اجرایی شدن تفاهم‌نامه دانشگاه لرستان و برلین آلمان

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

اجرایی شدن تفاهم‌نامه دانشگاه لرستان و برلین آلمان

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان از اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه‌ پذیرش و تبادل پژوهشگر و دانشجو، بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان خبر داد .
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، علی بارانی در این‌باره اظهار کرد: تفاهم‌نامه بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان، برای تبادل دانشجویان دکترا و پژوهشگری پسادکترا در اردیبهشت‌ماه امسال منعقد شد و امسال، اجرایی می‌شود.
وی افزود: این تفاهم‌نامه در برلین آلمان با حضور پروفسور محسن عادلی، عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان و از سرآمدان علمی کشور، دکتر بارانی (دانشگاه لرستان) و پروفسور هگ، از مقامات دانشگاه برلین آلمان، منعقد شد .
وی اضافه کرد: پذیرش دانشجویان دکترا در رشته نانوشیمی به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان انجام خواهد شد و این دانشجویان، دو سال را در دانشگاه لرستان و دو سال را در دانشگاه برلین، تحصیل خواهند کرد.
مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: در بخش پژوهشگری پسادکترا نیز، پژوهشگرانی که به‌صورت مشترک توسط دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین، پذیرش علمی می‌‌شوند، به مدت یک سال در دانشگاه لرستان و یک سال نیز در دانشگاه برلین، دوره پژوهشگری را طی می‌کنند و گواهی معتبر از طریق دانشگاه لرستان با تأیید دانشگاه برلین، به آنها داده خواهد شد.
بارانی بیان کرد: تلاش این است که در مورد سایر رشته‌ها نیز همکاری‌های بین‌دانشگاهی با دانشگاه‌های معتبر دنیا، تقویت شود.
خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان نیز افزود: رویکرد دولت تدبیر و امید، تقویت همکاری‌های بین دانشگاهی و سیاست تبادل علمی با مراکز دانشگاهی معتبر دنیا است .
وی گفت: تبادل استاد و دانشجو در جهت تقویت بنیه علمی کشور و تقویت دیپلماسی علمی، از رویکردهای وزارت علوم برای پیشرفت علمی کشور است.   96/3/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.