هتل شاپور خواست

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: برای تکمیل هتل شاپورخواست خرم‌آباد به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

غلامرضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد در خصوص وضعیت تکمیل هتل شاپورخواست خرم‌آباد اظهار داشت: این هتل در حال حاضر در تملک بانک ملی قرار دارد و به دلیل عدم عزم سرمایه‌گذار آن برای تکمیل پروژه، این هتل نیمه‌کاره مانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ادامه داد: هتل شاپورخواست به دلیل عدم پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از بانک عامل و همچنین مابقی بدهی تمام اشخاص حقوقی و حقیقی مرتبط با پروژه تاکنون  تکمیل نشده است.

وی عدم اقدام مؤثر سرمایه‌گذار هتل شاپورخواست برای تکمیل را علت ناتمام مانده این پروژه دانست و گفت: تمامی مشکلات ذکرشده باعث تعطیلی پروژه و به وجود آمدن موانع برای تکمیل و به بهره‌برداری رسیدن هتل شاپورخواست شده است.

این مسؤول در پایان با اشاره به اینکه هتل شاپورخواست دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: برای اتمام این پروژه و بهره‌برداری از آن به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است. 16/5/95

بلاتکلیفی ساخت هتل شاپورخواست در خرم‌آباد/تعطیلی ۳ ساله هتلی که داد استاندار را درآورد

ساخت هتل شاپورخواست در خرم‌آباد پس از گذشت ۳ سال همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برد و تاکنون از سوی متولی آن اقدامی برای ساخت این هتل انجام نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان امروز به ریاست استاندار لرستان و با حضور برخی از مسئولان استان با محوریت احیاء ظرفیت‌های راکد استان تشکیل شد و در این جلسه وضعیت ساخت هتل شاپوری خرم‌آباد به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان که سه سال از توقف کار آن می‌گذرد نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان به لزوم تعیین تکلیف ساخت هتل شاپوری در خرم‌آباد تأکید کرد و اظهار داشت: نماینده بانک ملت استان طی نامه‌ای تهدید مالک قبلی هتل شاپورخواست را به دادستان منتقل کند تا در این راستا اقدامات قانونی انجام شود.

وی خطاب به نماینده بانک ملت افزود: در صورتی که بنیاد مستضعفان هتل شاپورخواست را خریداری نکند چگونه آن را تعیین تکلیف می‌کنید؟ چرا باید اینگونه باشد که بانک ملت در جاهای دیگر مانند شمال و کیش هتل بسازد اما حاضر نیست در لرستان هتل‌سازی کند؟

استاندار لرستان عنوان کرد: سه سال از تعطیلی هتل شاپورخواست خرم‌آباد می‌گذرد و ما طی این مدت داد می‌زنیم این هتل را راه‌اندازی کنیددر حالی که هنوز هیچ کاری در این زمینه انجام نگرفته و جای سوال است که اگر این هتل ملک شخصی رئیس بانک ملت بود آیا آن را به حال خود رها می‌کرد؟

هتل شاپور خواست ظرفیتی برای گردشگری لرستان

وی تصریح کرد: انتظار داریم مدیران بانک‌ها نسبت به احیا ظرفیت‌های راکد احساس مسئولیت داشته باشند زیرا هتل شاپورخواست ظرفیت خوبی برای گردشگری لرستان است.

بازوند گفت: حیف است که اینگونه ظرفیت‌ها رها شوند پس درصورتی‌که اراده‌ای در راستای احیا مجدد آن وجود ندارد پیشنهاد می‌شود آن را به سرمایه‌گذار قبلی خود واگذار کنند.

وی با تأکید بر اینکه بانک ملت به هر نحوی که شده بایدنسبت به تعیین تکلیف هتل شاپورخواست اقدام کنند، اظهارداشت: بانک ملت حتی اگر شده آن را تخریب کرده و به کشاورزان واگذار کند تا در آن به کشاورزی بپردازند بهتر از این است که بدون استفاده باقی بماند.

استاندار لرستان افزود: از ابتدا هتل شاپور خواست از سوی ما به هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی واگذار شد و این هلدینگ قرار بود با قیمت پنج میلیارد و 500 میلیون تومان آن را خریداری کند ولی بانک ملت حاضر به فروش آن به این قیمت نبود درحالی‌که اگر هتل شاپورخواست به همان قیمت به تأمین اجتماعی فروخته می‌شد تا به حال نیز احیا شده بود که متأسفانه بانک نمی‌خواهد آن را بفروشد و می‌گوید متضرر می‌شوم که باید گفت بانک ملت حاضر است خود ضرر نکرده ولی عین خیالش نیست که مردم خرم آباد از نبود این پروژه ضرر کنند.

لزوم تعیین تکلیف هتل شاپور خواست خرم‌آباد

غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نیز در رابطه با تعیین و تکلیف هتل شاپورخواست خرم‌آباد گفت: در راستای تعیین تکلیف هتل شاپورخواست به امضا استاندار لرستان، نامه‌ای به معاون اجرایی رئیس جمهور فرستاده شد که در آن خواستار تعیین تکلیف این هتل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: رئیس شعبه‌های بانک ملت استان لرستان منکر هتل‌سازی این بانک در استان‌های دیگر بوده و گفته که بانک ملت در هیچ جای کشور هتل ندارد.

علی هادی چگنی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان نیز در این زمینه گفت: هتل شاپورخواست تا چند سال دیگر مستهلک می‌شود در صورتی‌که به سرمایه‌گذاری واگذار نشود دیگر کسی آن را قبول نمی‌کند.

عدم تعیین تکلیف هتل ساخت هتل شاپوری توسط بانک ملت

وی اظهار داشت: مسئولان بانک ملت حاضر نیستند برای تعیین تکلیف این هتل وقت بگذارند بنابراین طی جلسه‌ای با رئیس شعبه‌های بانک ملت استان وقتی را در راستای واگذاری هتل شاپورخواست تعیین می‌کنیم ولی در صورتی‌که طی این مدت هتل شاپورخواست واگذار نشود با معاون اول رئیس جمهور در این زمینه مکاتبه انجام می‌دهیم.

هادی چگنی عنوان کرد: چندسال است که شورای نظارت استان و استاندار لرستان درگیر این قضیه بوده و این در حالیست که هنور این هتل احیا نشده است.

جوزی دلفان نماینده بانک ملت لرستان نیز بیان کرد: جهت راه‌اندازی هتل شاپورخواست خرم‌آباد بنیاد مستضعفان مراجعه کرده و توافقاتی در این زمینه با این هلدینگ سرمایه‌گذرای انجام گرفته است.

وی گفت: براساس تعهدی که با بنیاد مستضعفان در راستای فروش هتل شاپورخواست صورت گرفته قرار است 50 درصد این سرمایه به صورت نقد و 50 درصد دیگر به صورت اقساط پرداخت شود.

نماینده بانک ملت تصریح کرد: گویا مالک قبلی هتل شاپورخواست سرمایه‌گذار جدید را تهدید کرده و همین امر سبب شده بنیاد مستضعفان برای احیاء این هتل پا پس بکشد.  95/10/16

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.