واگذاری زمین‌های دانشگاه لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

 واگذاری زمین‌های دانشگاه لرستاندانشگاه لرستان - سازمان بین المللی دانشگاهیان - ISIC

 واگذاری زمین‌های دانشگاه لرستان، دکتر مهرداد ویسکرمی در نشست با سرپرست دانشگاه لرستان، مخالفت خود را با واگذاری زمین‌های متعلق به این دانشگاه به پروژه‌ی احداث مسکن ملی اعلام کرد. دکتر ویسکرمی  نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: با واگذاری زمین‌های متعلق به دانشگاه لرستان به پروژه‌ی احداث مسکن ملی مخالف هستم.

وی تصریح کرد: از مجاری قانون کلان، این موضوع را براساس استفاده از نظرات کارشناسی عمرانی و حقوقی، پیگیری خواهم کرد.

نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش‌های مختلفی در سایت مرکزی دانشگاه لرستان بایستی با رویکرد آینده‌نگری توسعه یابند.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد بخشی از زمین‌های متعلق به این دانشگاه را مسکن و شهرسازی به پروژه‌ی احداث مسکن ملی اختصاص بدهد همه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ی دانشگاه لرستان که دانشگاه مادر در بین دانشگاه‌های استان است لغو خواهد شد.

ویس‌کرمی با بیان اینکه با این موضوع، مخالف هستم و معتقدم مسکن و شهرسازی بایستی یک مکان و جای دیگری را به این پروژه اختصاص بدهد، گفت: برای مثال، چه ایرادی دارد برویم سراغ بافت‌های فرسوده و غیرتاریخی و در آنجاها با برنامه‌ریزی کارشناسی و فنی و تخصصی و علمی، بازآفزینی ساخت مسکن انبوه برای مردم انجام بدهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تیم مدیریتی دانشگاه لرستان خواست یک کمیته تخصصی با حضور کارشناسان عمرانی و حقوقی تشکیل بدهد تا موضوع را به صورت دقیق و مکتوب، پیگیری کند.

همچنین وی خواستار شد یک جلسه مشترک با حضور وی، مدیران مسکن و شهرسازی استان لرستان و مدیران دانشگاه لرستان در این زمینه تشکیل بشود.

ویسکرمی در بخش مرتبط با بدهی‌های مالی دانشگاه لرستان قول مساعد داد در حوزه مرتبط با اختیارات نمایندگی، این موضوع را پیگیری خواهد کرد تا بتواند به تیم مدیریتی دانشگاه لرستان برای تأمین اعتبارات مورد نیاز، کمک کند.

وی بخشی از بدهی‌های مالی را یک موضوع طبیعی در مدیریت دانست و افزود: بخشی از این بدهی‌ها، تعهدات دانشگاه هستند و طبیعی است که اگر کار بخواهد پیش برود، همیشه همراه با مقداری بدهی‌ مالی در زمینه‌ی پروژه‌ها و سایر تعهدات خواهد بود.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی از تیم مدیریتی دانشگاه لرستان خواست که در سایر حوزه‌ها نیز همچون موضوع آب و کشاورزی (مرتبط با حق آبه)، نظرات متخصصان و پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان به صورت مدون و مکتوب به وی منتقل شود تا بتواند بیشتر از گذشته، در دفاع از حقوق لرستان در زمینه‌ی آب و کشاورزی، از نظرات علمی استفاده کند.

وی تصریح کرد: وجود انواع متخصصان به عنوان اعضای هیئت علمی در دانشگاه لرستان یک ظرفیت مهم انسانی در استان است و ما هم بایستی همواره در مجلس، براساس نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی و نظرات تخصصی دانشگاهی، مطالبه‌گری کنیم تا بتوانیم اثرگذارتر باشیم؛ به همین خاطر بنده همواره تلاش کرده‌ام وقتی می‌خواهم در سطح مجلس سخنی بگویم یا مطالبه‌گری کنم حرف‌هایم براساس نظرات کارشناسی به‌ویژه استفاده از نظرات دانشگاهیان استان در حوزه‌های مختلف باشد.

ویسکرمی، دکتر علی نظری را یک شخصیت اخلاق‌مدار دانست و گفت: برای ارتقای شاخص‌های مختلف دانشگاه لرستان، آمادگی کامل دارد متناسب با اختیارات نمایندگی، پیگیری‌های لازم را انجام بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.