کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بعد از ۱۷ سال به بهره‌برداری نرسیده است

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بعد از ۱۷ سال به بهره‌برداری نرسیده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر لزوم احیای انجمن خیرین، وقف و نذر کتاب، استفاده از ابزار و تکنولوژی جدید در گسترش فرهنگ مطالعه و را‌ه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، با هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ مطالعه و کتابخوانی فرشته طهماسبی، مدیرکل امور کتابخانه‌های لرستان به‌همراه جمعی‎از کارکنان این اداره‌کل طی هفته جاری با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیدار کرد.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نمانیده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد در این دیدار که در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان انجام گرفت، از کتابخانه‌ها به‌عنوان میراث فرهنگی و گنجینه بزرگ تمدن اسلامی نام برد و اظهارکرد: کتابخانه و موزه به‌عنوان دو نماد اصلی یک جامعه بشری تاثیر عمده‌ای در شناخت فرهنگ و تمدن یک ملت دارند.

وی به پایین بودن سرانه کتابخوانی و کمبود فضای مطالعه در استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه وضعیت استان در این شاخصه‌ها مطلوب نیست و باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان از طولانی شدن روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد انتقاد و اظهارکرد: بعد از گذشت ۱۷ سال این پروژه هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است و این روند طولانی برای ساخت یک پروژه فرهنگی بسیار دردناک است و مسئولان باید در این زمینه پاسخگو باشند.

وی لزوم به‌کارگیری نیروهایی متخصص و متعهد در کتابخانه‌ها را نیز یادآور شد و تصریح کرد: کتابدار باید کتاب را بشناسد و از منابع کتابخانه‌ای شناخت و اطلاعات کافی داشته باشد تا بتواند مراجعین به کتابخانه‌ها را در استفاده از کتاب مورد نظر به‌خوبی راهنمایی کند.  97/5/15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.