دهکده المپیک

زمان مطالعه این مطلب تنها: 5 دقیقه

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ضعف زیرساخت‌های ورزشی یکی از چالش‌هایی است که پیشروی همه ورزشکاران استان قرار دارد، ولی در این میان ورزش دو و میدانی استان که یکی از رشته‌های ورزشی موفق استان و در شمار سه تیم برتر دو و میدانی کشور است، به ‌شدت از نبود زیرساخت‌های لازم از جمله کافی نبودن تعداد پیست‌های تارتان در استان رنج می‌برد.

پروژه دهکده المپیک در مرکز استان، یکی از پروژه‌هایی است که برای ورزش دو و میدانی اهمیت زیادی دارد از این‌ جهت که بنا بوده یک سالن سرپوشیده دوومیدانی در این مجموعه احداث شود.

کلنگ دهکده المپیک خرم‌آباد در سال 86 با حضور علی‌آبادی، ریاست وقت سازمان تربیت‌بدنی، نمایندگان مجلس، استاندار وقت و جمعی از مسئولان در منطقه کمالوند با عنوان دهکده المپیک یا پارک ورزشی در زمینی به مساحت 252 هکتار به زمین زده شد و قرار بود که در سال 92 به بهره‌برداری برسد.

هدف از احداث این مجموعه ورزشی، ایجاد کمپ، محل اردوهای تیم‌های ملی و حتی تیم‌های مختلف ورزشی کشورهای همسایه بود ولی اکنون با وجود گذشت دو سال، هنوز دهکده المپیک خرم‌آباد به بهره‌برداری نرسیده است و ورزشکاران رشته دو و میدانی استان هم‌چنان چشم‌انتظارند.

وی افزود: پیست تارتان به ورزش دوومیدانی اختصاص دارد ولی دو پیست موجود در استان برای ورزش‌های همگانی و سلامتی به کار گرفته می‌شوند و همین سبب شده که آسیب‌هایی به پیست‌های تارتان استان وارد شود، به ‌طوری که وقتی درخواست میزبانی برای مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی دادیم، ناظری که برای بازرسی این پیست به استان آمده بود، کیفیت آن را تأیید نکرد، در نتیجه  از طرف فدراسیون میزبانی استان لرستان پذیرفته نشد.

تسریع در روند احداث دهکده المپیک

کریمی عنوان کرد: انتظار داریم که این دو پیست تارتان استان، در اختیار هیئت دو و میدانی قرار گیرد و استفاده عموم از آن منوط به ساعات خاصی از روز باشد نه اینکه از صبح تا 10 شب در اختیار همگان قرار بگیرد تا پیست هم آسیب نبیند، از طرفی شرایطی فراهم شود که ما بتوانیم از بهره‌برداران شهریه دریافت کنیم تا درآمدی برای هیئت نیز حاصل شود.

رئیس هیئت دوومیدانی استان لرستان خاطرنشان کرد: در مجموعه بزرگ ورزشی لرستان معروف به دهکده المپیک، یک سالن سرپوشیده در نظر گرفته‌ شده و در حال ساخت است که چون همه اصول استاندارد روز جهانی در آن لحاظ شده، یکی از بهترین سالن‌های سرپوشیده کشور است.

وی بیان کرد: این سالن 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ولی به علت کمبود اعتبارات روند ساخت‌ و ساز این پروژه چند سال متوقف‌ شده بود که انتظار داریم مسئولان با سرعت بیشتری این پروژه را که ظرفیت برگزاری مسابقات آسیایی در آن وجود دارد را تکمیل کنند.

اتمام پروژه دهکده المپیک در سال 95

علی‌یاور عزیز پور، رئیس اداره کل ورزش و جوانان لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: سالن سرپوشیده دوومیدانی  که در دهکده المپیک در حال ساخت است، شش سالن جانبی و  10 مکان تمرینی دارد که یکی از فضاهای این سالن ممکن است پیست تارتان باشد.

وی بابیان اینکه در سال 93، یک میلیارد برای ساخت این سالن سرپوشیده هزینه شد، افزود: امسال میزان اعتبار این پروژه پنج برابر شده و به پنج میلیارد تومان رسیده و پیمانکار پروژه با حداقل هزینه‌ای که از این اعتبارات دریافت کرده، فعالیت خود را آغاز کرده است.

  • ساخت سالن دوومیدانی در دهکده المپیک :

عزیز پور بابیان اینکه 23 پروژه در دهکده المپیک تعریف‌شده، عنوان کرد: کار مطالعه برخی از این پروژه‌ها انجام‌شده، کار عمرانی برخی از آن‌ها آغازشده و بعضی از این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بابیان اینکه سالن ژیمناستیک این مجموعه در مرحله اسکلت‌سازی است، خاطرنشان کرد: سالن دوومیدانی در حال ساخت است و استادیوم 15 هزارنفری آن 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ساخت این سالن سرپوشیده تا پایان سال مالی عمرانی یعنی 31 تیرماه  95 به پایان می‌رسد.

  •  گلایه استاندار لرستان از روند ساخت دهکده المپیک :

کندی ساخت دهکده المپیک خرم‌آباد تا آنجا پیش رفت که آبان ماه امسال هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در رابطه با تعیین تکلیف دهکده المپیک خرم‌آباد، خطاب به مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان، اظهار داشت: سال‌هاست که طرح 260 هکتاری برای دهکده المپیک تهیه‌شده ولی هنوز یک طرح آن به بهره‌برداری نرسیده بنابراین مدیرکل ورزش و جوانان لرستان می‌تواند با استفاده از ظرفیت ماده 6، 40 هتکار از آن را برای فروش به مزایده گذاشته تا بتواند مابقی پروژه را تکمیل کند.

ورزش دوومیدانی یکی از ورزش‌هایی است که در استان با استقبال بسیار خوب نوجوانان و جوانان  مواجه شده و در همین رده‌های سنی نیز ملی‌پوشانی در سطح کشور داریم که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شایستگی خود را به اثبات رسانده‌اند.

بنابراین می‌طلبد که این نوجوانان ورزشکار و باانگیزه را دریابیم و بر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم، امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای آن‌ها فراهم کنیم تا آینده درخشانی در انتظار ورزش دوومیدانی استان باشد؛ امید است که افتتاح سالن سرپوشیده دهکده المپیک گام مهمی در جهت ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و توسعه ورزش دوومیدانی استان باشد.

وزیر ورزش و جوانان از دهکده المپیک خرم آباد بازدید کرد:95/11/28

به گزارش ایرنا، در این دیدار استاندار لرستان، مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و جمعی از مسئولان استانی وزیر ورزش و جوانان را همراهی کردند.
ساخت دهکده المپیک در مرکز استان لرستان در سال 86 با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس وقت سازمان تربیت بدنی در زمینی به مساحت 252 هکتار در منطقه کمالوند خرم آباد به زمین زده شد و قرار بود در سال 92 به بهره‌برداری برسد.
هدف از اجرای این طرح افزایش تعداد کمپ های ورزشی کشور ، افزایش سرانه ورزشی استان ، ایجاد محلی برای برگزاری مسابقات مهم بین‌المللی و جهانی و برپایی اردوهای مختلف ورزشی در لرستان اعلام شده بود.
در این دهکده 23 طرح ورزشی شامل 2 ورزشگاه 15 هزارنفری، سالن ژیمناستیک وسالن سرپوشیده دوومیدانی و چند بخش دیگر ورزشی طراحی شده که این طرح ها تاکنون به دلیل کمبود اعتبار اجرا نشده اند.
این پروژه مهم ورزشی در طول 9 سال اخیر بارها به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.
افتتاح استخر شنای پلدختر، بازدید از دهکده المپیک خرم آباد ، جلسه با سازمانهای مردم نهاد و هیاتهای ورزشی استان و بازدید از میدان سوارکاری از جمله برنامه های سفر یک روزه مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و هیئت همراه ایشان به لرستان است.95/11/28

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.