ایجاد مرکز لرستان‌شناسی در دانشگاه لرستان

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

ایجاد مرکز لرستان‌شناسی در دانشگاه لرستان

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان بر ایجاد مرکز لرستان شناسی در این دانشگاه تاکید کرد.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر محمد فیضیان در جلسه‌ی اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان اظهار کرد: برنامه این است که جلسات با مدیران و اعضای هیئت علمی دانشکده‌ها برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه پژوهش و تقویت ارتباط بین دانشگاه با صنعت و جامعه، تداوم داشته باشند.
وی بیان کرد: برای هر دانشکده‌ای، معاونت پژوهشی ایجاد شده و آنها موظف هستند مشکلات حوزه‌ پژوهش دانشکده‌ها را پیگیری کنند.
معاون پژوهشی دانشگاه لرستان تصریح کرد: تلاش می‌کنیم مشکلات حوزه‌ چاپ و توزیع کتاب‌های نوشته شده توسط اعضای هیئت علمی، رفع شوند.
وی به معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان که در جلسه حضور داشت، پیشنهاد داد در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه، از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان به‌عنوان مشاور و نیز به‌عنوان عضو شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، استفاده شود.
فیضیان برایجاد مرکز لرستان‌شناسی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تاکید کرد و گفت: همانطوری که مرکز تحقیقات بلوط در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، ایجاد شده نیاز است این مرکز لرستان‌شناسی نیز در دانشگاه لرستان ایجاد شود.
وی تأکید کرد:تعامل و ارتباط بین دانشگاه و دستگاه‌ها و ادارات اجرایی استان باید بیشتر از گذشته تقویت شود و گسترش یابد.
در ادامه این نشست دکتر سیدمحمود میرزایی‌الحسینی معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان با بیان اینکه ساز و کار حمایت از چاپ و توزیع کتاب‌های نوشته شده توسط اعضای هیئت علمی، اصلاح شود، افزود: دانشگاه باید با شرکت‌های معتبر انتشاراتی و توزیع کتاب، قرارداد منعقد کند تا اعضاء هیئت علمی، مجبور نشوند شخصاً و با تعداد تیراژ پایین کتاب، اقدام به توزیع آن کنند.
وی افزود: هزینه‌های شرکت اعضای هئیت علمی در کارگاه‌های تخصصی خارج از کشور، پرداخت شود.
معاون آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان گفت: ضعف‌ها و کاستی‌های شیوه‌نامه‌ی گرنت، اصلاح شود و برای نمونه، به هر مقاله، دو امتیاز تعلق گیرد.
در ادامه این جلسه دکتر داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، بیان کرد: مشکلات باید در چنین جلساتی بیان شوند و اینگونه جلسات به‌صورت منظم تداوم داشته باشد.
در ادامه این نشست فرید رحمتی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اضافه کرد: این اداره‌ کل، آمادگی دارد برای تسریع در روند چاپ کتاب‌ها مساعدت‌های بیشتری داشته باشد و از نقطه نظرات اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی استفاده کند.
با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هنری، تاریخی و گردشگری لرستان، دانشکده هنر در دانشگاه لرستان ایجاد شود.96/9/14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.