پایگاه امداد هوایی خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 

پایگاه امدادی هوایی خرم آباد

پایگاه امداد هوایی خرم آباد به عنوان یک زیرساخت بزرگ در سال 1393 در بخشی از بام لرستان کلنگ زنی شد .این پروژه برای پشتیبانی عملیات های امدادی در استان و غرب کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
این پایگاه امداد هوایی در زمینی به مساحت 100 هزار متر مربع شامل آشیانه، پد وباند بالگرد، پنج دستگاه انبار امدادی، ساختمان آنست، پارکینک خودروهای سبک و سنگین و مدرسه امدادی است.

در این پایگاه یک  بالگرد امدادی ۱۷ MI جمعیت هلال احمر استقرار دارد  این بالگرد که 17 میلیون دلار برای خریداری آن هزینه شده است در شرایط عادی ظرفیت جابه‌جایی 17 نفر و در شرایط اضطراری ظرفیت حمل 24 نفر را دارد. لرستان جز  پنج‌ استان حادثه‌خیز کشور است، با توجه به حادثه‌خیز بودن استان این بالگرد می‌تواند نگرانی‌های مربوط به حوادث را

افتتاح پایگاه امداد هوایی

سایت امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر لرستان با حضور همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، استاندار لرستان، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و جمعی از مسئولین افتتاح شد.

رئیس جمعیت هلال  احمر کشورگفت:سایت بالگرد جمعییت هلال احمراستان  در زمینی  بیش از 10 هکتار فضای خوبی  برای  آشیانه بالگرد است .

همتی گفت: برای تجهیز  پد و آشیانه  بالگرد  یکصد  میلیارد ریال هزینه شده است .بالگرد اختصاص یافته به لرستان ایت  به صورت تمام وقت  در ایام هفته  در خدمت مردم لرستان  باشد

رئیس جمعیت هلال احمر کشورگفت:یکصد میلیارد ریال  هم تجهیزات  امدادی، انفرادی، گروهی  وخودروی امدادی در اختیار لرستان قرار گرفت.

بالگرد اختصاص  یافته از مدرن ترین بالگردهای  دنیاست که توان بسیاربالایی  برای امداد و نجات در شرایط سخت دارد
این باند امداد هوایی  علاوه بر لرستان  استانهای غرب و جنوب غرب کشور را در شرایط خاص پوشش می دهد .چهار بالگرد  طرفیت دارد.
رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان هم گفت:  15 میلیارد تومان  برای  محوطه سازی،  پد و باند و تکمیل کل این طرح در نطر گرفته شده است .

بهره برداری  از زمین بازی کودکان مناطق  آسیب دیده از سیل لرستان از محل کمکهای  یو نیسف با  12 میلیارد ریال از دیگر برنامه های سفر دکتر همتی بود .

برای خرید این بالگرد چهارصد میلیارد تومان هزینه شده است. در مجموع   421 میلیارد تومان برای ارتقای خدمات امدادی جمعیت هلال احمر  لرستان سرمایه گذاری شده است .

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: پایگاه امداد هوایی خرم‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین مجموعه پشتیبانی و عملیاتی امدادی غرب و جنوب غرب کشور با رویکرد تأمین نیازهای امدادی استان برای چند دهه آتی و نیز پشتیبانی حوزه عملیاتی فوق‌الذکر در دو فاز یک بر اساس مصوبه کمیته تخصصی طرح‌های عمرانی جمعیت جمهوری اسلامی ایران اجرایی شد.

وی تصریح کرد: فاز اول شامل؛ محوطه وسیویل شامل عملیات خاکی، دیوارکشی محوطه، احداث ساختمان نگهبانی احداث آشیانه بالگرد و یک واحد انبار امدادی است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان خاطرنشان کرد: فاز دوم شامل؛ احداث ساختمان eoc به زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع، ساختمان آن است (سگ‌های زنده یاب) احداث چهار دستگاه انبار امدادی و تکمیل محوطه‌سازی کل پروژه است.

رضایی اضافه کرد: هم‌اکنون فاز اول طرح با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده است.   99/8/18

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.