زیرگذر بهارستان باز هم افتتاح نشد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

زیرگذر بهارستان باز هم افتتاح نشد

عملیات اجرایی پروژه زیرگذر بهارستان سال 93 با حرف و حدیث‌های زیاد آغاز شد.
‌به گزارش ایسنا‌، خرداد 93 اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در سفر به خرم‌آباد با اینکه در مراسم کلنگ‌زنی پروژه تقاطع غیرهم‌سطح در منطقه سه راه گلدشت حضور یافت اما کلنگی به زمین نکوبید و همین موضوع به شایعات اختلاف شهردار وقت و شورای شهر چهارم در خصوص این پروژه دامن زد.
محمد مهرابی شهردار وقت خرم‌آباد یکی دو روز قبل از استیضاح در اواخر آذر 93 پروژه را ماده 48(خاتمه پیمان) کرد و عملیات اجرایی‌ متوقف شد و علت آن را خلف‌وعده استانداری برای همکاری در پروژه عنوان کرد.
بلافاصله هوشنگ بازوند استاندار وقت لرستان تأکید کرد که این پروژه به‌زودی و برای بار دوم آغاز به کار خواهد کرد اما این وعده عملی نشد و مدت‌ها بعد به قرارگاه خاتم واگذار شد.

این پروژه هنوز هم تکمیل نشده و مشکلات زیادی برای مردم جنوب شهر خرم‌آباد ایجاد کرده است.

احمد مرادپور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار لرستان در این باره گفت: عذرخواهی، ضرورت مدیریت مسئولان است.

وی ضمن تبریک عید قربان، بیان کرد: مقرر بود طبق زمان‌بندی اصلاحی پروژه زیرگذر بهارستان بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه پروژه در حدود ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، از مردم عذرخواهی کرد، دلایل انحراف برنامه زمان‌بندی را اعلام کرد و افزود: زیرگذر بهارستان سال ۹۳ در دولت یازدهم به‌منظور رفع مشکل ترافیکی منطقه، کلنگ‌زنی شد و به دلایلی تا پنجم خرداد 1395 عملیات چشم‌گیری صورت نگرفت، اظهار کرد: در تاریخ ذکرشده موسسه امید پارس زیرمجموعه قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار (طرح و ساخت) انتخاب و به کارفرمایی شهرداری خرم‌آباد به‌صورت رسمی کار را آغاز کرد.

مرادپور بیان کرد: طبق گزارش کنترل پروژه (مجری طرح) احجام تا بیستم اردیبهشت امسال حدود 48 درصد انجام ‌شده بود و حسب تأکید استاندار بر برنامه‌ریزی مجدد و اعمال مهندسی ارزش و ایجاد جهش به‌منظور اتمام پروژه جلسات و بازدیدهایی در معیت ایشان و فرمانده قرارگاه سردار عبدالهی به عمل آمد.

این معاون استاندار اضافه کرد: تا تاریخ ذکرشده ریالی از طرف کارفرما به مجری پرداخت‌نشده بود و با توجه به مشکلات عدیده‌ای که برای مردم به‌واسطه طولانی شدن عملیات اجرایی به وجود آمده بود سردار عبدالهی قول مساعد داد تا امروز چنانچه اتفاق پیش‌بینی‌نشده‌ای نیفتد پروژه به بهره‌برداری برسد.

مرادپور گفت: بعداز این جلسه و تنظیم برنامه زمان‌بندی تاریخ بهره‌برداری امروز از زبان بنده به نقل از قول مساعد سردار خبری شد.

وی یادآور شد: مدت سه ماه از برنامه اصلاحی حدود ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و این در حالی است که از زمان کلنگ زنی اولیه تا تاریخ اعلامی توسط این‌جانب در مدت ۴۸ ماه گذشته، ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته یعنی ماهی یک درصد، درصورتی‌که سه ماه گذشته ماهانه ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل‌شده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر به دلایل بارندگی به مدت دو هفته، اعتصاب رانندگان و نبود سیمان، تورم ارز و بازار و کمیاب شدن مقداری از مواد مصالح باعث عدم تحقق هفت درصد باقی‌مانده شد، ما به‌صورت روزانه و با سرعت تمام پیگیر اتمام پروژه هستیم و با توکل به خدا به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.  97/6/1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.