سینما کیو خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 4 دقیقه

سینما کیو خرم آبادسینما کیو» در شمال شهر خرم‌آباد افتتاح می‌شود - ایمنا

 

سینما کیو خرم آباد وجود سینما و پردیس‌های سینمایی در استان لرستان و به ویژه شهرستان خرم آباد به منظور تقویت روابط فکری و اجتماعی مردم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.وی با اشاره به اینکه بازار سینمای هنری تأثیر مثبت و معناداری بر ارتقای فرهنگی دارد. سینما ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این عرصه‌ می‌تواند در شناسایی کنش‌های اجتماعی و فرهنگی موثر باشد.

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مراحل آماده‌سازی «سینما کیو» مجتمع شهید آوینی خرم‌آباد به پایان رسیده و در آستانه افتتاح است، گفت: راه‌اندازی سینما در این منطقه از شهر با هدف رعایت عدالت فضایی بوده است.

وی افزود: سینما ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این عرصه می‌تواند در شناسایی کنش‌های اجتماعی و فرهنگی موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد «سینما کیو» در منطقه یک خرم‌آباد گفت: مدیریت این سینما بر عهده «موسسه اهورا طنین زاگرس» است.

روانشاد افزود: با توجه به تغییر کاربری تنها سینمای این منطقه (سینما ایران)، وجود «سینما کیو» به عنوان یک پایگاه فرهنگی تاثیرات زیادی خواهد داشت.

وی گفت: امیدواریم شبکه زیرساختی مورد نیاز برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر استان کامل شود و هنرمندان دغدغه زیرساختی نداشته باشند.

سینما کیو خرم آباد با بهترین طراحی و سیستم صوت و تصویر ۳۸۰ نفر ظرفیت دارد.
عظم روانشاد در سخنانی با اشاره به اینکه مراحل آماده‌سازی سینما «کیو» مجتمع شهید آوینی خرم‌آباد به پایان رسیده و در آستانه افتتاح است، اظهار داشت: راه‌اندازی سینما در این منطقه از شهر به‌منظور رعایت عدالت فضایی صورت‌گرفته است.

وی بیان کرد: وجود سینما و پردیس‌های سینمایی در استان به‌منظور تقویت روابط فکری و اجتماعی مردم امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بازار سینمای هنری تأثیر مثبت و معناداری بر ارتقای فرهنگی دارد، بیان کرد: سینما ابزاری برای انتقال فرهنگ در جامعه است و این عرصه می‌تواند در شناسایی کنش‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد.

روانشاد با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد سینما «کیو» در منطقه یک خرم‌آباد گفت: مدیریت این سینما بر عهده «مؤسسه اهورا طنین زاگرس» است.

وی افزود: باتوجه‌به تغییر کاربری تنها سینمای این منطقه (سینما ایران)، وجود سینما «کیو» به‌عنوان یک پایگاه فرهنگی قطعاً تأثیرات متعددی خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: امیدواریم شبکه زیرساختی موردنیاز برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر استان کامل شود و هنرمندان دغدغه زیرساختی نداشته باشند.

روانشاد، گفت: امروز تلاش ما بر این است این سالن به محیطی تبدیل شود که خانواده‌ها بدون دغدغه و با آرامش خاطر حضور یابند.

وی با بیان اینکه ظرفیت این سینما ۳۸۰ نفر است، افزود: سینما «کیو» با بهترین متد طراحی و سیستم صوت و تصویر تجهیز و تکمیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه مراحل آماده‌سازی این سینما اکنون به پایان رسیده است، افزود: آئین افتتاح سینما «کیو» به‌زودی برگزار خواهد شد.

 این سینما در بالا دست دریاچه کیو خرم آباد احداث شده است .

دریاچه کیو خرم آباد

دریاچه کیو خرم آباد، ثروت های خدا دادی همانند:دریاچه کیو (چلچراغ ایران)خرم آباد ،چشمه ها ،آبشار ها ،کوه ها ،در یاچه ها، تپه ها ، جنگل ها بلوط،سراب هاو رود خانه ها ،معرف خرم آباد بعنوان شهر نمونه گردشگری ، شهر چشمه ها ،شهر آبشار ها، شهر جنگل های بلوط و شهر ونیز ایران است . تنها یکی از این همه توانمندی و پتانسل ها برای موقعیت برتر دیگر شهرها کافی است .مجموعه این ثروت های  استراتیژیک موقعیت خرم آباد را در ایران و حتی خاورمیانه بی همتا وکم نظیر نموده است .دریاچه «کیو» خرم آباد بزرگترین دریاچه طبیعی درون شهری ایران زمین است

اینک : باید پرسید ، کدام شهر از سرزمین ملی و حتی کشورهای خاورمیانه این همه چشمه ، آبشار و سراب طبیعی دارد؟إ.

 با توجه به نقش اثر بخش این ثروت بزرگ در توسعه پایدار خرم آباد مدیریت ارشد استان نسبت به ثبت این ،اثر حیرت انگیز در میراث ملی و جهانی اقدامات شایسته را بعمل اورند.

دریاچه کیو خرم آباد تنها دریاچه طبیعی و یکی از ده ها ثروت بی بدیل سرزمین کهن خرم آباد است.ثروتی عظیم برای مردمان صادق و صمیمی شهر چشمه ها و آبشارها.

هر یک از ما به هنگام شنیدن عبارت جاذبه ی طبیعی، تصویری ویژه را در ذهنمان خلق می کنیم. گاهی جوش و خروش یک رودخانه را به تصویر می کشیم، گاهی به سراغ سقوط آب از آبشارهای مرتفع می رویم. برخی اوقات خودمان را در جنگلی دوردست تصور می کنیم و یا سکوت کویر را به همه ی این زیبایی ها ترجیح می دهیم. تقریبا برای رسیدن به همه ی این تصاویر، مقصدی دور از شهر را در نظر می گیریم؛ جایی که اثری از شهرنشینی نیست و برای رسیدن به آن باید مسافت زیادی طی شود.

 اما  دریاچه کیو خرم آباد معادلات ذهن شما را به هم می ریزد چرا که به جای قرار گرفتن در طبیعتی بکر، دقیقا در قلب یکی از شهرهای ایران واقع شده است و با امکانات مناسب خود، از شما پذیرایی می کند.

این جاذبه ی طبیعی بی بدیل با نام دریاچه کیو خرم آباد شناخته می شود و برای دیدن آن باید راهی استان لرستان ،شهر خرم آباد میدان کیو روبروی صدا و سیمای لرستان شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.