ورزشگاه تختی خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

ورزشگاه تختی خرم آباد

ورزشگاه تختی خرم آباد  یا استادیوم تختی در محله راه فرهنگ خرم آباد واقع شده است .  این ورزشگاه از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله کمالوند و اداره کل تعزیرات حکومتی استان لرستان قرار گرفته است.

ورزشگاه تختی خرم آباد تنها ورزشگاه شهر خرم‌آباد و بزرگترین ورزشگاه استان لرستان است.

 طراح مجموعه ورزشی منوچهرآباد (تختی کنونی) امانوئل اوهانجانیان فرد» در دهه 30 است.
 وی سال 1306 در تبریز متولد شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی راه و ساختمان به سال 1328 از دانشکده فنی تهران، ابتدا در بانک‌ملی استخدام شد و پس از آن اقدام به طراحی تخصصی بسیاری از مجموعه‌های ورزشی کشور از جمله ورزشگاه اصفهان در نزدیکی چهارراه تختی این شهر و ورزشگاه تبریز نمود.
اوهانجانیان که هم مهندس و هم معمار بود، ساختمان چند دانشگاه بزرگ کشور را نیز طراحی نمود.
مطابق اسناد، طبق تقاضای وزیر فرهنگ (آموزش و پرورش) از وزیر کشاورزی در 18 شهریور 1330، با مساعدت لشکر پنجم ارتش خرم‌آباد در محدوده اراضی منوچهرآباد این شهر، پس از استعلام از وزارت کشاورزی، کار طراحی ورزشگاه قدیمی خرم‌آباد (مجموعه ورزشی تختی کنونی) به امانوئل اوهانجانیان سپرده شد و پایه‌های این مجموعه توسط او در دهه 30 طرح‌ریزی گردید.(برگرفته از اطلاعات استاد سید فرید قاسمی محقق لرستانی)
وی سال 1348 به عنوان مدیر عامل شرکت آرتک و همکاران منصوب شد و منشا خدمات بسیاری در زمینه امور عمرانی کشور تا به امروز بود.
سرانجام این مرد پرتلاش و خدوم ارمنی‌الاصل اوایل تیرماه 1394 در سن 88 سالکی درگذشت.

همچنین با توجه به نظراتی که کاربران در اپلیکیشن نشان به این مکان داده‌اند می‌توان گفت این مجموعه یکی از استادیوم‌های خوب این منطقه می‌باشد

همزمان با حضور تیم گهر شهرستان دورود در لیگ برتر این ورزشگاه مجهز به صندلی، نیمکت مربیان و نورپردازی مناسب جهت برگزاری مسابقات در شب شد و از تیم گهر دعوت بعمل آمد که با وجود تماشاگران خرم‌آبادی بازی‌هایش را در این ورزشگاه برگزار کند که متأسفانه با مخالفت این تیم دورودی بازی‌ها در دورود برگزار شد و در همان سال به لیگ ۱ سقوط پیدا کرد و نتوانست از این فرصت استفاده کند. طی بازسازی که در سال ۱۳۹۱ صورت گرفت امکاناتی مانند اسکوربورد، دو هزار صندلی سکوی تماشاگران، فنس‌کشی دور زمین و سیستم روشنایی به این ورزشگاه اضافه شد.این ورزشگاه دارای پیست تارتانو زمین تنیس است.

ناظران فدراسیون فوتبال پس از بازدید ، مجموعه ورزشی تختی خرم آباد را بهتر و مجهزتر از 90 درصد ورزشگاههای باشگاههای لیگ دسته یک کشور دانستند.
وی با اشاره به اینکه نخستین بازی لیگ فوتبال دسته یک کشور بدون کوچکترین نارضایتی در این ورزشگاه برگزار شد،گفت: مجموعه ورزشی استان هم از لحاظ مکانهای ورزشی و هم از لحاظ استقبال تماشاگران فهیم لرستانی قابلیت حضور در لیگ برتر فوتبال کشور را دارد.
 طی بازسازی که در سال ۱۳۹۱ صورت گرفت امکاناتی مانند اسکوربورد، دو هزار صندلی سکوی تماشاگران، فنس کشی دور زمین و سیستم روشنایی به این ورزشگاه اضافه شد. این ورزشگاه دارای پیست تارتان و زمین تنیس است.مجموعه تختی خرم آباد | عکس + آدرس + تلفن + موقعیت جغرافیایی

۲۱مربی از سراسر استان لرستان در یک دوره کلاس مربیگری درجه c  آسیا در خرم آبادشرکت کردند.

در این کلاس که با تدریس حسین حسینی  مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در محل اکادمی هیات فوتبال لرستان به مدت دو هفته برگزار شد، مربیانی کلیه نقاط استان  به صورت تئوری و عملی ، اصول روز فوتبال را فرا گرفتند .

در این کلاس که بازیکنان خوش نام وشایسته اسبق فوتبال لرستان که از مربیان با آتیه فوتبال خطه فلک والاافلاک خواهند بود برای رشد وتوسعه فوتبال لرستان واستعداد یابی اصول روز فوتبال را زیر نظر مدرسین فدراسیون حسین حسینی تابش،حمید رضا عباسی وروزبه خمان فرا گرفتند.

در این کلاس مربیان شایسته ای احمدگودرزی،غفورحیدری،رضاطولابی،بهروزرومیانی،معین نظام الاسلامی،سعیدتیزهوش،آرمان رشیدی،میلادنظری،مجیدنظری،مجیدپیرنیا،احمدبازوند،هادی حیدری،میلادعلیپور،مهدی بنیادی،علی برومند،سجادغسالی،امین قنبری، علی اشرف کاکاوندی، روح الله حیدری مهکی، امیر برومند، محمد معصومی، حسین ظریفی، مدرس حسین حسینی ، دستیار حمید رضا عباسی مدیر کلاس روزبه خمان ، پزشک مهدی فرید، مسول  آی تی  سجاد حسین پور

مسول اجرایی سامان قلاوند ،تدارکات  مراد حسین پور ،این کلاس به مدت 12 روز به میزبانی هیت فوتبال لرستان برگزار وبه نفرات برگزیده درازمون های  تئوری وعملی (کوچینگ)مدرک مربیگری cکنفدراسیون فوتبال آسیا اعطا می شوددرب ورزشگاه تختی خرم آباد به روی هواداران خیبر-سپاهان باز شد ...

در برگزاری این کلاس ولی خسروی، سعید رستمی، مجید یارحمدی وشمس الله خنجری مسئولان هیات فوتبال استان وروزبه خمان مسئول کمیته آموزش فوتبال لرستان در برگزاری این دوره پربار متحمل زحمات زیادی شده وبا برنامه ریزی مدون در رشد وتوسعه دانش مربیان لرستان نقش اساسی را ایفا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.