای بعدی فعالیت این شرکت از جمله تبدیل از سهامی خاص به عام و اخذ مجوز برای پذیره نویسی و… نیز با اما و اگرهایی مواجه است که در این مجال جای طرح و بررسی آن نیست. هرچند که می‌طلبد متولیان امر در دستگاه قضائی با توجه به شائبه‌ها در این زمینه و همچنین وجود بیش از ۴۰ هزار سهامدار به این موضوع ورود کنند.

آخرین اخبار و حواشی پیرامون این واحد صنعتی حکایت از شکایت سهام داران آن دارد، برخی سهامداران با تشکیل کمپین‌ها و گروه‌هایی خواستار پیگیری وضعیت شرکت سیمان خرم آباد شده‌اند.

همچنین به گفته مسئولان حکم انحلال و ورشکستگی این کارخانه از سوی دادگاهی در تهران صادر شده است و بانک سپه اعلام کرده که به دنبال توقیف اموال این کارخانه برای باز پس‌گیری تسهیلات پرداختی و همچنین سهام، ۴۶ هزار سهامدار خرد این کارخانه است.

همچنین مسئولان دادگستری لرستان اعلام کرده‌اند که با توجه به عدم مدیریت و اهلیت سرمایه گذار فعلی، کارخانه باید به یک سرمایه‌گذار جدید برای اجرا واگذار شود.99/5/29

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.