هزار هکتار از اراضی ملی لرستان برای کشت گیاهان دارویی

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

اختصاص هزار هکتار از اراضی ملی لرستان برای کشت گیاهان دارویی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال در راستای طرح اقتصاد مقاومتی هزار هکتار از اراضی منابع ملی و تخریبی سنواتی قبل، با مشارکت مردم به کشت و توسعه گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

 به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی لرستان شیرزاد نجفی با بیان اینکه این میزان کشت در سطح ۱۱ شهرستان استان، اجراء گردیده، تصریح کرد: این طرح از طریق واگذاری حق انتفاع اراضی ملی به مردم و بر اساس ماده 3 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع اجراء گردیده وگام موثری در اقتصادی نمودن طرحهای جنگلداری ومرتعداری به شمار می‌رود.

وی، هدف از کاشت گیاهان دارویی را حفظ، احیاء و بهره برداری از منابع طبیعی، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش تولید و درآمد مردم منطقه، تبدیل اراضی کم بازده به کشت گیاهان دارویی گونه هایی از جمله، گل محمدی، موسیر، زعفران، آنغوزه، باریجه، گل نرگس، آویشن و … دانست که نسبت به سایر اقلام زراعی (گندم و جو) دارای صرفه اقتصادی بیشتری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه افزود: گیاهان دارویی یکی از منابع ارزشمند در گستره وسیع منابع طبیعی هستند که با شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح می‌تواند علاوه بر کمک به حفظ رویشگاه‌های طبیعی موجود، نقش مهمی در سلامت جامعه، اشتغالزایی و صادرات غیر نفتی داشته باشد.  96/11/9

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.