دانشگاه لرستان، مطالبه گر ؟

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

دانشگاه لرستان، مطالبه گر ؟۱۸ میلیارد تومان اعتبار به تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان اختصاص یافت

 

دانشگاه لرستان، مطالبه گر، دکتر علی نظری روز سه شنبه(1401/2/6) در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: این نگاه باید در جامعه و صنعت نیز مد نظر باشد و  برنامه های دانشگاه لرستان در این راستای ایجاد تغییرات منطبق با این شعار است.

سرپرست دانشگاه لرستان گفت: ۱۸ میلیارد تومان در سفر رییس جمهور به طرح تقاطع غیر همسطح دانشگاه لرستان اختصاص یافت که تاکنون یک سوم این اعتبار تامین شده است.

وی با تاکید بر لزوم مطالبه گری جامعه و دانشگاه در راستای تحقق شعار سال، گفت: مطالبه‌گری بدون حرکت و تغییر ذائقه ها امکان پذیر نیست.

نظری با اشاره به طرح نیمه تمام تقاطع غیر همسطح بیان کرد: این طرح  ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر رییس جمهور ۱۸ میلیارد تومان اختصاص یافته که تاکنون حدود یک سوم این اعتبار دریافت شده است.وی ادامه داد: امید است با تلاش های انجام شده است این طرح به زودی تکمیل و به بهره برداری برسد.

سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه هوشمند سازی دانشگاه لرستان در اولویت گرفته است، گفت: آکادمی ورزشی با مصوبه هیات امنا در این دانشگاه تاسیس شده و با حضور سرمایه گذار، مشکل این طرح و خوابگاه ها برطرف می شود.

وی با اشاره به توانمندی های علمی در این دانشگاه، افزود: در روز ملی آزمایشگاه، کنفرانس ملی در این دانشگاه با حضور بسیاری از نخبگان برگزار شد.

سرپرست دانشگاه لرستان افزود: دانشگاه لرستان جزو دانشگاه های رتبه سوم و در بخش آزمایشگاه دارای رتبه ۲ است.دانشگاه لرستان ۶ دانشکده دارد، اما استان های همجوار دانشکده های بیشتری دارند.دانشگاه لرستان با وجود اساتید و نخبگان توانمند و مشهور اما دارای دانشکده های لازم نیست.

سرپرست دانشگاه لرستان اظهار داشت: دانشگاه لرستان برنامه ۲۵ ساله و تفصیلی دارد و حتی دارای زمین کافی برای مسکن اساتید نیست.

نظری عنوان کرد: اکنون ۹۵ درصد اراضی دانشگاه دارای سند تک برگ بوده و این در حالی است که بیش از ۴۰۰ هکتار متعلق به دانشگاه بود که اکنون ۲۱۲ هکتار متعلق به این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه لرستان افزود: ۱۵۳ نفر دانشجوی خارجی در مقطع ارشد و دکتری در این دانشگاه تحصیل می کنند.

وی اظهار داشت: در سطح کشور آمایش دانشجویی نداریم و آمایش و تحلیل رشته ها در این دانشگاه در حال انجام است و ۷۵ درصد فارغ التحصیلان فنی وارد کار آزاد می شوند.

وی با بیان اینکه در مورد بودجه ریزی مشکلاتی وجود دارد و تلاش می شود که این امر در دانشگاه هوشمند شود، ادامه داد: پژوهشکده گیاهان پزشکی الیگودرز در سفر رییس جمهور مصوب شده است و همچنین پژوهشکده بلوط نیز در حال پیگیری است و دانشگاه به دنبال افزایش درآمدهای اختصاصی در دانشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.