افتتاح نمایشگاه ۱۰۰۰ قطعه سکه از پنج قاره و ۱۷۵ کشور در خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

افتتاح نمایشگاه ۱۰۰۰ قطعه سکه از پنج قاره و ۱۷۵ کشور در خرم آباد

نمایشگاه ۱۰۰۰ سکه رایج دنیا از ۱۷۵ کشور به همت آرمان رباطی در نگارخانه هژبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در خرم آباد افتتاح شد.

آرمان رباطی، گردآورنده، برگزار کننده و کلکسیونر این نمایشگاه در این خصوص گفت: از سال ۸۲ با سفر به برخی از کشورها و دیدن برخی از سکه‌های رایج آنها، به جمع‌آوری و تهیه کلکسیونی از سکه‌های رایج دنیا علاقه‌مند شدم.

وی ادامه داد: از آن زمان تاکنون ۱۵ سال است که کلکسیونی با بیش از ۱۰۰۰ قطعه سکه از پنج قاره جهان و ۱۷۵ کشور دنیا با طرح‌ها و نقوش زیبا که برخی از آنها در دورافتاده‌ترین کشورهای مستقل و غیرمستقل جهان است، تهیه و گردآوری کرده‌ام.

رباطی با بیان اینکه این کلکسیون یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین کلکسیون‌های ایران بوده و در نوع خود بی‌نظیر است، افزود: از ویژگی‌های برجسته این مجموعه ارزشمند معرفی رهبران، شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی، بوم‌شناسی و همچنین شناخت فرهنگ و تمدن جوامع مختلف است.

این کلکسیونر تصریح کرد: قدیمی‌ترین سکه‌های این مجموعه مربوط به کشور فرانسه و در حدود ۹۶ سال قدمت دارد و این نمایشگاه تا ۷۷ تیرماه در نگارخانه هژبر ارشاد اسلامی لرستان برای بازدید علاقمندان دایر است.

فرید رحمتی، معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز با اشاره به اینکه این نمایشگاه کار بسیار خلاقانه‌ای است، اظهار کرد: نمایش آداب، فرهنگ و رسوم، نمادها و سنن ملل مختلف به هر شکلی یک نقطه قوت محسوب می‌شود و این نمایشگاه سکه نیز به نوعی با خلاقیت گردآورنده موجب آشنایی مخاطبان و بازدیدکنندگان با فرهنگ دیگر ملل آشنا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ آنچه که مهم بوده، تعامل فرهنگی است، تصریح کرد: حسن این نمایشگاه در محدوده جغرافیایی جمع‌اوری سکه‌ها، چینش و نحوه نمایش سکه‌هاست که نشان از خلاقیت گردآورنده است.

رحمتی افزود: این نمایشگاه موجب می‌شود که بازدیدکنندگان به صورت یکجا با فرهنگ، تاریخ، هنر و نمادهای هنری کشورهای دینا آشنایی پیدا کنند.

معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اضافه کرد: در واقع در سکه‌های رایج هر کشور، تاریخ، فرهنگ، هنر، اقتصاد و اوضاع اجتماعی آنها را نمایان است.

از گردآورنده این سکه‌ها انتظار داریم که از این به بعد به بررسی و مطالعه تحلیلی-تطیبیقی این سکه‌ها بپردازد تا نقاط افتراق و اشتراک آنها مشخص شود.  97/4/6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.