زخم کلنگ‎ها در انتظار مرهم اعتبار

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه


زخم کلنگ‎ها در انتظار مرهم اعتبار

پروژه‌های نیمه‌‎تمام استان لرستان حکایت تلخی است که پایانی ندارد…

‌حجم عظیمی از پروژه‌های نیمه‎تمام سال‌هاست که در شهرهای لرستان جا خوش کرده است و این طرح‌ها با گذشت هر سال در اوج جوانی پیر می‌شوند.
به گزارش ایسنا‌، برخی از طرح‌های عمرانی این استان عمری چندین ساله دارند و بسی وعده‌های تکراری از دولتی به دولت دیگر شنیده‌اند.
روند پیشرفت برخی از این پروژه‌ها را پیگیری کرده‌ایم و در زیر گزارش آن را می‌خوانیم:
تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار
احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس(باغ موزه) لرستان در محل تپه شهدای گمنام  خرم آباداز مصوبات سال ۸۷ دولت وقت بود که متأسفانه تاکنون به دلیل کمبود اعتبار تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و وضعیت کنونی نیز حاکی از آن است که به این زودی‌ها نباید انتظار اتمام این پروژه را داشت.
سرهنگ دل‌آرام، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان در این باره به ایسنا گفت: تاکنون ۴ میلیارد تومان برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان هزینه شده است.
مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
وی اظهار کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. احداث این پروژه در ۹۹ فاز تعریف شده است.
دل‎‎آرام اضافه کرد: این پروژه مدتی به دلیل نبود اعتبار متوقف شده بود و در حال حاضر عملیات احداث آن در حال اجرا است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان یادآور شد: برای اتمام این پروژه به ۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: استانداری لرستان قول تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار به مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان را داده و قرار است که بزودی این اعتبار جذب شود.
دل‎‎آرام افزود: به پیمانکار این پروژه بدهکار هستیم و در صورت تخصیص اعتبار روند احداث آن شدت گرفته و تا پایان سال آینده شاهد بهره‎برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس لرستان خواهیم بود.
“روبان افتتاحی” که “صوری” بریده شد‌
عملیات احداث پردیس دانشگاه پیام نور خرم‌آباد از سال ۸۸۸ شروع شد، اما این پروژه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است و این در حالیست که مسئولین بارها و بارها وعده افتتاح آن را در ماه‌های آینده‌ی سال‌های گذشته داده بودند، عجیب‌تر آنکه در سال 94 این پردیس در زمانی‌که که تکمیل نشده بود، طی مراسمی افتتاح شد!
منوچهر ططری، سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: اگر در گذشته افتتاحی در پردیس مرکز خرم‌آباد صورت گرفته، اشتباه بود، چرا که هیچ کدام از ساختمان‌های آن آماده بهره‌برداری نیستند.
نبود اعتبار علت عدم افتتاح پردیس دانشگاه پیام نور خرم‎آباد
وی بیان کرد: وضع نامناسب اقتصاد در سال‌های گذشته در کشور در افتتاح طرح‎‎های عمرانی دانشگاه پیام نور استان تأثیر گذاشت، به طوری که دلیل عدم افتتاح پردیس مرکز خرم‌آباد عدم تزریق اعتبار به این پروژه بود.
ططری ادامه داد: تاکنون بیش از ۶۵۵ میلیارد ریال در ساخت پردیس دانشگاه پیام نور مرکز خرم‌آباد هزینه شده است و برای تکمیل این پروژه به ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور لرستان یادآور شد: بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان هزینه‌ی آبرسانی و گازرسانی به پردیس پیام نور خرم‌آباد شده است.
وی خاطرنشان کرد: ساختمان اداری این پروژه تکمیل شده و تنها آسانسور و سیستم سرمایشی آن را باید نصب کنیم.
تحویل دهکده‌ی المپیک در صورت پرداخت حدود دو میلیارد تومان
عملیات احداث دهکده المپیک در مرکز لرستان در سال ۸۶با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی(اداره کل ورش و جوانان) و جمعی از مسئولان استان آغاز شد.
این پروژه در ۲۶ طرح طراحی شده است و هدف از اجرای آن افزایش سرانه ورزشی و ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی اعلام شد که متأسفانه طرح آن تاکنون اجرایی نشده و این پروژه متوقف روی زمین مانده است.
منوچهر ططری، سرپرست دانشگاه پیام‎نور لرستان در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: دانشگاه پیام نور حدود ۲ میلیارد تومان برای سنگ نما٬ موتورخانه و… در دهکده المپیک هزینه کرده است.
وی اظهار کرد: برای تحویل دهکده المپیک به ورزش و جوانان قرار بر این شد که یک میلیارد و ۴۳۰۰ میلیون تومان به دانشگاه پرداخت شود اما تاکنون این وعده محقق نشده است.
ططری اضافه کرد: دانشگاه پیام‎‎نور برای برخی از کارهای عمرانی در دهکده المپیک هزینه کرده و تا زمانی که این میزان هزینه پرداخت نشود، پروژه را به ورزش و جوانان تحویل نمی‌دهیم.
دانشگاه پیام‎نور به زودی ساختمان‌های دهکده المپیک را تخلیه کند
علی‌یاور عزیزپور، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این رابطه می‌گوید: دهکده المپیک حدود ۲۵۰۰ هکتار مساحت دارد و سالن دو‎و‎میدانی سرپوشیده آن احداث شده است.
وی ادامه داد: ساختمان اداری، خوابگاه و سالن سرپوشیده این پروژه هم اکنون در اختیار دانشگاه پیام نور است و این مرکز علمی باید به زودی دهکده المپیک را به اداره ورزش و جوانان تحویل دهد.
قصه پرغصه پروژه‌های نیمه‌تمام لرستان از مرز هزار و یک شب گذشته است و امید می‌رود روزی فرا رسد تا این پروژه‌ها در راستای اهدافی که برای آنها مشخص شده به بهره‌برداری برسند.
گزارش از ساناز رباطی، خبرنگار ایسنا منطقه لرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.