نقش نظام بهره‌برداری کشت‌وصنعت در توسعه کشاورزی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

نقش نظام بهره‌برداری کشت‌وصنعت در توسعه کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نظام بهره‌برداری کشت‌وصنعت نقش مؤثری در توسعه کشاورزی دارد.

اسفندیار حسنی‌مقدم، امروز ۲۲ مهر، در جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت کشت و صنعت فجر صفا، اظهار کرد: هدف ما عقد تفاهم‌نامه همکاری بین بخش کشاورزی و شرکت کشت و صنعت فجر صفا به عنوان مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه بخش کشاورزی است.
وی با اشاره به اینکه نظام‌های بهره‌برداری باعث توسعه می‌شود، ادامه داد: این نظام در لرستان نظام دهقانی و خرده‌مالکی است.
حسنی‌مقدم عنوان کرد: سرانه زمین‌های کشاورزی برای هر کشاورز در استان ۶.۵ هکتار است که از این میزان پنج هکتار دیم و ۱.۵ هکتار آبی است که به‌صورت قطعاتی هستند و یکی‌از دلایل توسعه نیافتگی کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: یکی از راهکارهای برون رفت از این وضعیت استفاده از نظام‌های بهره‌برداری به شکل اتحادیه و تعاونی است، همچنین می‌توان از نظام شرکت سهام زراعی که مدت مدیدی است متوقف شده استفاده کرد.
وی ادامه داد: نظامی که می‌تواند نقش اثرگذاری در توسعه کشاورزی استان داشته باشد استفاده از نظام بهره‌برداری کشت و صنعت‌هاست که ما در استان تنها یک کشت و صنعت داریم.
حسنی‌مقدم با اشاره به چشم‌انداز در نظر گرفته شده برای شرکت کشت و صنعت فجر صفا، بیان کرد: در نظر است در آینده ۱۵ هزار تُن محصولات باغی، ۳۰ هزار تُن محصولات گلخانه‌ای، شش هزار تُن گوشت قرمز، ۱۰۰۰ تُن گوشت ماهی خاویار، ۳۰ تُن تخم خاویار و دو میلیون اصله نهال در سال در شرکت کشت و صنعت فجر صفا تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: برای اصلاح و احیا باغات یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال نیاز داریم که با استفاده از ظرفیت کشت و صنعت می‌توان علاوه‌بر نیاز داخل نیاز استان‌های همجوار را نیز تامین کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۰۰ نفر در این مجموعه در حال فعالیت هستند که با تکمیل ظرفیت‌های موجود ۲۰۰۰ نفر اشتغال‌زایی دارد. 99/7/22

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.