هتل پنج ستاره کیو

زمان مطالعه این مطلب تنها: 2 دقیقه

لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای در حوزه گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی است اما با وجود تمامی این جاذبه‌ها به دلیل کمبود زیرساخت‌ها در زمینه جذب و ماندگاری گردشگر به خوبی از ظرفیت‌های موجود در این استان استفاده نشده است.
اماکن اقامتی همچون هتل‌ها و مهمانسراها از مهم‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز برای جذب و ماندگاری گردشگران است اما به دلیل کم‌کاری‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته، اکنون لرستان با کمبود فضای اقامتی روبه‌روست.
عملیات اجرایی تعدادی هتل چند ستاره در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌ها کلید خورده که تعدادی از آن‌ها نیز در آستانه بهره‌برداری هستند اما بازهم طرح‌های نیمه‌تمام یکی از مهم‌ترین مشکلات و موانع توسعه لرستان است.
در بهمن‌ماه سال گذشته عملیات ساخت هتل 5 ستاره «کیو» با حضور معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کشور و مسئولان استان آغاز شد. در همان ابتدا قرار بود این هتل 5 ستاره با بهره‌گیری از طرح‌های فرهنگ و تمدن لرستان به یکی از منحصر به فردترین اماکن اقامتی کشور تبدیل شود.
سرمایه‌گذاران طرح اعلام کردند که برای احداث این هتل 5 ستاره به اعتباری بالغ ‌بر 90 تا 100 میلیارد تومان نیازمند هستند. بر همین اساس با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این بود تا این طرح ظرف مدت 36 ماه به بهره‌برداری برسد تا مردم استان بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند. این هتل در 13 طبقه و 60 اتاق ساخته خواهد شد و می‌تواند کمک زیادی به کاهش مشکلات استان در اسکان مسافران و گردشگران کند.
با وجود اینکه حدود 9 ماه از آغاز عملیات اجرایی این طرح می‌گذرد اما بررسی‌ها از پیشرفت کند آن خبر می‌دهد. به بیان دیگر تنها اقدامات صورت گرفته همچون گودبرداری و انجام مراحل اداری طرح در دستور کار است و در صورت نبود برنامه‌ریزی مناسب نمی‌توان در موعد مقرر شاهد بهره‌برداری از این هتل بود. انتظار می‌رود مسئولان استان برای تعیین تکلیف کردن این طرح وارد عمل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.