برگزاری جشنواره موسیقی قوم لر در سال آینده

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

برگزاری جشنواره موسیقی قوم لر در سال آینده

‍ استاندار لرستان به ایجاد ارتباط حوزه فرهنگ، هنر و موسیقی با اقتصاد و رفاه مردم تأکید کرد.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، دکتر سید موسی خادمی در جلسه انجمن‌های فرهنگی هنری استان با بیان اینکه رابطه همکاری دولت و مسئولین با انجمن‌ها و گروه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باعث ایجاد رضایتمندی است، اظهار کرد: حمایت و همکاری ما با آنها و دیگر گروه‌های مختلف جامعه صرفاً در پول خلاصه نمی‌شود، بنابراین نباید با دیدگاه حمایت ریالی همکاری کرد.
رسالت مشترک ما این است که بتوانیم در جامعه ایجاد نشاط، حفظ سنت‌ها و آیین‌ها، ارتقای فرهنگ و بهبود باورهاست بنابراین باید دید که چطور می‌توان در کنار یکدیگر این کارها را انجام دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه باید به دنبال ایده‌هایی باشیم که بدون پول دولت و بانک‌ها بتوان فعالیت کرد، گفت: هنر و باورهای دینی و قرآنی در فضای فارغ از اقتصاد و پول رشد می‌کند همچنان که یک شاعر و یا مجتهد با جدایی از مادیات پرورش یافته است.

مقام ارشد استان با اشاره به اینکه لرستان به معنی اعم دارای استعدادهای زیادی درزمینهٔ فرهنگ و هنر است، خاطرنشان کرد: اگر انجمن‌های هنری مصمم باشند با یکدیگر در حوزه موسیقی، آیین‌ها، عشایر و صنایع‌دستی و تاریخی می‌شود کارهایی انجام داد و آن را به اقتصاد و رفاه مردم وصل کرد، ازلحاظ باورهای دینی نیز لرستان استانی تماماً شیعه است بنابراین در حوزه‌های دینی و قرآنی نیز می‌شود اقداماتی انجام داد.

خادمی تصریح کرد: با توجه به اینکه سال آینده چهلمین سال انقلاب اسلامی است، جناب آقای دکتر روحانی رییس‌جمهور اشاره کردند که سال 97 را می‌خواهیم سال نشاط و شادی اعلام کنیم بنابراین باید دید که چه‌کاری می‌شود انجام داد که باعث ایجاد نشاط در جامعه شود.

وی با بیان اینکه بدون برنامه‌ریزی، تلاش، ابتکار و خلاقیت نمی‌شود حرکتی کرد، اظهار کرد: تعریف کار و برنامه‌ریزی دارای موارد و شاخص‌های متفاوتی بوده که یک مورد آن هم بحث مالی است اما همه آن کار نیست.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه هر حوزه هنری به‌طور جداگانه باید برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشد، بیان کرد: در لرستان به دلیل ریشه فرهنگی و تاریخی و هویت خود، هنر و فرهنگ از حوزه‌های مهم آن است مثلاً عزاداری در لرستان سبک و روش خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه فرهنگ و هنر بخصوص در بخش موسیقی انجام گرفته است، گفت: سال آینده جشنواره موسیقی قوم لر را به‌طور کامل داشته باشیم و در این زمینه حمایت خواهیم کرد چراکه موسیقی از استعدادها و از منابع ناملموس استان است.  96/12/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.