تمجید هنرمندان حاضر در جشنواره‌ی همار از میزبانی خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه
سومین جشنواره بین‌المللی همار در زمینه پرفورمنس آرت با رویکرد اجرا در طبیعت با حضور 16 هنرمند ایرانی و خارجی به مدت 8 روز در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش یافته، به‌رغم بی‌تفاوتی مسئولان مرتبط با حوزه‌ی هنر و گردشگری به‌خصوص اداره کل عریض و طویل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، مردم مهمان‌نواز لرستان همت کرده و به یاری برگزارکنندگان شتافتند.

کادر اجرایی جشنواره تلاش کردند تا خاطره‌ای به یادماندنی برای هنرمندان رقم بزنند.

در پایان مراسم اختتامیه با چند تن از هنرمندان مدعو به گفتگو نشستیم که ماحصل آن تقدیم به شما همراهان همیشگی:
1_ سطح کیفی جشنواره را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
2_ نظرتان را در مورد خرم‌آباد بیان کنید؟
3_ اگر بخواهید خرم‌آباد را به دوستانتان معرفی کنید چه میگویید؟
4_ هنر چه تأثیری بر زندگی شما داشته است؟
دکتر فرزانه سلیمانی:
1_ سطح کیفیت یک امر نسبی است ولی در مجموع با توجه به اینکه این جشنواره بین‌المللی در یک استان برگزار می‌شد، سطح کیفی آن مطلوب بود. قطعاً زحمات بسیار زیاد و ارزشمندی متولیان این جشنواره به دوش کشیدند و با تمام فراز و فرودها بنده از برگزاری جشنواره همار در خرم‌آباد و موسسه آرتا راضی هستم.
2_ خرم‌آباد واقعاً برازنده‌ی نام خود است، سرسبز، زیبا با تنوع اقلیمی و زیستی متفاوت که بزرگ‌ترین مزیت آن وجود سرچشمه‌های خروشان و پرآب است.
3_ خرم‌آباد شهر مردمان مهربان که در تلخ‌ترین لحظات باز هم به شما لبخند می‌زنند، شهر تلاش و همدلی، شهری سبز با آسمانی آبی و پاک که انعکاس قلب‌های بی‌ریا و ساده‌ی مردمان این سرزمین است. شهری پرآب که حیاتش در حال تپش است.
4_ هنر در زندگی من بسیار تأثیرگذار بوده است، چرا که در میان تمام واقعیت‌های تلخ زندگی مثل پنجره‌ای روشن حقیقت دیگری را در میان دنیای من با جهان اطرافم باز می‌کند.
دنیلا بلترانی از کشور ایتالیا:
1_ سطح کیفی جشنواره بسیار خوب بود، تیم اجرایی سازمان‌دهی مطلوبی داشتند، برنامه‌های متنوع نیز بر جذاب‌تر شدن جشنواره افزوده بود.
2_ خرم‌آباد شهری با پیشینه‌ای کهن که دارای بناهای تاریخی و زیبایی است، نهرهای پرآب، لباس‌های محلی با رنگ‌بندی‌های شاد و آب و هوایی چهارفصل باعث شده است خرم‌آباد دیدنی باشد.
3_ مردم خرم‌آباد مردمی صمیمی، مهمان‌نواز و دست‌ودل باز هستند. در کنار آن‌ها اصلاً احساس غریبی نمی‌کنید.
4_ هنر یک تلاش بشری است که به ما اجازه‌ی تبادل می‌دهد، آشنا شدن با آداب‌ورسوم و فرهنگ دیگر کشورها و همچنین تبادل آثار هنری زمینه‌ساز رشد بیشتر ما می‌شود.
نوشین نفیسی:
1_ در درجه اول اهمیت برگزاری چنین جشنواره مهمی در شهری که با کم‌ترین امکانات و بدون حمایت‌های دولتی توانسته است، یک پروژه بین‌المللی را اساساً با اتکا به توان و نیروی یک موسسه فرهنگی و فعالین فرهنگی شهر تدارک دیده و به جلو پیش ببرند، این امر جای تقدیر دارد، جشنواره از سطح کیفی خوبی برخوردار بود و از بسیاری جشنواره‌های دیگر در شهرها و استان‌هایی بزرگ‌تر با امکانات بیشتر جشنواره همار پربارتر و حرفه‌ای‌تر برگزار شد.
2_ مردم خرم‌آباد را بسیار مهمان‌نواز، گرم و پرتلاش دیدم، مردمی که دلشان برای فرهنگ می‌تپد دست‌به‌دست هم دادند تا این پروژه جلو برود، خرم‌آباد دارای جاذبه‌های فراوان از لحاظ تاریخی و صنایع‌دستی است.
3_ طبیعتی بکر و زیبا، کوه‌های سترگ و چشمه‌ها و آب‌های فراوان و درختان کهن‌سال، بلوط و مردمی مهربان
4_ من بیش از 26 سال از زندگی‌ام را تنگاتنگ با هنر زیسته‌ام، طبعاً هنر جزئی جدایی‌ناپذیر از وجودم و زندگی من است. هنر برای من دریچه‌ای به خودم و طریقه‌ای برای ارتباط با دیگران است، زبانی برای حرف زدن
شهرناز زرکش:
1_ با توجه به اینکه جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار می‌شد و هیچ حامی دولتی و پشتیبانی نداشت و مجریان برگزاری از لحاظ مالی در تنگنا قرار داشتند به نظرم عالی برگزار شد.
2_ با وجود یک بنای بسیار خاص و زیبا مثل قلعه فلک الا افلاک در محدوده بازار قدیمی شهر، خرم‌آباد جذابیت خاصی دارد.
3_ بنده در فصول مختلف چند بار به خرم‌آباد سفر کرده‌ام، حتماً دیدن خرم‌آباد را به دیگر دوستانم پیشنهاد می‌دهم، طبیعت لرستان واقعاً دیدنی است.

4_ هنر در زندگی اکثر هنرمندان نمود خاصی دارد و به نظر من هنرمندی در زندگی هنری‌اش موفق است که هنر را به تمام جنبه‌های زندگی خود راه بدهد.   96/9/14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.