راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: پیگیری‌ها برای ایجاد مرکز تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه لرستان ادامه دارد.
دکتر محمد فیضیان  در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، اظهار کرد: دانشگاه لرستان از نظر توسعه آزمایشگاه‌های مرکزی دانشگاه در سطح کشور، در فهرست ده دانشگاه برتر کشور قرار گرفته و آزمایشگاه‌ و مکان لازم برای مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان در نظر گرفته شده است
وی با بیان اینکه  پیگیر هستیم تا مرکزتحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان را راه‎اندازی کنیم، اضافه کرد: نیروی انسانی لازم برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط در دانشگاه لرستان، وجود دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه لرستان از پیگیری‌ها برای ایجاد مرکز تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در دانشگاه لرستان از طریق کسب مجوز از وزارت علوم خبر داد و افزود: امیدوارم مجوزهای نهایی از تهران صادر شود.
فیضیان  مطرح کرد: همچنین درخواست راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط از طرف دانشگاه لرستان به معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهوری فرستاده شده است.
وی با بیان اینکه سیاست علمی دولت تدبیر و امید آن است که دانشگاه‌ها به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم بروند، یادآور شد: در کشورهای توسعه‌یافته، دانشگاه نسل سوم، به دانشگاهی گفته می‌شود که کوشش می‌کند در توسعه منطقه‌ای و محلی، نقش اثرگذاری داشته باشد و رشته‌های تحصیلی دانشگاهی، متناسب با نیازهای منطقه‌ای و استانی ایجاد شوند.
معاون پژوهشی دانشگاه لرستان اظهار کرد: لرستان، استانی از حوزه زاگرس است و عمده پوشش جنگلی آن را درختان بلوط تشکیل می‌دهند؛ چند سالی است بلوط با خشکیدگی و زوال، دست و پنجه نرم می‌کند و البته برخی کارهای تحقیقاتی نیز برای مقابله با این پدیده در سطح استان، در دست اقدام است.
وی گفت: در حال حاضر، دانشگاه لرستان 9300 دانشجو و 270 عضو هیئت علمی دارد.  96/3/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.