استاندار لرستان : هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به لرستان توجه نداشته است

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

استاندار لرستان : هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به لرستان توجه نداشته است

 استاندار لرستان با بیان اینکه بیش 250 مقام دولتی در طول عمر دولت تدبیر و امید به لرستان سفر کرده اند، گفت: در هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید به لرستان توجه نشده است.

به گزارش ایرنا هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در گردهمایی بانوان بخشدار، عضو شورا، دهیار و شاغل در استانداری و فرمانداری های استان لرستان در سالن آمفی تئاتر استانداری افزود: برخی سعی دارند که توفیق های برجام را کمرنگ جلوه دهند حال آنکه بسیاری از قراردادهای علیه ایران بعد از برجام لغو شده اند.
وی اظهار کرد: بعد از برجام کشورهای اروپایی بدون توجه به آمریکا با ایران ارتباط برقرار و در ایران سرمایه گذاری کردند.
استاندار لرستان افزود: ممکن است منتقدان بتوانند دولت را از نظر اقتصادی تخریب کنند اما در زمینه برجام نمی ‌توانند چون توفیق زیادی به دست آمده است.
وی گفت: در برخی استان ها معاون اول رئیس ‌جمهوری حتی یک بار هم سفر نکرده اما ما شاهد سه بار سفر کردن معاون اول به استان لرستان بوده ایم.
وی ادامه داد: قرار است در برنامه ششم توسعه کشور، دولت با هماهنگی بخش خصوصی 25 هزار مگاوات برق تولید کند که از این میزان پنج هزار مگاوات دولت و 20 هزار مگاوات بخش خصوصی سرمایه گذاری خواهد کرد.
بازوند افزود: لرستان نخستین استانی است که دولت قصد دارد از این پنج هزار مگاوات برق در آن سرمایه گذاری کند.
وی با اشاره به اینکه خاطرات خوشی از سرمایه گذاری از بخش خصوصی در گذشته نداریم، بیان کرد: در استان یک نیروگاه که بتواند 30 مگاوات برق تولید کند نداریم.
استاندار لرستان بهره برداری از سه سد در این استان را بیانگر توجه ویژه دولت تدبیر و امید به لرستان دانست و افزود: بیش از 200 میلیون مترمکعب حجم ذخایر آبی در دولت تدبیر و امید در استان لرستان صورت گرفته است.
وی گفت: برای مبارزه با بیکاری در استان لرستان باید سالانه 50 هزار میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری شود در غیر این صورت نمی ‌توانیم توفیقی در این زمینه کسب کنیم لذا نیازمند نیازمند کمک بخش خصوصی هستیم.
بازوند اظهار کرد: لرستان تنها استانی است که ساختمان استانداری ندارد و سازمان علوم پزشکی ساختمان کنونی استانداری را خریداری کرده و 11 هزار مترمربع به فضای درمانی استان اضافه کرده است و ما توانستیم بتوانیم ساختمان جدید استانداری را بنا کنیم.
وی با بیان اینکه لرستان رتبه سوم پرداخت تسهیلات رونق تولید را در کشور کسب کرده است، افزود: استان فارس با پنج هزار میلیاردو 570میلیون ریال، گلستان چهارهزار میلیاردو 460میلیون ریال و استان لرستان چهارهزارو 60 میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری صورت گرفته است.
وی ادامه داد: تعهد لرستان چهارهزارو 50 میلیارد ریال بوده با 324 طرح که اکنون چهارهزار میلیاردو 120میلیون ریال سرمایه ‌گذاری و 104 درصد تحقق پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه 2 هزار میلیارد ریال برای ایجاد هر شغل اعتبار نیاز است، گفت: در مدت 12 سال رتبه یک بیکاری را در کشور داشتیم؛ در سال 92، 113 هزار بیکار در استان وجود داشت و در طول سه سال دولت تدبیر و امید اکنون بیست و ششمین استان هستیم.  95/12/25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.