چشمه گرداب دارایی خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

چشمه گرداب دارایی خرم آباد

چشمه گرداب دارایی خرم آباد،   ازجمله مواهب طبیعی و اکوتوریستی در خرم آباد وجود دریاچه ها ،چشمه ها و سرابهای متعدد در سطح این دیار کهن  است.برخی از این چشمه ها عبارتند از: سراب نیلوفر ، دریاچه کیو ،دریاچه شاپوری ، دریاچه بهشت ،چشمه گلستان،چشمه گرداب سنگی ، گرداب دارایی، چشمه اراز ، چشمه شَهوا  و چشمه گرداب دارایی .این چشمه ها سرمایه بی بدیل و پتانسیل عظیم خرم آباد هستند.

آب شرب شهر خرم‌آباد از سه چشمه اصلی که از ارتفاعات سفید کوه تغذیه می‌شوند تامین می شود.چشمه‌های سراب مطهری، چشمه گلستان و چشمه گرداب دارایی عمده‌ترین منابع تأمین آب شرب شهر هستند که علاوه‌بر این سه چشمه، از چندین حلقه چاه حفر شده در مخازن چشمه‌ها نیز به منظور تأمین شرب استفاده می‌شود.

چشمه عظیم گرداب دارایی خرم آباد در روبروی ساختمان بلدیه خرم آباد و بالا تر از سبزه میدان واقع شده است . اطراف این سرمایه گرانمایه م بی نظیر بوستان به نام گرداب دارایی احداث گردیده است . مازاد آب چشمه بزرگ گرداب دارایی از طریق نهر پس از گذر از سبزه میدان  وارد رود خانه مرکزی خرم آباد می شود.

چشمه بزرگ گرداب دارایی خرم آباد افزون بر طبیعی بودن چشمه ای دایمی برای تامین آب شرب شهر خرم آباد است . طبیعی ، دایمی و فراوانی آب این چشمه را در سرزمین ملی بی همتا ،حیرت انگیز و رویایی کرده است. بی شک این ابر ظرفیت در صنعت گردشگری اثربخش و کارا می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.