شهر سبزی به نام خرم‎ آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

شهر سبزی به نام خرم ‎آباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از پیشنهاد خرم‎آباد به عنوان شهر سبز خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مهندس مهرداد فتحی بیرانوند در آیین تجلیل از فعالان فرهنگی پویش تبلیغات پاک که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر محیط زیست و زندگی مردم بر روی کره زمین با چالش روبرو شده و در همین راستا امسال شعار من با طبیعت هستم را برای روز جهانی محیط زیست درنظر گرفته‌اند.

وی گفت: در گذشته برخورد خوبی با طبیعت نداشته‌ایم و برای همین با خشم او روبرو شده‌ایم. فرسایش، افزایش دما، کاهش پوشش سبز و جنگل و… نمونه‌هایی از قهر طبیعت با انسان است.

فتحی بیرانوند با اشاره به پویش تبلیغات پاک ادامه داد: باید این پویش را همگانی کرد و دغدغه محیط زیست را در ذره ذره زندگی افراد گسترش دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه باید تغییر فرهنگ بدهیم و مسئولان این رویکرد را در جامعه سوق دهند، خاطرنشان کرد: باید از سرمایه‌ای به نام مردم، سمن‌ها و تشکل‌های زیست محیطی در این راستا استفاده کرد چراکه حفظ محیط زیست به اداره و ارگان خاصی مربوط نیست.

وی از معرفی خرم‌آباد به عنوان شهر سبز خبر داد و گفت: قرار است دو شهر در کشور به عنوان شهر سبز معرفی شوند که ما پیشنهاد خرم‌آباد را داده‌ایم و در این راستا باید شاخص‌هایی را فراهم کنیم.

در ادامه رستم کوشکی، منتخب دوره پنجم شورای شهر اسلامی خرم‎آباد نیز اظهار کرد: در شورا اعتقاد داشتیم قدم‌های بزرگی می‌توانیم با حمایت مردم برداریم که پویش تبلیغات پاک یکی از این موردهاست.

وی اضافه کرد: برای همین در کمیسیون فرهنگی از فعالان فرهنگی و انجمن‌های مردم‌نهاد دعوت به عمل آمد و این موضوع را پیگیری کردیم.

کوشکی با بیان اینکه پویش تبلیغات پاک برای اولین بار در استان مطرح شد، افزود: خوشبختانه این پویش با پشتوانه مردم پیگیری شد و حلاجی خوبی روی آن صورت گرفت که درنهایت به طرح کارشناسی شده مطلوبی تبدیل شد.

منتخب دوره پنجم شورای شهر اسلامی خرم ‎آباد گفت: مردم خرم‎ آباد بسیار بافرهنگ هستند و هر زمان که در راستای فعالیت‌های فرهنگی پای کار آمده‌اند نتیجه داده است.  96/3/16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.