مجتمع توانبخشی خرم آباد

زمان مطالعه این مطلب تنها: 3 دقیقه

مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خرم‌آباد سال 96 توسط رئیس بنیاد شهید کشور در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و زیربنای ساختمانی 15 هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه دارای 6 بخش است که هم اکنون بخش ورزشی آن شامل استخر شنا و سالن فوتبال مورد استفاده قرار می‌گیرد اما بخش‌های مهم شامل توانبخشی، درمانی، فرهنگی، آموزشی، رفاهی و اقامتی آن به نوعی به حال خود رها شده‌اند.

این در حالی بوده که مجموعه ایثار دارای امکانات و تجهیزات مدرنی در حوزه پزشکی و درمانی است که بعضا در سطح کشور فقط چند نمونه از آن وجود دارد اما متاسفانه تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

مجتمع توانبخشی ایثار از ظرفیت‌های بزرگ کشور بوده و ظرفیتی مناسب در جهت خدمت‌رسانی به جامعه هدف است.

حجت‌الاسلام هبت اله هاشمی در جلسه معارفه مدیر جدید مجتمع توانبخشی ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: مجتمع توانبخشی ایثار از ظرفیت‌های بزرگ کشور است.

وی با قدردانی از زحمات مدیر سابق مجتمع ایثار افزود: تغییر به معنای حذف نیست بلکه به معنای ایجاد تنوع و حیات جدید در امور است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان عنوان کرد: فعالیت در مجموعه ایثار نیازمند کار و همت جهادی و تلاش شبانه‌روزی است.

هاشمی با اشاره به شایع پراکنی‌هایی در فضای مجازی در بحث واگذاری مجتمع ایثار که اخیر مشاهده می‌شود، تصریح کرد: مجتمع ایثار با تمام قوت پابرجاست و به‌زودی شروع به کار خواهد کرد و شاهد تحول و انرژی جدیدی در این مجموعه خواهیم بود.

گفتنی است، مجید نجم سهیلی به‌عنوان مدیر مجتمع توانبخشی ایثار و بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان معرفی شد.

 ظرفیت بزرگی که مغفول مانده است

این در حالی بوده که مجموعه ایثار دارای امکانات و تجهیزات مدرنی در حوزه پزشکی و درمانی است که بعضا در سطح کشور فقط چند نمونه از آن وجود دارد اما متاسفانه تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.

از آنجایی که فضا برای ترویج گردشگری سلامت به طور کامل در این مجموعه مهیا شده است، بی‌شک با یک سرمایه‌گذاری مناسب و برنامه‌ریزی دقیق در مدت زمان کوتاهی می‌توان شاهد رونق گرفتن این مجموعه و تبدیل آن به یکی از بهترین مجموعه‌های فرهنگی، ورزشی و توانبخشی در سطح کشور بود.

نیک‌جو نوراللهی مدیر موسسه ایثار خرم‌آباد در حاشیه بازدید خبرنگاران از این مجموعه علت بلا استفاده ماندن از این طرفیت را عدم حضور بخش خصوصی و استقبال نکردن جامعه پزشکی از تجهیزات این مجموعه عنوان کرد.

وی که به تازگی مدیریت این مجموعه را بر عهده گرفته است، گفت: در صورتی که پزشکان مایل به حضور در این مجموعه و استفاده از تجهیزات پزشکی و درمانی آن باشند قطعا شاهد درآمدزایی خوبی خواهند بود چرا که بسیاری از امکانات این مجموعه در سطح کشور بی‌نظیر است و علاوه بر آن فضای رفاهی، اقامتی و فرهنگی بسیار خوبی نیز در مجموعه وجود دارد.

مدیر موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خرم‌آباد اظهار داشت: تجهیزات شنوایی، بینایی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، چشم پزشکی و … که در این مجموعه وجود دارد از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات روز محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستگاه‌های مهم و مدرن مجموعه ایثار مربوط به بیماران مغزی است که در بازسازی مغز کارایی دارد و این دستگاه در سطح کشور به نوعی کمیاب محسوب می‌شود.

نوراللهی گفت: ناشناخته بودن مجموعه ایثار را به نوعی در عدم اطلاع رسانی مناسب در پتانسیل‌های آن دانست و افزود: با توجه به ظرفیت بالای این مجموعه، امیدواریم با حضور پزشکان واجد الشرایط، بزودی شاهد رونق این مجموعه باشیم و بتوانیم با ترویج توریسم درمانی در جهت اشتغال‌زایی منطقه نیز موثر واقع شویم.

وی یادآور شد: هم اکنون گروه‌ها و افراد مایل به فعالیت در موسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار خرم‌آباد می‌توانند با شرکت در مناقصه، فضای این مجموعه را با شرایط مشخص جهت استفاده و رونق دادن در اختیار قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تشخیص ربات نبودن *

ما برای بهتر ارائه دادن خدمات به شما بازدیدکننده محترم از کوکی مرورگر استفاده می کنیم.