پادگان ۰۷ خرم‌آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: < 1 دقیقه

محوطه و مجموعه پادگان ۰۷ خرم‌آباد در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از ثبت محوطه و مجموعه پادگان ۰۷ شهرستان خرم آباد در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

 غلامرضا سلیمانی ظهر امروز از ثبت محوطه و مجموعه پادگان ۰۷ شهرستان خرم آباد در فهرست آثار ملی کشور خبر داد و اظهار داشت: در راستای اهداف حفاظتی و بند (ج) ماده ‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور، این اداره کل پس از انجام بررسی و کارشناسی لازم اقدام به گردآوری پرونده ثبتی محوطه و مجموعه پادگان ۰۷ خرم آباد کرد و این اثر تاریخی به شماره ۳۱۵۶۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

وی تصریح کرد: ابنیه واقع در پادگان ۰۷ از سلسله بناهای به جا مانده از دوران پهلوی اول در شهر خرم آباد است که با هدف و کاربری نظامی احداث شده اند و حفظ آنها به عنوان بخشی از تاریخ شهر خرم آباد و همچنین بازخوانی سبک معماری زمان خود که دارای ویژگی های خاصی بوده حائز اهمیت است.

محمدرضا اسدی معاون میراث فرهنگی اداره گل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان نیز گفت: محدوده پادگان ۰۷ با پلان کلی مربع شکل در محدوده شهری خرم آباد واقع و از ۴ جهت به خیابان های انقلاب در غرب، خیابان مصلی در شمال، خیابان سیروس در جنوب و محله اسد آبادی در شرق منتهی می شود.

 با توجه به مستندات موجود و کارشناسی صورت گرفته، در فضای اصلی پادگان ۲۰ بنای قدیمی مربوط به دوره پهلوی اول وجود داشته که اکنون ۱۶ بنا از آنها باقی مانده و از این تعداد ۷ بنا دارای ارزش ثبتی و بقیه واجد ارزش حفاظتی هستند.95/12/26

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.