انتخاب خرم‌آباد به عنوان شهر هدف مقابله با حاشیه‌نشینی

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

انتخاب خرم‌آباد به عنوان شهر هدف مقابله با حاشیه‌نشینی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان گفت: خرم‌آباد به عنوان یکی از مناطق هدف مقابله با حاشیه‌نشینی در کشور انتخاب شد‌.

 حبیب‌الله خجسته‌پور صبح امروز در جلسه شورای اداری لرستان بیان کرد: با وجود حوادث تلخی که رخ داد اما این غائله در لرستان مدیریت شد و به جز روزهای شنبه و یکشنبه مشکل خاص امنیتی در لرستان نداشت و نهایتا حضور مردم در ۱۳ دی ماه نقطه پایانی بر این حوادث بود.

وی ادامه داد: بیکاری، حاشیه‌نشینی، طلاق و اعتیاد به عنوان تهدیدات اصلی اجتماعی لرستان به شمار می‌روند و طرح تقسیم کار ملی این آسیب‌ها تهیه و سازمان‌های خاصی نیز به عنوان متولیان امر مشخص شده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: برنامه‌های خوبی در سطح استان اجرایی شده و در بحث آسیب‌های اجتماعی با وجود اینکه هنوز اقدماتمان رضایت‌بخش نیست اما با اجرای این طرح نسبت به میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم، البته باید تلاش‌ها افزایش یابند.

خجسته‌پور اظهار داشت: از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود پیگیر اجرای تفاهم‌نامه‌ها و جذب اعتبارات ملی طرح مذکور باشند کمااینکه در همین راستا در سطح استان نیز تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان‌های مختلف داشتیم.

وی عنوان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با سازمان‌های مردم نهاد  همکاری بیشتر و بهتری داشته باشند و بخشی از وظایف خود را به این سازمان‌ها برون‌سپاری کنند.

این مسوول بیان کرد: خرم‌آباد به عنوان یکی از مناطق هدف مقابله با حاشیه‌نشینی در کشور مشخص شده و در نظر داریم ۱۰ نقطه از این شهر را به سمن‌ها واگذار کرده تا اقدامات پیشگیرانه را اجرایی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: شهر خرم‌آباد به عنوان اولین شهری در کشور بوده که کل اعتبارات این حوزه‌اش تخصیص داده شده است.

خجسته‌پور افزود: در حوزه عمران مناطق حاشیه‌نشین تاکنون ۸.۶ میلیارد تومان اعتبار ملی برای ۲۹ پروژه استان ابلاغ شده است.       96/10/17

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.