اختصاص افزون بر 23 میلیارد ریال برای بافت تاریخی و مرمت آثار باستانی لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 

اختصاص افزون بر 23 میلیارد ریال برای بافت تاریخی و مرمت آثار باستانی لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: 23 میلیارد و 550 میلیون ریال برای مرمت آثار باستانی استان لرستان و اجرای طرح مطالعه و مستند نگاری بافت تاریخی خرم آباد اختصاص یافته است.

غلامرضا سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:20 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای مرمت و نگهداری آثار باستانی استان لرستان تخصیص یافته است.
به گفته وی از این مجموع پنج میلیارد ریال اعتبار در راستای مرمت و بازسازی پل شکسته در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: یک میلیارد و 800 میلیون ریال نیز برای اجرای طرح مطالعه و مستند نگاری بافت تاریخی خرم آباد اختصاص یافته است که یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای مطالعه و 600 میلیون ریال برای اجرای این طرح در مکان راسته بازار خرم آباد هزینه می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: 900 میلیون ریال نیز به حمام کوچک و 500 میلیون ریال به باغ کشاورزی از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.
وی گفت: در حوزه مرمت، نگهداری و بازسازی آثار تاریخ لرستان در دولت تدبیر و امید اقدامات بی نظیری انجام شده است بطوریکه این اقدامات با 50 سال گذشته قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه بیش از 300 پرونده ثبت آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی لرستان از سال گذشته تاکنون تهیه شده است، بیان کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی و فرهنگی در لرستان پیشنهاد اعتبارات دیگری نیز داده شده و در سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز 60 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص یافته است.
سلیمانی افزود: لرستان در زمینه میراث فرهنگی دارای شاخص های فراتر از ملی است و در این راستا بافت تاریخی خرم آباد، پل های تاریخی لرستان و محوطه تاریخی کیا پهن کوهدشت ثبت موقت جهانی هستند.
در حال حاضر بیش از پنج هزار اثر تاریخی دراین استان وجود دارد که از این مجموع 2 هزار و 300 مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.   96/3/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.